Gå till innehåll

Modereringssnack avdelat från MikeTimes dagbok


Bluwajt

Recommended Posts

  • Svars 127
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

orka inte besvara resten, men jag hatar inte er, men däremot vet jag att samtliga moderatorer är trötta på mig.

 

kan tillägga att jag tycker modereringen suger här, men det betyder inte att jag hatar modsen

 

Att du inte orkar hitta var jag försvarar Mike kan tänkas vara för att jag inte har försvarat Mike. Jag är inte ett dugg förvånad, inget ovanligt att folk inte "vill" eller "orkar" svara när de inte har något att komma med. Trist att du inte bara kan erkänna att jag har rätt. Det hade inte varit särskilt jobbigt, men du hade mognat en hel del i mina ögon.

 

Tycker du att det är underligt om vi nu är trötta på dig när du verkar ta varje liten chans du kan att kritisera det jobb vi utför? När du dessutom gör det genom att förvränga fakta så blir i alla fall jag jävligt trött på dig.

 

För övrigt är det himla kul att se en så stor skara människor lägga ner en ofantlig mängd energi på något de inte bryr sig om. Livet borde bli väldigt mycket lättare för väldigt många om de bara slutade läsa Mikes DB, eller andra DBs som stör dem. Folk klagar på Mikes häxjakt på Dilba när de själva jagar Mike med ljus och lykta för att hitta små fel och till och med anklagar honom för falska saker. Snacka om att skjuta sig själv i foten. Om folk nu vill att Mike ska sluta uppföra sig på ett visst sätt, hur stor tror du att chansen att han gör det är när de själva uppför sig på precis samma sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska svara med ett långt inlägg, enbart för att jag är uttråkad idag. lär således inte upprepas på länge.

 

Att du inte orkar hitta var jag försvarar Mike kan tänkas vara för att jag inte har försvarat Mike. Jag är inte ett dugg förvånad, inget ovanligt att folk inte "vill" eller "orkar" svara när de inte har något att komma med. Trist att du inte bara kan erkänna att jag har rätt. Det hade inte varit särskilt jobbigt, men du hade mognat en hel del i mina ögon.

orkade inte för att jag spelade poker samtidigt, var väldigt tiltad och om jag då även skulle besvarat ditt inlägg med ett långt meddelande så skulle jag poteniellt kunnat förlora ganska många fler kronor under den tiden, något som jag inte tyckte det var värt. här tycker jag btw du försvarar miketime,

Mike blev aldrig varnad per say för sin rubriksättning i sin turretråd. Han blev ombedd att byta rubrik, då det stack i ögonen på folk. Det finns, som TotalFarsa poängterar, inte en enda regel som reglerar rubriksättning vad gäller användandet av versaler, specialtecken eller liknande. Det finns inte heller någon regel som hindrar Mike från att annonsera ut sina turrar i Livepoker-delen på forumet. Snarare är det uppmuntrat från PFs sida. Jag citerar från Postningsguiden:

 

 

 

Märk väl att det är just ett homegame som Mike raggar spelare till. Att jämföra Mikes turrar som hålls runt var fjärde månad i hans eget hem (där han för övrigt fixar så att folk kan sova över och ordnar med mat) med en pokerklubb som håller turrar ca två gånger i månaden på allmän plats (vad jag vet) känns ganska onödigt.

men du kanske bara försvarar modereringen och slänger in lite fina ord till micke här? lätt att feltolka iaf

 

Tycker du att det är underligt om vi nu är trötta på dig när du verkar ta varje liten chans du kan att kritisera det jobb vi utför? När du dessutom gör det genom att förvränga fakta så blir i alla fall jag jävligt trött på dig.

