RDanneskjold Postad 24 November , 2009 Rapport Postad 24 November , 2009 Communism fails once again. Citera
Plinga Postad 24 November , 2009 Rapport Postad 24 November , 2009 Mitt tips är att testa en annan site. Finns stora nätverk som är betydligt fiskigare än stars. Går kanske inte få samma volym men miljöombyte är ofta bra för motivation, intresse och inställning. Citera
eurythmech Postad 24 November , 2009 Författare Rapport Postad 24 November , 2009 Ja, det vore det bästa. Ta en vecka eller två bort från pokern. Sedan lira på ipoker eller nåt. Problemet är ju bara att jag inte lirar på egen rulle, så det är inte helt upp till mig. Citera
Supertequila Postad 25 November , 2009 Rapport Postad 25 November , 2009 Din stejkare är väl intresserad av att göra vinst, varför han borde tillåta dig "semester", för i nuvarande form är du inte vinstgivande. Citera
Amutu Postad 25 November , 2009 Rapport Postad 25 November , 2009 + 1 miljon på de supertequila skrev om DON, 99% av alla DON spelare är inte kompetenta nog att anpassa sig efter något. Så anpassar man själv sig till dom kommer man vinna även om hårdaste variansen slår till. Kan jag nästan lova. Eury inte för att vara taskig eller otrevlig men det jag sett av dig , spelat med dig tycker jag inte är något vidare bra spel. Har ej följt dig konstant eller spelat med dig otroligt mycket men de jag sett har jag inte varit jätte bra. Tyckte du var nån semi reg som hade en aning men inte mer än det. Tror du kan förändra en hel del men visst ingår varians i dina motgångar oxå men tror det handlar en del om ditt spel oxå Vad kommer jag inte på just nu men tror du behöver gå över en del själv och du lär hitta det. Lycka till i framtiden. Citera
eurythmech Postad 25 November , 2009 Författare Rapport Postad 25 November , 2009 + 1 miljon på de supertequila skrev om DON, 99% av alla DON spelare är inte kompetenta nog att anpassa sig efter något. Så anpassar man själv sig till dom kommer man vinna även om hårdaste variansen slår till. Kan jag nästan lova. Eury inte för att vara taskig eller otrevlig men det jag sett av dig , spelat med dig tycker jag inte är något vidare bra spel. Har ej följt dig konstant eller spelat med dig otroligt mycket men de jag sett har jag inte varit jätte bra. Tyckte du var nån semi reg som hade en aning men inte mer än det. Tror du kan förändra en hel del men visst ingår varians i dina motgångar oxå men tror det handlar en del om ditt spel oxå Vad kommer jag inte på just nu men tror du behöver gå över en del själv och du lär hitta det. Lycka till i framtiden. Det vore ju väldigt uppskattat om du hade lust att dela med dig av vad du inte gillar i mitt spel. Antar att du är ute och cyklar, men jag är öppen för förslag. Citera
MikeTime Postad 25 November , 2009 Rapport Postad 25 November , 2009 Är iaf övertygad om att du skulle testa att byta sajt först och främst! Citera
Blattanfejan Postad 25 November , 2009 Rapport Postad 25 November , 2009 Har inga förslag men sympatiserar med hur du mår. Hoppas det löser sig så att du får sinnesro, vilka justeringar det sen innebär har jag ingen åsikt om. Citera
eurythmech Postad 25 November , 2009 Författare Rapport Postad 25 November , 2009 Är iaf övertygad om att du skulle testa att byta sajt först och främst! Ja, det är nog sant. $1k rulle och lira typ $20 på iPoker eller nåt vore guld. Hoppas jag kan lösa det. Har inga förslag men sympatiserar med hur du mår. Hoppas det löser sig så att du får sinnesro, vilka justeringar det sen innebär har jag ingen åsikt om. Uppskattar det. Citera
SouthEast Postad 25 November , 2009 Rapport Postad 25 November , 2009 Ingen förtjänar att må dåligt av pokern. Semester 1 vecka eller två är inte helt fel (om stejkaren säger ok). Miljöombyte (ny site), absolut bra (förutsatt att stejkaren säger ok). Stejkaren borde säga ok, imo! Maxithlon går ju ganska bra i alla fall! Knatte mår bra om pappa mår bra!? Citera
