Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
jaja, det är inte bra att betta 100(eller du ändrade till 175?) och syna omslag. Bettar du ut 175 för värde eller bluff?

Check/syna river där HERO!

edit: såg att du ändrade tillbaka till 100 :oops:

Egentligen hade jag tänkt betta 123, passar bra om man syn 4/5. Menar att det ska till något extra för att lägga denna handen. Jo, jag såg vem HERO är. Bluffa med AQ på A-hög bräda, har jag aldrig gjort faktiskt. :P
Postad
Egentligen hade jag tänkt betta 123, passar bra om man syn 4/5. Menar att det ska till något extra för att lägga denna handen. Jo, jag såg vem HERO är. Bluffa med AQ? Har jag aldrig gjort.

Men fattar du inte? Att bet/syna omslag är uselt i detta läget. Du har bra jävla showdownvärde så varför göra om det till en bluff? Har han ett missat färgdrag så viker han mot alla riverbets. Då är det bättre att checka och sedan fånga upp hans bluffar från missade drag och mellanpockets genom att syna FIs eventuella bet.

Sen undrar jag vad du menar med:

"Egentligen hade jag tänkt betta 123, passar bra om man syn 4/5"

:oops:

Postad
Men fattar du inte? Att bet/syna omslag är uselt i detta läget.
Det kan ligga något i detta. Jag ska tänka på det nästa session. Jag fick iallafall oftare betalt av mina starka ess igår, t,om så försökte folk bluffa bort mig ifall jag inte gick all-in på river, misstänker onsdagsfylla hos en del, så det är väl lite situationsberoende.

Sen undrar jag vad du menar med:

"Egentligen hade jag tänkt betta 123, passar bra om man syn 4/5"

:oops:

123-4/5

Matematiskt mönster. :-)

Postad
Det kan ligga något i detta. Jag ska tänka på det nästa session. Jag fick iallafall oftare betalt av mina starka ess igår, t,om så försökte folk bluffa bort mig ifall jag inte gick all-in på river, misstänker onsdagsfylla hos en del, så det är väl lite situationsberoende.

123-4/5

Matematiskt mönster. :-)

HAHA, det är ju uppenbart att han driver med er!

Postad
Samma år, haha måste känna honom (= vart kom han ifrån, det räcker nog för att jag ska veta om det inte är typ Malmö.

hahah jo han är han dessvärre från malmö :mrgreen: , emil eklund heter han om jag inte minns fel