Jag tar inte varje liten chans på att kritisera, då skulle jag inte haft så mycket tid över till annat.... det jag däremot tycker är konstigt är att alla i moderatorgruppen till så stor del oftast är lite äldre, spelar ganska lågt osv, vilket jag inte tror speglar användarbasen särskilt bra. jag skulle gärna se bättre blandning där och gärna fler yngre och bättre pokerspelare som mods. jag tycker exempelvis att katastrofala handanalyser ska modereras medans ni kanske tycker att man ska få (en tredje) varning om man svarar "din uppskattning betyder inte ett skit din kuksugare" när nån antyder att man är dum i huvudet, detta dessutom i sin egen dagbok, efter att ha sagt till att sluta diskutera ämnet.

 

jag vet inte var jag har förvrängt fakta och tycker ju givetvis inte om att bli anklagad för något sådant, nu blir jag jävligt trött på dig;-)

För övrigt är det himla kul att se en så stor skara människor lägga ner en ofantlig mängd energi på något de inte bryr sig om. Livet borde bli väldigt mycket lättare för väldigt många om de bara slutade läsa Mikes DB, eller andra DBs som stör dem. Folk klagar på Mikes häxjakt på Dilba när de själva jagar Mike med ljus och lykta för att hitta små fel och till och med anklagar honom för falska saker. Snacka om att skjuta sig själv i foten. Om folk nu vill att Mike ska sluta uppföra sig på ett visst sätt, hur stor tror du att chansen att han gör det är när de själva uppför sig på precis samma sätt?

fast det är ju rätt kul att hacka på folk som själva tar varje jävla litet tillfälle som ges att hacka på andra, det verkar det som att även du tycker.

 

Trams-varningen (som jag kan se i alla fall) fick du i en tråd i nybörjardelen där det i första posten frågades vad "reppa" betyder, där sedan ett 10-tal användare började skämta och gå off topic med ett stort antal andra förkortningar.

har två varningar för trams, hade faktiskt glömt bort varför jag fått den första, tack för påminnelsen =) den kan jag till och med hålla med om var helt korrekt då trams i nybörjartrådar ska vara varning, dock tycker jag det är minst lika illa att levla och ge rent korkade svar i handanalysdelen.

Det förväntas inte heller av mig som mod att jag ska lusläsa alla dagböcker för att hitta felaktigheter, men när Bluwajt aktivt försöker blåsa upp en liten isolerad händelse till att Mike ALLTID får särbehandling, tro fan att jag kommer gå in och försvara arbetet som jag är del av.

jag har inte påstått att du ska lusläsa alla dagböcker, jag har heller inte påstått att mike fått särbehandling (du har iofs inte antytt att jag påstått något av detta).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt så anklagas vi moderatorer för att särbehandla MikeTime. En anklagelse som kommer ifrån en person som nu öppet erkänner att han bara hugger på Mike för att jävlas då han hatar Mike av nån anledning. Man frågar sig lätt om inte även detta innebär särbehandling?

Öhh hur kan detta på något sätt vara relevant? Du är moderator, personen du pratar om är användare. Om det verkligen är så svårt för dig att förstå skillnaden borde du nog tänka över dina åttaganden.

 

Eller tycker du att det är okej att en polis bryter mot lagen eftersom det faktiskt existerar kriminella personer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska svara med ett långt inlägg, enbart för att jag är uttråkad idag. lär således inte upprepas på länge.

 

Långa svar uppskattas.

 

orkade inte för att jag spelade poker samtidigt, var väldigt tiltad och om jag då även skulle besvarat ditt inlägg med ett långt meddelande så skulle jag poteniellt kunnat förlora ganska många fler kronor under den tiden, något som jag inte tyckte det var värt.

 

Personligen brukar jag inte skriva på forumet alls om jag spelar seriöst. Jag kräver dessutom aldrig snabba svar (mig veterligen i alla fall, hittar nån ett inlägg från mig där jag kräver ett snabbt svar så lovar jag att be om ursäkt). Jag föredrar att folk tar sin tid och skriver vettigt framför att de skriver svar som i princip innehåller "äh, whatever". Korta "jagskiterivaddutycker"-svar får mig att anse, som jag skrev, att personen i fråga inte har något att komma med.