hefo Postad 25 November , 2009 Rapport Postad 25 November , 2009 Är dessutom Liverpoolfan. Allt på en gång. Du är i alla fall inte Hammarbyare. Men jag hoppas att du tar en paus från nätpokern och fyller ditt liv med andra saker ett tag för att få perspektiv. Sen är det en bra idé att byta sajt, inte för att någon sajt är mer riggad än någon annan, utan för att få en ny kick psykologiskt. ...och så kanske du har lust att ladda ur sinnena lite genom att hänga med på kryssningen den 11:e? Kan ju vara en kul omväxling att spela lite live? Stor kram från en som saknar dig! Citera
eurythmech Postad 25 November , 2009 Författare Rapport Postad 25 November , 2009 Ingen förtjänar att må dåligt av pokern. Semester 1 vecka eller två är inte helt fel (om stejkaren säger ok). Miljöombyte (ny site), absolut bra (förutsatt att stejkaren säger ok). Stejkaren borde säga ok, imo! Maxithlon går ju ganska bra i alla fall! Knatte mår bra om pappa mår bra!? Har pratat med honom om att ta ett uppehåll och kanske byta miljö. Jag får hoppas vi kommer fram till något. Du är i alla fall inte Hammarbyare. Men jag hoppas att du tar en paus från nätpokern och fyller ditt liv med andra saker ett tag för att få perspektiv. Sen är det en bra idé att byta sajt, inte för att någon sajt är mer riggad än någon annan, utan för att få en ny kick psykologiskt. ...och så kanske du har lust att ladda ur sinnena lite genom att hänga med på kryssningen den 11:e? Kan ju vara en kul omväxling att spela lite live? Stor kram från en som saknar dig! Hehe, visst, jag är inte bajare. Å andra sidan så har Liverpool varit framgångsrikt och har bra spelare Jag hatar situationen som den är nu, att må dåligt över något som ska vara en hobby - ett nöje. Så en paus från nätspelandet kommer förträffligt lägligt. Kanske lira VIP-frirullen på lördag liksom, that's it. Jag har verkligen fått en svag längtan efter att spela sedan jag började fundera på att byta site. Inte så att jag vill plocka upp klienten nu, men det skulle kännas kul att lira på typ...måndag. Kryssningen vore galet roligt. Utan pokerinkomster så finns dock inget direkt utrymme. Vi är fyra pers på en 75%-lön och en minimal föräldrapenning, och så stundar julen och sånt, du vet. Jag greppade efter halmstrået med utlottning av resa, så vi får se hur det blir med den biten. Kanske kanske kanske. Men att spela är nog knappast aktuellt. Väldigt trevligt att du tittade förbi, monsterkram på dig gumman! Citera
Amutu Postad 25 November , 2009 Rapport Postad 25 November , 2009 Det vore ju väldigt uppskattat om du hade lust att dela med dig av vad du inte gillar i mitt spel. Antar att du är ute och cyklar, men jag är öppen för förslag. Har inga direkta synpunkter just nu, Var rätt länge sen vi spelade tillsammans. Men att signa upp för nån tränings site för SNG tror jag inte hade skadat. Har tyvärr formaterat datorn när jag installerade Win 7 så har inga händer kvar. Men kommer jag på något i huvudet kan jag återkomma. Jag hoppas det vänder snart dock och att du kommer må bättre och ha roligt med poker. Citera
eurythmech Postad 10 December , 2009 Författare Rapport Postad 10 December , 2009 Så, jag ska alltså gratiskryssa i morgon. Vilka ska pafkryssa? Jag är ju megagul och åker med fröken eury, så jag kommer inte spela en enda giv. Men någon öl och bakspelad hand blir säkert av. Go me! Citera
MJ Postad 10 December , 2009 Rapport Postad 10 December , 2009 Väldigt liten sample om jag sett siffrorna rätt. En kompis som startat om har följande siffror från 18-manna: $6.50 200 -1% $16 1000 18% $27 200 -10% $38 200 35% Slutsats: Variansen gör lite som den vill. Edit: Orkade inte ta tag i all-in ev frågan, men siffrorna här kan ändå visa något liknande. Citera
