Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
placerar mig generellt i top 10, 8 av 10 turneringar

Knappast...

jag är enormt bra .. och placerar mig möjligen på finalbordet i 6 av 10 turneringar .... på ladbrokes där det brukar vara 150-300 entrants.

Den där killen kanske menar i sng tourneys ? =)

Well you wonder why I always dress in black

Why you never see bright colors on my back

And why does my appearance seem to have a somber tone

Well there's a reason for the things that I have on

I wear the black for the poor and the beaten down

Livin' in the hopeless hungry side of town

I wear it for the prisoner who has long paid for his crime

But is there because he's a victim of the times

I wear the black for those who've never read

Or listened to the words that Jesus said

About the road to happiness through love and charity

Why you'd think he's talking straight to you and me

Well we're doin' mighty fine I do suppose

In our streak of lightning cars and fancy clothes

But just so we're reminded of the ones who are held back

Up front there oughta be a man in black

I wear it for the sick and lonely old

For the reckless ones whose bad trip left them cold

I wear the black in morning for the lives that could have been

Each week we lose a hundred fine young men

And I wear it for the thousands who have died

Believin' that the Lord was on their side

I wear it for another hundred thousand who have died

Believin' that we all were on their side

Well there's things that never will be right I know

And things need changin' everywhere you go

But till we start to make a move to make a few things right

You'll never see me wear a suit of white

Oh I'd love to wear a rainbow every day and tell the world that everything's okay

But I'll try to carry off a little darkness on my back

Till things're brighter I'm the man in black

Postad
Och jag tar mig friheten att censurera ditt inlägg. På det här forumet uppmanar vi ingen till olagligheter.

och jag beklagar att du inte föddes 70år tidigare .. det var killar av din typ som passade bra in i den tidens system .. jag tänker främst på hitlerjugend och liknande totalitära organisationer.

Postad
och jag beklagar att du inte föddes 70år tidigare .. det var killar av din typ som passade bra in i den tidens system .. jag tänker främst på hitlerjugend och liknande totalitära organisationer.

Men skärp dig, vi har en uttalad policy kring sånt här och är väldigt tydliga med det. Om det inte passar dig så är det ingen som tvingar dig att posta här.

Postad
Och jag tar mig friheten att censurera ditt inlägg. På det här forumet uppmanar vi ingen till olagligheter.

Det kanske var lite hårt, men betänk att mr.cash är död och begraven .. han lider ingen skada om vi lyssnar på hans låtar .. speciellt ingen ekonomisk. Snarare tror jag att han skulle gilla det.

Postad

Men skärp dig, vi har en uttalad policy kring sånt här och är väldigt tydliga med det. Om det inte passar dig så är det ingen som tvingar dig att posta här.

Jag förutsätter att ingen är tvingad att posta här. Anledningen till att jag postar är att jag älskar poker och mina medspelare. Men passar det inte er i ledningen så kan jag gärna avstå i fortsätningen.

Postad
Det kanske var lite hårt

Kan ha varit en liten aning i överkant att jämföra någon med en nazist när de gör sitt jobb att moderera siten ja. ;-)

men betänk att mr.cash är död och begraven .. han lider ingen skada om vi lyssnar på hans låtar .. speciellt ingen ekonomisk. Snarare tror jag att han skulle gilla det.

Visst, och vill du diskutera policyn kring piratkopiering så kan du göra det i Om POKERFORUM.nu, är det något annat om modererandet så går det bra att fråga om det i PM.

Postad
Det kanske var lite hårt

Kan ha varit en liten aning i överkant att jämföra någon med en nazist när de gör sitt jobb att moderera siten ja. ;-)

men betänk att mr.cash är död och begraven .. han lider ingen skada om vi lyssnar på hans låtar .. speciellt ingen ekonomisk. Snarare tror jag att han skulle gilla det.