 

här tycker jag btw du försvarar miketime,

 

men du kanske bara försvarar modereringen och slänger in lite fina ord till micke här? lätt att feltolka iaf

 

Grejen är ju att det är Mike som är anklagad i det aktuella modereringsfallet. Hur ska jag kunna försvara vårt agerande utan att säga "Mike får göra som han gjorde"?

 

Jag tar inte varje liten chans på att kritisera, då skulle jag inte haft så mycket tid över till annat.... det jag däremot tycker är konstigt är att alla i moderatorgruppen till så stor del oftast är lite äldre, spelar ganska lågt osv, vilket jag inte tror speglar användarbasen särskilt bra. jag skulle gärna se bättre blandning där och gärna fler yngre och bättre pokerspelare som mods. jag tycker exempelvis att katastrofala handanalyser ska modereras medans ni kanske tycker att man ska få (en tredje) varning om man svarar "din uppskattning betyder inte ett skit din kuksugare" när nån antyder att man är dum i huvudet, detta dessutom i sin egen dagbok, efter att ha sagt till att sluta diskutera ämnet.

 

Det kan ha varit en överdrift, men det är så det känns ibland. Jag kan inte påminna mig senaste gången jag sett dig inblandad i en diskussion där en mod deltagit där du har varit på samma sida som moden så att säga.

 

Problemet med personen som skriver "kuksugare" till någon är att vi väldigt sällan får in rapporteringar om att det finns ett problem. Det händer dock, och vi har flertalet gånger (dock långt färre än "kuksugarskrikare" har blivit bannade) bett folk hålla sig borta från vissa dagböcker med varning om ban ifall han inte lyder. Fast i de fallen så syns inte den moderering vi gör. Det är dock så problem ska lösas, inte genom att kalla folk för smädesord. Det tråkiga är att det förmodligen är precis det som antydaren hoppas på, att offret ska dampa och dra på sig varningar.

 

Sen att sätta in "bättre pokerspelare" som moderatorer tror jag skulle vara extremt svårt. Vi moderatorer arbetar ideellt, och jag tror generellt att folk som lirar NL400 eller uppåt inte har så stor lust att göra ideellt arbete. Jag kan ju ha fel, men jag tror att de hellre lägger tiden på att spela poker.

 

jag vet inte var jag har förvrängt fakta och tycker ju givetvis inte om att bli anklagad för något sådant, nu blir jag jävligt trött på dig;-)

 

Du har förvrängt fakta genom att påstå att jag är här och försvarar Mike.

 

fast det är ju rätt kul att hacka på folk som själva tar varje jävla litet tillfälle som ges att hacka på andra, det verkar det som att även du tycker.

 

Men jag har ju å andra sidan aldrig skrivit i tråden att jag inte bryr mig. Min kommentar var riktad mot alla som går in här och skriver "Mike är dum! Jag bryr mig inte, men Mike är dum!" Det är för övrigt inget försvar mot Mike. Jag kritiserar inte folk som skriver "Mike, det där var dumt, du borde tänkt lite längre."

 

Dessutom kan jag likt dig svara att jag inte hade gjort mycket annat än klaga om jag skulle ta varje chans att kritisera.

 

har två varningar för trams, hade faktiskt glömt bort varför jag fått den första, tack för påminnelsen =) den kan jag till och med hålla med om var helt korrekt då trams i nybörjartrådar ska vara varning, dock tycker jag det är minst lika illa att levla och ge rent korkade svar i handanalysdelen.

 

Det är bara den ena som står som "trams". Den andra är specifierad via PM likt en av de andra, de kollade jag inte upp grunden bakom.

 

Jag tycker att alla svar i handanalysdelen som presenterar en tankegång är bra. Dock skulle även jag personligen vilja modda den delen mycket hårdare, just för att det är mycket skitsnack. Jag skulle också gärna radera alla inlägg som bara består av "call", "raise" eller "fold" utan någon som helst förklaring.

 

jag har inte påstått att du ska lusläsa alla dagböcker, jag har heller inte påstått att mike fått särbehandling (du har iofs inte antytt att jag påstått något av detta).

