lif_andreas Postad 3 November , 2009 Rapport Postad 3 November , 2009 Hur spelar ni handen nedanför ? är det rätt att re raisa där ? hur spelar vi efter floppen ? har ofta problem med AK vid missas bräda. några tips ? ***** Hand History for Game 1429652457 ***** (Entraction) $10.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, November 03, 07:57:09 ET 2009 Table Waalwijk (Real Money) Seat 6 is the button Seat 1: Arlley ( $7.52 USD ) Seat 2: SinnerWC ( $10.01 USD ) Seat 3: lukas777 ( $9.85 USD ) Seat 4: tony19801 ( $3.67 USD ) Seat 5: coffeswe ( $7.38 USD ) Seat 6: Kingtrap ( $10.09 USD ) Arlley posts small blind [$0.05 USD]. SinnerWC posts big blind [$0.10 USD]. ** Dealing down cards ** Dealt to coffeswe [ Ks Ah ] tony19801 calls [$0.10 USD] coffeswe calls [$0.10 USD] Kingtrap raises [$0.60 USD] Arlley folds SinnerWC folds tony19801 folds coffeswe raises [$1.60 USD] Kingtrap calls [$1.10 USD] ** Dealing Flop ** [ Qc, 5d, 7h ] coffeswe bets [$1.70 USD] Kingtrap raises [$3.70 USD] coffeswe folds Kingtrap wins $2.00 USD Kingtrap wins $6.70 USD from main pot Citera
Forions Postad 3 November , 2009 Rapport Postad 3 November , 2009 Hur spelar ni handen nedanför? Jag raisar såklart först själv, all in om jag blir 3-betat. Som du spelade med limp kan jag tänka mig att 3-beta och få in det. Är det rätt att reraisa där? Du bör nog tänka efter varför du först limpade in. Då får du svaret på din fråga. Hur spelar vi efter floppen? Beror på vem man möter.. C beta är du nog tvungen att göra och stackdjupen blev lite jobbiga. Antingen ger du upp den eller så kör du skulle jag tro. Jag har ofta problem med AK vid missad bräda, några tips? För det första måste du raisa direkt och inte bara limpa in. Om någon annan raisar först in så bör du reraisa med A,K och få in med de stackdjupen du spelar. Vid missad flop bör du agera i princip lika som vid vilken missad flop som helst. Mot en spelare bör du i princip alltid C-betta om inte brädan är väldigt jobbig, mot två spelare tar du det lugnare och mot 3 ännu lugnare o.s.v.. Citera
deom_on Postad 3 November , 2009 Rapport Postad 3 November , 2009 På den floppen mot rereis är det push eller fold som gäller. Mot okänd fi är det en gjuten fold. Preflop tycker jag du kan höja direkt istället för att limphöja. Känns som ett den strategin lämpar sig bäst med monster och emellanåt med exempelvis 8-10s och sånna händer. Kan inte sätta nån bra range där men bra händer som inte är tillräcklig bra att syna med, som pocketpar hade jag hellre då synat in mig efter limp. Citera
bananuz Postad 4 November , 2009 Rapport Postad 4 November , 2009 Har ingen limphöjningsrange överhuvudtaget men skulle jag ha det skulle jag verkligen inte gilla att ha AK med där. Citera
lif_andreas Postad 4 November , 2009 Författare Rapport Postad 4 November , 2009 när man själv har raisat pre och man blir re raisad är det ju stor chans att man är uppe mot pocket par? så är det korrekt att gå all in om man blir re raisad pre med ak ? Citera
Joeduck Postad 4 November , 2009 Rapport Postad 4 November , 2009 Inga vettiga drag ute så han kan ju bluffa dig. Skulle foldat väldigt ofta mot okänd FI som spelad, men vadfan jag spelar inte så, om det inte finns någon speciell anledning. Mot en spelare bör du i princip alltid C-betta om inte brädan är väldigt jobbig, mot två spelare tar du det lugnare och mot 3 ännu lugnare o.s.v..Menar du att en flop som ser väldigt jobbig ut, drygt hälften av gångerna är roligare för FI?Limphöja brukar jag inte göra. Floppen skulle jag nog checkhöjt. Citera
Masken81 Postad 4 November , 2009 Rapport Postad 4 November , 2009 Ok vi skall inte komma över toppen på dessa nivåer, fi viker för sällan. Sen borde du när du spelar handen som du gör slå hårdare pre för att sen isf få in det på flop. 2-2,40$ borde va bra. Syna shove obv. Citera
Forions Postad 4 November , 2009 Rapport Postad 4 November , 2009 Inga vettiga drag ute så han kan ju bluffa dig. Skulle foldat väldigt ofta mot okänd FI som spelad, men vadfan jag spelar inte så, om det inte finns någon speciell anledning.Menar du att en flop som ser väldigt jobbig ut, drygt hälften av gångerna är roligare för FI? Limphöja brukar jag inte göra. Floppen skulle jag nog checkhöjt. Nej det menar jag inte. Det var nog rätt dumt skrivet och bra påpekat av dig. Borde kanske skrivit mer som att AK inte är någon superspeciell hand vid missad flop och att den spelas i princip lika som många andra händer. Fördelen med handen är att du väldigt ofta har bäst hand om du träffar turn eller river. Sen att man oftare C-betar mot 1 spelare än mot 4 spelare vid missad (och träffad) flop är väl rätt självklart. Citera
bananuz Postad 4 November , 2009 Rapport Postad 4 November , 2009 Inga vettiga drag ute så han kan ju bluffa dig. Skulle foldat väldigt ofta mot okänd FI som spelad, men vadfan jag spelar inte så, om det inte finns någon speciell anledning.Menar du att en flop som ser väldigt jobbig ut, drygt hälften av gångerna är roligare för FI? Limphöja brukar jag inte göra. Floppen skulle jag nog checkhöjt. Varför? Citera
Trillske Postad 4 November , 2009 Rapport Postad 4 November , 2009 när man själv har raisat pre och man blir re raisad är det ju stor chans att man är uppe mot pocket par? så är det korrekt att gå all in om man blir re raisad pre med ak ?Du har en bit under 80bb så ja, kan inte tänka mig att det blir galet någonstans i princip. Citera
Joeduck Postad 4 November , 2009 Rapport Postad 4 November , 2009 Varför?För att representera KK++. Citera
bananuz Postad 5 November , 2009 Rapport Postad 5 November , 2009 För att representera KK++.Vetesjutton om jag tycker det är ett bra spel. Fi borde rimligen spela vidare med en väldigt stor del av sin betrange på den floppen. Vi foldar väl ut alla lufthänder men dom är det ju meningslöst att höja bort. Alla damer som han satsar med där lär ju spela vidare, tror jag. 88-JJ lär väl checka floppen i de flesta lägen, och iallafall inte betfolda. Det är min tolkning. Citera
JohahH Postad 5 November , 2009 Rapport Postad 5 November , 2009 Känns lite fel att investera halva stacken med AK och sen folda. Bör nog 1. Höja direkt pre 2. Reriasa mer pre så du kan få in det på flopp. 3. Bara syna pre då du är ur position. Citera
Recommended Posts