Gå till innehåll

bygga rulle


lif_andreas

Recommended Posts

hej! har precis haft ett uppehåll i pokern ( downswing plus jobb) och vill nu börja igen. hade tänkt sätta in 200 dollar och vill gärna ha tips på vad jag ska spela för nåt då jag ska försöka bygga rulle upp till tusen dollar, Har spelat en hel del cg nl10 och 20 med plus resultat på båda. Har även lirat sit and go en del. Vad tycker ni är det bästa sättet att bygga rulle på ? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej jag har varit ledig ett tag men tänkte nu börja jobba igen. Det verkar vara lönsamt att ha ett elbolag. Jag tänkte därför bygga ett eget kärnkraftverk. Har läst lite el och sådär på gymnasiet. Vad tycker ni är bästa sättet att bygga ett kärnkraftverk på?

 

Din fråga är med andra ord lite väl stor och inte så lätt att besvara.

 

(Jag personligen hade väl satt in pengarna på Svenska Spel och grindat cashgame på dom lägre nivåerna. Tar väl en månad eller två att gå från 200 dollar till 1000 lite beroende hur mycket jag har tid att spela.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjennare! Jag är ny här och för mig är internetpoker något nytt, asså jag har ju känt till det en längre tid och varit sugen på början. Ska sätta in 50 dollar på antingen PokerStars eller FullTiltPoker nu om några dagar. Jag har spelat live en längre tid och går med vinst där. Jag har väldigt lätt för att lära mig och ta in information, jag har tid, ork och lust att läsa och studera mycker poker. Jag har i princip bara spelat turneringspoker, så har inga erfarenheter av cashgame. Jag undrar vad jag borde spela med en rulle på 50 dollar och på vilken sida. FullTilt eller PokerStars? Sit 'N Go/större turneringar/cashgame? tack för alla svar

 

// mackie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag körde nystart genom att sätta in 1000 kr på SvS och börja från 0.25/0.5 kr. Inte så hårt motstånd på de låga nivåerna och man märker direkt när man börjar få problem att vinna.

 

nystart.png

 

Nystart? Har ingen koll på dig, men var inte du rikigt vass och dominerade rätt bra på SVS för nåt år sen? 5/10 borde väl va inte vara några bekymmer för dig eller?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutade spela för typ ett år sedan och började så smått nu igen i september. Hade tagit ut hela rullen och investerat den i fonder i våras så tänkte värma upp genom att bygga en ny rulle. Tänker dock inte spela på heltid mer, ser ingen rolig framtid i pokern.

 

Går än så länge inte så bra på 5/10 som synes... rätt dåligt värde där på dagtid tycker jag nog. På 2.5/5 kan man iaf äga upp de flesta grinders genom att spela mycket i position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutade spela för typ ett år sedan och började så smått nu igen i september. Hade tagit ut hela rullen och investerat den i fonder i våras så tänkte värma upp genom att bygga en ny rulle. Tänker dock inte spela på heltid mer, ser ingen rolig framtid i pokern.

 

Går än så länge inte så bra på 5/10 som synes... rätt dåligt värde där på dagtid tycker jag nog. På 2.5/5 kan man iaf äga upp de flesta grinders genom att spela mycket i position.

 

Ok, hoppas det går bra för dig i alla fall. Är det inte bättre värde för dig att spela på någon annan sida med en bra RB-deal tror du? Känns som motståndet inte är allt för hårt på €0.5/€1 trots lite "ringrostighet"?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...