 

Jag anser att du hävdar att Mike fått särbehandling i och med:

 

annars håller jag med bluwajt att vissa forumiter särbehandlas, ser ju direkt här att både du och tf är inne och försvarar mike så fort hans beteende kommer på tal.

 

Om du inte menar att TF och jag särbehandlar Mike genom vårt påstådda försvar så får du gärna förklara vad du vill ha sagt.

 

Min kommentar om lusläsning var för att förklara varför jag är aktiv i just Mikes dagbok, och kanske inte i många andra där det säkerligen förekommer kritik mot mods på ett eller annat sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öhh hur kan detta på något sätt vara relevant? Du är moderator, personen du pratar om är användare. Om det verkligen är så svårt för dig att förstå skillnaden borde du nog tänka över dina åttaganden.

 

Eller tycker du att det är okej att en polis bryter mot lagen eftersom det faktiskt existerar kriminella personer?

 

Det är fruktansvärt jävla relevant på grund av att Bluwajt kommer med falska anklagelser när vi mods inte har gjort något fel. Att kasta ur sig rent skitsnack om att någon, oavsett personens status i samhället/forumet, är sjukt jävla lågt när man gör precis samma sak själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är fruktansvärt jävla relevant på grund av att Bluwajt kommer med falska anklagelser när vi mods inte har gjort något fel. Att kasta ur sig rent skitsnack om att någon, oavsett personens status i samhället/forumet, är sjukt jävla lågt när man gör precis samma sak själv.

Ok got it, att tänka var inte din grej tydligen. Moving on.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först vill jag tacka alla mods som tydligt står på min sida och som behandlar mig lite extra bra p.g.a all mutsprit jag skickat dom genom åren. :mrgreen:

 

Det folk uppenbarligen missar helt är att jag flertalet gånger har kritiserat modsen på pf rätt hårt. Iofs ganska länge sen nu men i alla fall. Jag och bl.a Ängeln hade en rätt rejäl beef och jag skickade ett gäng ilskna PM till honom.

 

Mina åsikter idag angående modereringen/moderatorerna är följande ifall någon mot förmodan är intresserad:

*Jag tycker modsen gör ett bra jobb överlag. Ibland önskar jag modereringen kunde vara hårdare och ibland mildare men ingen blir väl någonsin nöjd antar jag.

*Jag tycker att modsen är trevliga, mogna och sansade personer som dessutom är ruskigt skojiga att umgås med irl. (De jag träffat vill säga.)

*Mtp att de jobbar med modereringen helt gratis (bortsett från en årsförbrukning av pse-tischor?) tycker jag inte man kan klaga på dom. Hade de däremot haft en normal månadslön för det jobb de gör kanske en granskning av deras jobb varit mer befogad. Jag skulle vilja se den unga hajstejkssnubbe som är villig att lägga ner flera timmar om dagen på pf helt gratis? Finns han eller hon?

*Nej, jag tänker inte bli mod även om jag mot förmodan skulle bli erbjuden detta. Det här har jag redan förklarat flera gånger både i trådar på pf och i privata msn-diskussioner med vissa mods.

Jag är fullkomligt nöjd med att vara en vanlig användare som inte behöver bry sig om vad folk tycker om det jag postar. Hade jag varit mod hade inte min postningshistorik varit densamma och då hade ni, men främst jag, gått miste om många roliga skratt framför skärmen.

 

Slutligen vill jag anknyta lite mer till det sista jag skrev.

Ni som inte gillar vad jag postar, oavsett om det gäller innehållet i mina poster, mitt språkbruk eller de intellektuella aspekterna på posterna, behöver inte heller läsa dom om det är så att ni stör er på dom.

Sen undrar jag iofs hur en sådan som Bluwajt egentligen är skapt när han slänger ur sig att han hatar en människa han aldrig träffat utan bara sett poster av på ett forum?? Nu bryr jag mig inte nämnvärt eftersom lille Philip faktiskt är så ung så han kunde varit, hemska tanke, min son. Vid närmre eftertänksamhet så kunde han, rent mentalt, till och med ha varit mitt barnbarn...