Visst, och vill du diskutera policyn kring piratkopiering så kan du göra det i Om POKERFORUM.nu, är det något annat om modererandet så går det bra att fråga om det i PM.

Jag böjer mig för dina sakliga, vänliga och nyktra argument. Samtidigt skäms jag över att jag lät mig ryckas med i den laglösa anda som genomsyrar den musik jag lyssnat till under min långsamt upparbetade onsdagsfylla. Som tur är påverkas mitt omdöme vid pokerborden sist, men jag låter detta bli mig en varningssignal. Jag är egentligen en vänlig själ som mest lyssnar på Bonnie Tylers hesa kärleksballader ... men ikväll ville jag prova på en aggresivare stil. Kunde dock inte lyssna på Iron Maiden min ungdoms idoler sedan jag förstått att deras "number of the beast" var ett falsarium. Enligt rix morgonzoo har forskare nämligen kommit fram till att odjurets tal är felöversatt .. det är inte 666 utan 616.

"cause it is a human number and its number is sixhundredandsixteen" skulle de ha skrivit. Man kan ju bli desillusionerad för mindre, men jag tar nya tag jag!!!

Hädanefter är det Dio som gäller för "Holy Diver" han dök på riktigt han !

Puss till alla tjejer kram till alla killar !

Postad
... Enligt rix morgonzoo har forskare nämligen kommit fram till att odjurets tal är felöversatt .. det är inte 666 utan 616.

....

De stod om det i Aftonhoran för några dagar sen, det är nog där de har läst det. Som vanligt har Aftonbladet bara tagit upp en gammal grej och kallar det för nyhet. Det här om 616 sa min präst när jag konfimerade mig för drygt tio år sen och står även om det i den bibeln jag fick då.

Har tänkt det förut och säger det igen; Aftonbladet är en hitte-på-tidning som inte kollar upp fakta och bara klipper in gamla artiklar när det passar. Märks väl när innehållet i de gamla artiklarna har blivit inaktuella, men inte ändras inte artikeln publiceras igen som "nyhet".

Oj, nu blev ännu mer OT. Sorry.

Postad

OT: Har man inte tjabblat flera år om denna 666 grej, är det inte en hel del som tror att det är 999 sen ett par år tillbaka?

Sen är det bara en halvcool plojgrej som Maiden gjorde en låt på, är trogen maiden fan men ingen vettig människa bryr sig nämnvärt mycket om dessa siffror.

Samma som HL-loggan, att det är grekiskt tecken för homosexualitet, ska alla sluta spela cs för det? Å andra sidan är det ju bara klåpare som kör det spelet ;)

Postad
... Enligt rix morgonzoo har forskare nämligen kommit fram till att odjurets tal är felöversatt .. det är inte 666 utan 616.

....

De stod om det i Aftonhoran för några dagar sen, det är nog där de har läst det. Som vanligt har Aftonbladet bara tagit upp en gammal grej och kallar det för nyhet. Det här om 616 sa min präst när jag konfimerade mig för drygt tio år sen och står även om det i den bibeln jag fick då.

Har tänkt det förut och säger det igen; Aftonbladet är en hitte-på-tidning som inte kollar upp fakta och bara klipper in gamla artiklar när det passar. Märks väl när innehållet i de gamla artiklarna har blivit inaktuella, men inte ändras inte artikeln publiceras igen som "nyhet".

Oj, nu blev ännu mer OT. Sorry.

Det går nog att fördjupa sig i detta ganska mycket, så mycket att man kanske förlorar det lilla förstånd man äger, min grekiska är rätt kass.

Här slutade jag att bry mig ;

http://paranormal.se/topic/666.html

Postad
OT: Har man inte tjabblat flera år om denna 666 grej, är det inte en hel del som tror att det är 999 sen ett par år tillbaka?

Sen är det bara en halvcool plojgrej som Maiden gjorde en låt på, är trogen maiden fan men ingen vettig människa bryr sig nämnvärt mycket om dessa siffror.