eurythmech Postad 11 December , 2009 Författare Rapport Postad 11 December , 2009 Nu är väl förvisso variansen högre i 18-manna, men hur som helst, min sample känns inte alls liten. Postade mest toppen på isberget, det finns bakomliggande månader också. Sannolikheten för att vara med det jag upplevt är nära nog minimal. Citera
Bisox Postad 11 December , 2009 Rapport Postad 11 December , 2009 Så, jag ska alltså gratiskryssa i morgon. Vilka ska pafkryssa? Jag är ju megagul och åker med fröken eury, så jag kommer inte spela en enda giv. Men någon öl och bakspelad hand blir säkert av. Go me! Om jag inte vore så svårt bakfull och vinsttrött skulle jag åka blixt =) Får väl se hur det känns när kryssen närmar sig ikväll...man kan ju alltid råka slinka med... Citera
eurythmech Postad 11 December , 2009 Författare Rapport Postad 11 December , 2009 Ooh, jag hade hoppats att du skulle råka slinka med. Jag klonkade in ditt inlägg när jag tryckte på dagbokslänken förresten. Jag hade tänkt gnälla lite om hur oerhört tråkig och dålig forumit jag blivit senaste året eller två. Men det här var mer skoj. Har du vunnit för mycket deg på sistone? Isf känns det som att du kan skaffa en egen a-hytt och slappa där istället för att ligga hemma och äta pizza framför xboxet. Citera
MJ Postad 11 December , 2009 Rapport Postad 11 December , 2009 Kan du rekomendera HEM för sng spelare? Vad får jag förutom roliga all-in ev grafer? Är det till nytta vid table selection? Hinner man överhuvudtaget kolla på någon info från HEM under en session om man spelar många bord? Mer mellan sessions kanske. Citera
eurythmech Postad 13 December , 2009 Författare Rapport Postad 13 December , 2009 http://www.clubpoker.net/forum-poker/STT-27-A9o-au-BB-a-la-bulle-t92523.html Hur bra mådde jag? Citera
eurythmech Postad 30 December , 2009 Författare Rapport Postad 30 December , 2009 Jag tror jag ska börja lira nu. Är Ongame det europeiska nätverk med mest SnG-trafik runt $20-nivån dagtid? Isf, bra skin? Är $500 bonus, 8 poäng per $ en bra bonus, t.ex? Citera
soetnows Postad 30 December , 2009 Rapport Postad 30 December , 2009 Sluta med SNG och börja spela CG istället.. Mer värde Citera
eurythmech Postad 30 December , 2009 Författare Rapport Postad 30 December , 2009 Kommer lira SnG. Åtminstone en tid framöver. Citera
henjon Postad 1 Januari , 2010 Rapport Postad 1 Januari , 2010 Jag tror jag ska börja lira nu. Är Ongame det europeiska nätverk med mest SnG-trafik runt $20-nivån dagtid? Isf, bra skin? Är $500 bonus, 8 poäng per $ en bra bonus, t.ex? Jag tycker det är bra trafik på Ongame - mycket bättre än på Everest i varje fall där jag lirade tidigare. Inte riktigt Pokerstarsklass dock. På $20-nivå fylls de fyra varianterna regular, turbo, DoN och DoN-turbo som regel inom några få minuter under peak hours åtminstone. Samma på $10. På $30 och uppåt är det dock betydligt trögare. Angående bonusar så vet jag inte hur stora volymer du tänker trycka in. Känns som att en del sajter satsar mer på regulars än andra, t ex Betsafe och Eurobet, medan andra som Bet24 inte har samma typer av erbjudanden som gynnar grinders. Hos några skins kan du åtminstone få lite extra rakeracepengar genom att signa via raketherake.com, så utnyttja den möjligheten. EDIT: Snackar om löpande bonusar här. Startbonusar finns förstås på alla skins. Sen har vissa valueback + ganska bra egna races (t ex Betsafe) medan t ex Eurobet kör löpande bonusar istället. Rejkar man nån stans dryga $400 i månaden så får man ihop tillräckligt med pokerpoäng för att plocka ut $180 i bonusar. Citera
eurythmech Postad 2 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 2 Januari , 2010 Tack! Kommer väl antagligen hora runt i början. Har planer på att lira på Cake först btw. Erfarenhet av det? Citera
Recommended Posts