 

 

I övrigt då? Jo, man blev femma i 500-rebuyen igår. Ganska trist eftersom det innebar bubbelplats men det var ett kul gäng att lira med. Blir nog fler gånger.

Idag ska man besöka sin gamle far och uppvakta på fars dag med ett par nya jeans, en skjorta, ett par trisslotter och lite smågodis till hans nya Jeep Wrangler som han köpt på ålderns höst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är fruktansvärt jävla relevant på grund av att Bluwajt kommer med falska anklagelser när vi mods inte har gjort något fel. Att kasta ur sig rent skitsnack om att någon, oavsett personens status i samhället/forumet, är sjukt jävla lågt när man gör precis samma sak själv.

 

Men sluta nu. Jag skrev att jag tyckte det var sjukt hur mike kunde göra reklam på ett sånt sätt för sina turrar utan att få varning, förstår du? Om det sen är tillåtet enligt några forumregler, ja då får han väl göra det då men tycker reglerna är sjuka isf.

 

Ok got it, att tänka var inte din grej tydligen. Moving on.

 

hahaha, oväntat med varning när han har rätt.

 

Först vill jag tacka alla mods som tydligt står på min sida och som behandlar mig lite extra bra p.g.a all mutsprit jag skickat dom genom åren. :mrgreen:

 

hahahahaha, så JÄVLA kul :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Sen undrar jag iofs hur en sådan som Bluwajt egentligen är skapt när han slänger ur sig att han hatar en människa han aldrig träffat utan bara sett poster av på ett forum??

 

haha, ja hur fan är jag skapt? :S:S Eftersom du är så pass seriös här och skriver tankar och åsikter inom det mesta är det inte svårt att bilda sig en uppfattning om dig. En uppfattning som förmodligen är väldigt mycket bättre och tyngre än den jag haft om vi träffats några timmar.

 

Nu bryr jag mig inte nämnvärt eftersom lille Philip faktiskt är så ung så han kunde varit, hemska tanke, min son.

 

Nej, tyvärr inte möjligt.

 

Vid närmre eftertänksamhet så kunde han, rent mentalt, till och med ha varit mitt barnbarn...

 

Ja fan, inte tänkt på :shock:

 

DP: Är det okej att provocera andra genom att skriva "lille"? Isf, okej att skriva "feta", "störda" osv?

 

Är det okej att hävda att andra är efterblivna mentalt genom att likna dom vid små barn?

 

Idag ska man besöka sin gamle far och uppvakta på fars dag med ett par nya jeans, en skjorta, ett par trisslotter och lite smågodis till hans nya Jeep Wrangler som han köpt på ålderns höst.

 

Fint dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men sluta nu. Jag skrev att jag tyckte det var sjukt hur mike kunde göra reklam på ett sånt sätt för sina turrar utan att få varning, förstår du? Om det sen är tillåtet enligt några forumregler, ja då får han väl göra det då men tycker reglerna är sjuka isf.

 

Du skrev:

 

edit: För övrigt sjukt hur lätt varningar faller åt alla håll medan mike verkar ha någon form av immunitet som kan skriva rubriker innehållande endast versaler, överdrivet med utropstecken och dollartecken för att göra reklam för sina turrar utan att det händer något.

 

Du skriver alltså ingenting om "det är fel på reglerna" utan du skriver ordagrant "mike verkar ha någon form av immunitet". Förstår du hur det är att anklaga oss för att ge Mike särbehandlning? Jag väntar fortfarande på att någon av er som anser att Mike får silkesvantar ska ge ett enda konkret exempel på var moderatorerna faktiskt har behandlat någon rubrik annorlunda. Dessutom har jag inte någonstans sett att du har skrivit "okej, jag hade fel" eller liknande.

 

hahaha, oväntat med varning när han har rätt.

