Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

BB är bra/vinnande reg. Bättre och mer aggro än medel på nivån.

Han har 3-betat mycket från både BTN och blinds under 100 händer, men visat upp AK den enda gången det blev showdown.

Var snäll att bortse från att BTN borde (antar jag?) 4-betat/pushat preflop.

Som spelat, skulle ni fortsätta med KK på floppen?

Jag har gjort om HH'n, så den är fake :)

Full Tilt Poker $1/$2 No Limit Hold'em - 6 players

MP: $40.00

CO: $207.90

Hero (BTN): $327.30

SB: $42.25

BB: $489.95

UTG: $269.65

Pre Flop: ($3.00) Hero is BTN with Kspade.gif Kclub.gif

1 fold, MP raises to $5, 1 fold, Hero calls $5, SB calls $4, BB raises to $25, MP raises to $40 all in, Hero calls $35, 1 fold, BB calls $15

Flop: ($125.00) Jheart.gif 5heart.gif Qheart.gif(3 players - 1 is all in)

BB bets $99, Hero folds

Turn: ($125.00) 4heart.gif(2 players - 1 is all in)

River: ($125.00) 8club.gif(2 players - 1 is all in)

Postad

Horibellt att bara syna 2ggr pre och under representera handen och sedan vika flopp.

Gör en rejäl raise och ge honom inte odds att syna pre. Som spelat så känns det lite som du får skylla dig själv, trycka raise och hoppas din hand står....

Postad

Helt ok att bara flatta hijack med hela din range men gör du det måste du isolera när du väl har lurat in folk i potten. slå om till 80-90 när MP har shovat. (jag 3betar ändå när han som öppnar är så short, du behöver ju inte direkt balansera din range iom du får in det så brett mot honom plus att du ofta vill isolera honom så kommer han spela tbx ändå) Även att möjligheten att någon squeezar bakom dig när du flattat sjuker brutalt iom att första killen är short.

Postad
Intressant, vad visa han upp? :lol:

han visa AQ och ts kände sig otroligt förlöjligad över hur hans konstiga explofold gick åt helvete och försöker således få inputs på iaf hans spel är berättigat, vilket det ofc inte är.

Postad

Tackar för svaren, fick lite bra tips o tankar :)

Som jag skrev har jag gjort om HH'n så den var "fake". Då den riktiga inte var intressant då jag gjorde bort mig totalt, men fick funderingen hur jag hade gjort samma sak med KK om vi var djupare.

I den riktiga handen hade jag AK utan hjärter och 100 bb stack.

Och min plan var att eftersom BB var väldigt aggro med att 3-beta, gjorde jag en vek syn på BTN då min range ser väldigt vek ut, och tänkte pusha när BB 3-betade och shortstacken pushade.

Men av nån anledning fick jag kalla fötter när det var dags att pusha, så jag fick hjärnsläpp och helt plötsligt hade jag synat utav bara farten. Sen kunde jag ju inte fortsätta på den floppen. Både BB och shortstacken visade upp AQ, så en push av mig hade ju varit perfekt :-(

Men jag tog ett skott på NL200 efter fina vinster på NL100, så jag var lite smårädd på nivån och egentligen inte på humör för action, så det var väl anledningen. På NL100 hade jag inte gjort samma misstag.

Postad

Du ville att du skulle bortse från det men din isoleringsrange bör ju uppfattas som riktigt bred om de inte förstått att du är scared money och spelar piss preflop ännu, så höj (båda).

Blev sugen på peel med kk iaf, hjärterturn är väl antagligen adjö om vi inte får c/c.

AK slaktade du preflop, så den är ju död.