Samma som HL-loggan, att det är grekiskt tecken för homosexualitet, ska alla sluta spela cs för det? Å andra sidan är det ju bara klåpare som kör det spelet ;)

Jag hoppas att ingen trodde att jag menade att maiden var auktoriiteter på detta ämne, besvikelsen när man ser videon till den låten gör ju att allt man trodde om dem som 12åring bleknade bort så fort man fick se den. För övrigt så är jag säkert den ende här på forumet som läst samtliga bibelöversättningar sedan gustav vasa , karl den xii är bäst, stark 2:a är 1917 års bibel. . sanktionerad av bögkungen Gustav V.

Postad

Hitler-Jugend var ingen totalitär organisation. Pröva använda lite enklare ord i fortsättningen så kanske du lyckas pricka rätt.

Att för övrigt jämföra censurering av olagligt material på ett forum med en organisation vars främsta syfte var att uppfostra lojala nazister är ett tankesprång jag inte hänger med i.

[...] men betänk att mr.cash är död och begraven .. han lider ingen skada om vi lyssnar på hans låtar .. speciellt ingen ekonomisk. Snarare tror jag att han skulle gilla det.

Ah, så all musik och alla filmer där producenten och/eller artisten är död (och begraven!) ska göras laglig? Clever thinking.

Herr Cash var faktiskt en uttalad försvarare av upphovsrättslagen och mycket kritisk till att hans och andras sånger delades ut gratis på Internet.

Enligt rix morgonzoo har forskare nämligen kommit fram till att odjurets tal är felöversatt .. det är inte 666 utan 616.

Numret 666 syftar på kejsar Nero och hans namn på hebreiska där man ger bokstäverna siffervärden (enligt det gamla romerska systemet) och adderar dem. Nero Ceasar ger då 666.

Hans namn på latinska ger istället siffervärdet 616.

Både 666 och 616 är alltså "Vilddjurets tal".

Postad

Hej Cyll.

1.

Förlåt om, jag använder svåra ord. Jag trodde att de flesta visste vad totalitär betydde. Titta på susning.nu eller i en ordbok, totalitär betyder precis vad jag menar och inte vad du tror. Totalitär är faktiskt ett enkelt ord. Jag är glad att jag kan bidra lite till din bristande modersmålskunskap.

2. Johnny Cash hatade upphovsrättslagen och älskade människor, även sådana som begick lagbrott. Han såg till den bakomliggande tanken. Kanske överkurs för dig nu men du förstår nog när du funderat ett par decennier.

3. Ja, och du har läst det någonstans? Det är du nog inte ensam om. Redan på Cesars tid hade dock mynten två sidor.

Postad

1. Jag vet mycket väl vad totalitär betyder. Det är när någon eller något kontrollerar alla delar av samhällslivet. Hur du får Hitler-Jugend till en totalitär organisation är jag mycket intresserad av, då den främst var till för att fostra ungdomar till att bli lojala nazister.

2. Sökte nu på Google för att se om jag hade fel. Det hade jag inte. http://wired-vig.wired.com/news/politics/0,1283,6971,00.html

http://news.com.com/Johnny+Cash+sings+copyright+blues/2100-1023_3-203367.html

http://maninblack.net/Int-Testimoney_before_cong.html

Ord som "I'm proud of what Congress has done in the past to protect American creators and proud of our country's copyright laws" och " lot has changed between now and then, but the Copyright law has managed to keep pace.And today, we ought to make room for copyright on the Internet" från Cash själv tyder väl inte direkt på att han hatade upphovsrättslagen, som du försöker påstå?

Såvida han inte är HELT ironisk i sitt framträdande framför kongressen... hmm... ja!

3. Ja, det har jag antagligen läst nånstans eller hört nånstans. Det är så man brukar få tag på information och lära sig saker. Jag vet att jag inte är ensam om att lära mig genom att läsa. Vad är din poäng?