 

Förklara gärna var han har rätt och var jag har fel. Eftersom jag enligt dig och Fisherman är dum i huvet skulle jag gärna vilja bli smartare. Så shoot. Skulle vara kul om någon som kallade en för dum i huvet någon gång faktiskt hade något konkret att komma med.

 

Sen är det väl inte så oväntat med en varning om man kallar en mod dum i huvet? Även om råkar ha rätt? Var för övrigt inte jag som varnade honom.

 

DP: Är det okej att provocera andra genom att skriva "lille"? Isf, okej att skriva "feta", "störda" osv?

 

Är det okej att hävda att andra är efterblivna mentalt genom att likna dom vid små barn?

 

Min ytterst personliga åsikt (som inte alltid sammanfaller med hur jag modererar då det inte är jag som sätter riktlinjerna): Om en person skriver "Egentligen bryr jag mig inte utan hatar bara mike så hugger mer än gärna på allt han gör." i någons dagbok, då har man provocerat ganska duktigt själv. Som jag skrivit tidigare i tråden så är det ofta man måste varna "nummer 2", då den som provocerar trippar på gränsen till vad som är tillåtet och lyckas få den andre att brista till slut. Det är också, tyvärr, vanligt att det leder till tempbans, som i Shahin89s fall. Alla som jag sett kommentera honom som person har sagt att det är en jävligt trevlig kille, men en provokatör som trippade glatt innanför gränserna lyckades få honom att explodera, och med 2 tidigare poäng så fick han en tempban. Om jag fick bestämma själv så skulle vi införa en hård varning för just provokation.

 

För övrigt så har jag sedan jag blev kraftigt involverad i diskussionen tagit avstånd från att varna folk över huvud taget här. Det gäller båda sidor, så varken du eller Mike eller någon annan har eller kommer få varningar från mig i den här tråden förrän den här historien är över. Jag vill inte riskera att få personlig kritik för att jag går in och varnar folk på motsatta sidan i en diskussion jag är med i själv, men för att vara konsekvent kan jag då heller inte varna någon på "min sida" så att säga, något jag i alla fall kan hoppas att du kan respektera.

 

Sen kan jag även säga att jag gillar diskussioner om regler och hur de är satta. Jag tycker dock att det är väldigt fel plats att diskutera regler i en dagbok. Om du tycker att det är för dåligt satta regler för rubriksättning, skapa en tråd i "Om poker.se och pokerforum.nu". Jag lovar dig att ingen av oss mods är helt stängda för kritik eller en diskussion, så länge kritiken framförs på ett vettigt och sansat sätt. Att hävda att Mike har immunitet är enligt mig inte särskilt sansat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

haha, ja hur fan är jag skapt? :S:S Eftersom du är så pass seriös här och skriver tankar och åsikter inom det mesta är det inte svårt att bilda sig en uppfattning om dig. En uppfattning som förmodligen är väldigt mycket bättre och tyngre än den jag haft om vi träffats några timmar.

 

Ja, inom vissa områden är jag seriös och i andra inte lika mycket seriös. De ämnen som engagerar mig lite extra och där jag är seriös är bl.a

*Svensk drogpolitik

*Fusk inom internetpokern

*Individer som beter sig på olika sätt beroende på om man träffar dom irl eller på ett forum.

Jag vet att du inte håller med mig i speciellt många frågor men att säga att man hatar någon p.g.a man inte har riktigt samma värderingar i livet är väl ganska starkt?

 

Nej, tyvärr inte möjligt.

 

Ok. Trodde du var någonstans mellan 17-23 år.

 

 

DP: Är det okej att provocera andra genom att skriva "lille"? Isf, okej att skriva "feta", "störda" osv?

 

Är det okej att hävda att andra är efterblivna mentalt genom att likna dom vid små barn?

 

Precis som DP skriver beror det väl lite på vad person A skrivit innan person B skriver ovanstående.

Ger man sig in i en diskussion och t.ex säger att man hatar någon p.g.a dennes åsikter kanske man ska vara beredd på att få lite oförargligheter tillbaka.

