Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Visst är det så, Oz är bara en förlängning av Kvinnofängelset:

Erica Davidson - Tim McManus

Meg Morris - Sean Murphy

Joan Ferguson - Karl Metzger

Lizzie Birdsworth - Bob Rebadow

Judy Bryant - Tobias Beecher

Bea Smith - Chucky Pancamo

Osv...

Postad
Visst är det så, Oz är bara en förlängning av Kvinnofängelset:

Judy Bryant - Tobias Beecher

Osv...

AHAHA den var bäst :D

För övrigt är Oz så sjukt bra, tror aldrig jag har fäljt en serie så hårt som OZ.

Har köpt alla säsonger på DVD, så jeeeeevla bra alltså. Fan bättre än Simpsons ;)

Skönast är ändå Ryan O´Reily, kanske Cyril är i närheten. Iallfall inget tar ju "luCk of the irish" som man säger.

Postad

Dahlberg: Var köpte du alla säsongerna?

Oz är grymt bra serie och jag följde det första gången de sände det i Sverige, på trean eller ZTV. Somnade ifrån sista avsnittet(!!!!!!) så säg inget.

Postad

Jag följde aldrig kvinnofängelset, kändes lite lågbudget. Kanske hade varit bra om man varit inne i serien men fan. Det såg bara för beiget ut. (jamen stava beige själv då!)

Postad

Oz är otroligt bra, helt klart en av dem bästa TV serierna någonsin (Simpsons och Family Guy är väll uppe och nosar vid toppen också)

Har sett varenda avsnitt, dem flesta av dem 2 gånger också då ZTV och TV3 gillar repriser.

Kan ju säga att Pancamo är tuffast av dem alla ;)

Postad
Oz är otroligt bra, helt klart en av dem bästa TV serierna någonsin (Simpsons och Family Guy är väll uppe och nosar vid toppen också)

Har sett varenda avsnitt, dem flesta av dem 2 gånger också då ZTV och TV3 gillar repriser.

Kan ju säga att Pancamo är tuffast av dem alla ;)

kjell o jag har mkt lik smak

Postad

kjell o jag har mkt lik smak

Does that make me famous?!

Igår gick avsnittet när Augustus dör, rätt trist att se han dö - Gillar hans insats i serien. Bra skådespeleri och inte alltför "överdriven" karaktär (Vilket jag däremot tycker Burr Redding är - Hans blinkningar och skrovliga röst känns otroligt överdrivet oftast)

Förresten, är jag ensam om att tycka att latinosen i Oz har minst tuffa medlemmar? :D "Arian brotherhood" har ändå några tuffingar typ Jaz (Riktigt skön, älskar scenen när dem ska ta kort på honom, så gör han några coola tecken med händerna innan han anfaller kameramännen och Timothy Kirk), Svartingarna har några tuffingar, och dem hade Adebisi. Men latinosen, jag menar Chico - Lyssna bara på namnet, och Morales ser ju bara ut som en liten pojke från Guatemala som ätit för mycket nachos.

Och så en avslutande sak, jag kom och tänka på det när vi snackade om Oz hur bra filmer/serier med fängelsemiljöer överhuvudtaget ofta är - Om ni gillar "gangster filmer" eller fängelse filmer borde ni som inte sett Blood In Blood Out ta och se den, helt klart en av världens bästa filmer.

Postad
Förresten, är jag ensam om att tycka att latinosen i Oz har minst tuffa medlemmar? :D "Arian brotherhood" har ändå några tuffingar typ Jaz (Riktigt skön, älskar scenen när dem ska ta kort på honom, så gör han några coola tecken med händerna innan han anfaller kameramännen och Timothy Kirk),

Jaz är ju biker, det är inte samma sak som Aryan Brotherhood. Men de har ju Schillinger och Robson.

Svartingarna har några tuffingar, och dem hade Adebisi. Men latinosen, jag menar Chico - Lyssna bara på namnet, och Morales ser ju bara ut som en liten pojke från Guatemala som ätit för mycket nachos.

Alvarez och Hernandez är ju iofs rätt tuffa, de slår väl iallafall bögarna i hårdhetsgrad.

http://www.hbo.com/oz/cast/index.shtml

Postad
El Cid var ju cool, även om det är lite mesigt att bli wastad av gamle Bob. Sen måste jag säga att jag gillar The Poet, hans olika skägg är en höjdare.

Finns ett jäkligt skönt avsnitt av Chapelle Show när de kör Black Real World och Poet (där känd som Lysol) kommer på besök i huset. En annan kul Ozreferens är SNL när Seinfeld kommer till Oz och de gör en tävling av att se vem som kan hålla sig längst utan att sodomera någon.

Postad

@ Hjort

Kände på mig att någon skulle påpeka det, jaja - Hoyt är inte med i Aryan Brotherhood, men han är ju lite halvt "allierad" med dem.

Hursomhelst är Hoyt hård som sten. ;)

@ Kubo

Jag tyckte inte El Cid var tuff, han kändes mer som en svettig tequila svepande mexikanare som äger en bar i typ From Dusk Till Dawn.

Men Poet kan jag hålla med om, han är rätt skön om man bortser från hans dikter, dem är rätt värdelösa. Men hans skägg är rätt klockrent, speciellt när det är "zick zack" rakat så att det ser ut som blixtar.

Gillar dialogen mellan honom och Hill i gårdagens avsnitt (Då när Hill dör)

Poet: If you were a girl I'd give ya some tounge.

Hill: Man, if you were a girl you'd be butt-ugly.

Poet: Oh c'mon, why you gotta be like that? <Ser lite ledsen ut och går ut ur Augustus' "pod">

Edit: Märkte precis att Jaz är skriven som en medlem i The Brotherhood på HBO sidan.

Edit 2: Någon annan än jag som avskyr Omar White?

Postad
@ Kubo

Jag tyckte inte El Cid var tuff, han kändes mer som en svettig tequila svepande mexikanare som äger en bar i typ From Dusk Till Dawn.

Och de är inte hårda?

Edit: Märkte precis att Jaz är skriven som en medlem i The Brotherhood på HBO sidan.

Jo såg det också. :oops: Fast jag tycker nog ändå inte att det är riktigt rätt.

Edit 2: Någon annan än jag som avskyr Omar White?

McManus?

Postad

@Hjort

Nej det står ju klart fel där, men dem har ju ingen sektion för bikers så dem fick väll slänga in hans bland The Brotherhood.

Och nej, tequila svepar rollen passar inte som ledare för latinosen, dem borde ha någon gammal tuffing typ "knivkastarmannen" från Desperados ;)

@Mike

Ja, "Howell" - Usch, det var lite läskigt. Hon kände sig väl tvungen när alla pojkar var modiga och visade sig nakna i The hole ;)