Gå till innehåll

Liveturre, finalbord, AQ på knappen


JohnH

Recommended Posts

Inköp 3500

7 kvar(93), vi är ITM

 

Blinds: 3000/6000

Ante: 600

 

UTG: 18000

Knappen: 80000 AQo

SB: 180000 chip2a

 

 

 

UTG:AI

Knappen: syn

SB: AI

Knappen: ???

 

Knappen har inte sett SB spela mer än två varv totalt. SB ser ut att vara lite aggro men har inte visat några kort. Själv så har knappen varit ganska tight. Vad sätter vi SB på?

 

1. 90 000 SEK

2. 61 000 SEK

3. 38 000 SEK

4. 26 000 SEK

5. 20 500 SEK

6. 15 500 SEK

7. 12 000 SEK

8. 9 000 SEK

 

Shipp1an har typ 350k

Shipp2an knappa 200k

Sen jämt fördelat

En shortstack på 15, förutom UTG som har 18 då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul hand, men för mig är det inte så mycket matte på potten etc utan kollar mer stackdjup.

 

Som du beskriver det verkar SB vara tight vilket för mig gör att han troligen leder över knappen. UTG är desperat så ett svagt äss är inte otroligt men det gör det mer troligt att vi blir mer i underläge mot SB. Jag hade nog motvilligt lagt mig eftersom det fortfarande kommer komma bra lägen. Det är rätt många småstackar kvar.

 

Kanske skall tillägga att AQ är jag lite allergisk mot. Den handen har kostat mig mest genom åren så jag är kanske inte riktigt objektiv i min bedömning. He he.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag tolkar det så har du suttit vi samma bord som SB bara två varv men under dessa har han spelat så du har anledning att uppfatta honom som aggro.

 

I så fall så leder du troligen mot honom och bör då syna, då han troligen uppfattar din syn på UTG:s allin som svag och tror han kan pusha bort dig.

 

Jag hade nog också pushat i stället för att syna i första läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...