Att kalla någon för barnrumpa tycker jag inte är speciellt hårt btw.

 

Fint dock.

 

Ja, i min ålder ska man vårda förhållandet till sina anhöriga eftersom man inte vet hur länge de finns kvar.

 

Ja detta är lite trist. Synd att hålla en så låg nivå.

Jag rapporterade posten men inget har hänt så jag antar att mods tycker detta är helt okej. Något att tänka på.

 

Du får gärna utveckla lite vad det var du rapporterade i posten. Var det just tillmälet "lille" eller var det något annat du störde dig på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mike hur kan du skriva en sån här grej till Bluwajt: Sen undrar jag iofs hur en sådan som Bluwajt egentligen är skapt när han slänger ur sig att han hatar en människa han aldrig träffat utan bara sett poster av på ett forum??

 

Men Mike.. har du själv ens träffat Dilba? Eller är det bara OK när du ger dig på folk? Hur var det nu det där med att kasta sten i glashus?:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mike hur kan du skriva en sån här grej till Bluwajt: Sen undrar jag iofs hur en sådan som Bluwajt egentligen är skapt när han slänger ur sig att han hatar en människa han aldrig träffat utan bara sett poster av på ett forum??

 

Men Mike.. har du själv ens träffat Dilba? Eller är det bara OK när du ger dig på folk? Hur var det nu det där med att kasta sten i glashus?:roll:

 

Har aldrig någonsin sagt att jag hatar Dilba.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit: Såg precis att det var du som hade klagat. WP att gnälla över saker när vi lyssnar på dina klagomål.

hur är det med att outa vem som anmält inlägg? är ni konsekventa i det isåfall? vem anmälde detta inlägget?

Ok got it, att tänka var inte din grej tydligen. Moving on.

sen om det ovan ska varnas borde även det nedan varnas om ni ska upphålla någon slags konsekvens vilken ni tydligen strävar efter.

Vid närmre eftertänksamhet så kunde han, rent mentalt, till och med ha varit mitt barnbarn...

ska här påpeka att jag inte tycker något av inläggen ska varnas, det jag främst ifrågasätter är hur konsekventa ni är.

 

Personligen brukar jag inte skriva på forumet alls om jag spelar seriöst. Jag kräver dessutom aldrig snabba svar (mig veterligen i alla fall, hittar nån ett inlägg från mig där jag kräver ett snabbt svar så lovar jag att be om ursäkt). Jag föredrar att folk tar sin tid och skriver vettigt framför att de skriver svar som i princip innehåller "äh, whatever". Korta "jagskiterivaddutycker"-svar får mig att anse, som jag skrev, att personen i fråga inte har något att komma med.

ok, grejen var den att jag var väldigt tveksam till om jag skulle orka skriva något svar och tycker det är bättre än att ignorera.

Problemet med personen som skriver "kuksugare" till någon är att vi väldigt sällan får in rapporteringar om att det finns ett problem. Det händer dock, och vi har flertalet gånger (dock långt färre än "kuksugarskrikare" har blivit bannade) bett folk hålla sig borta från vissa dagböcker med varning om ban ifall han inte lyder. Fast i de fallen så syns inte den moderering vi gör. Det är dock så problem ska lösas, inte genom att kalla folk för smädesord. Det tråkiga är att det förmodligen är precis det som antydaren hoppas på, att offret ska dampa och dra på sig varningar.

håller med, men tycker inte det sköts så som du säger.

 

Sen att sätta in "bättre pokerspelare" som moderatorer tror jag skulle vara extremt svårt. Vi moderatorer arbetar ideellt, och jag tror generellt att folk som lirar NL400 eller uppåt inte har så stor lust att göra ideellt arbete. Jag kan ju ha fel, men jag tror att de hellre lägger tiden på att spela poker.

tror iofs att random heltidsspelare har mer fritid än en random låglimitfisk, sen kanske de inte vill moderera för det, men tycker ditt argument faller här.

Jag tycker att alla svar i handanalysdelen som presenterar en tankegång är bra. Dock skulle även jag personligen vilja modda den delen mycket hårdare, just för att det är mycket skitsnack. Jag skulle också gärna radera alla inlägg som bara består av "call", "raise" eller "fold" utan någon som helst förklaring.

ok, då tycker vi helt olika här.

Har aldrig någonsin sagt att jag hatar Dilba.

nej, men det är rätt uppenbart ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte komma på en enda människa jag hatar. Det finns människor jag tycker väldigt illa om och kanske t.o.m. har hatat en gång i tiden men jag väljer bort dessa människor och lägger inte ner mer energi på något som inte är konstruktivt för 5 öre. Det är väl kanske en definitionsfråga men för mig är det lite tragiskt att, långvarigt, gå och bära hat. Det är en insikt jag inte hade när jag var i 18-årsåldern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte komma på en enda människa jag hatar. Det finns människor jag tycker väldigt illa om och kanske t.o.m. har hatat en gång i tiden men jag väljer bort dessa människor och lägger inte ner mer energi på något som inte är konstruktivt för 5 öre. Det är väl kanske en definitionsfråga men för mig är det lite tragiskt att, långvarigt, gå och bära hat. Det är en insikt jag inte hade när jag var i 18-årsåldern.

 

+

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte komma på en enda människa jag hatar. Det finns människor jag tycker väldigt illa om och kanske t.o.m. har hatat en gång i tiden men jag väljer bort dessa människor och lägger inte ner mer energi på något som inte är konstruktivt för 5 öre. Det är väl kanske en definitionsfråga men för mig är det lite tragiskt att, långvarigt, gå och bära hat. Det är en insikt jag inte hade när jag var i 18-årsåldern.

 

mycket + på den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DP: Har inga konkreta exempel att ge ang mike förutom rubriken och att han på förra sidan inte får varning för det han skriver när fisherman skriver en i stort stt likadan sak men varnas direkt. Ser ingen anledning med att vänta med varningar eller vad du skrev utan in och varna båda mig och mike då. (eller bara mig)

 

Tycker för övrigt en viss sorts användare varnas oftare än den andra, vilket jag tror har att göra med att ni moderatorer är en speciell typ av användare som okocha var inne på och därför lättare varnar folk som inte ingår i den gruppen. Men bli inte sur nu, bara något jag uppfattat, behöver inte stämma.

 

Jag vet att du inte håller med mig i speciellt många frågor men att säga att man hatar någon p.g.a man inte har riktigt samma värderingar i livet är väl ganska starkt?

 

Varför annars skulle man hata eller ogilla någon?

 

Jag kan inte komma på en enda människa jag hatar. Det finns människor jag tycker väldigt illa om och kanske t.o.m. har hatat en gång i tiden men jag väljer bort dessa människor och lägger inte ner mer energi på något som inte är konstruktivt för 5 öre. Det är väl kanske en definitionsfråga men för mig är det lite tragiskt att, långvarigt, gå och bära hat. Det är en insikt jag inte hade när jag var i 18-årsåldern.

 

Jo, kanske inte uttryckte mig rätt, men ogillar då mike istället för hans stil och attityd som dinnerdog tog upp bra ovan. Mer än ogillar däremot hans åsikter.

 

Älskar för övrigt okocha :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har träffat/pratat med både MikeTime och Dilba, irl. Vill ni höra min åsikt om dem? ;-) Jag gillar dem båda två. *tummen upp*

Jag kan inte komma på en enda människa jag hatar. Det finns människor jag tycker väldigt illa om och kanske t.o.m. har hatat en gång i tiden men jag väljer bort dessa människor och lägger inte ner mer energi på något som inte är konstruktivt för 5 öre. Det är väl kanske en definitionsfråga men för mig är det lite tragiskt att, långvarigt, gå och bära hat. Det är en insikt jag inte hade när jag var i 18-årsåldern.
+1 på den. Hur gammal/ung är du nu?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...