Gå till innehåll

Halvsent i en 1100 turre på krukan


finliran

Recommended Posts

Tänkte jag skulle få lite synpunkter på den här:

 

Blinds 12-2400, jag har 26k bakom. Hittar 1010.

 

Jag sitter i lilla blind. Alla foldar till knappen som inte varit särskilt stabil, Knappen höjer till 6000 med 12k bakom ungefär. Har AJ.

 

Personen i stora har cirkus 50-60k. Jag ställer för alla mina 26k.

 

Var det fel?

 

Nu visade det sig att stora blind hittat QK och valde att syna med den. Var det fel eller rätt?

 

bräda: 2,5,8,J,K typ. Hejdå turren!

 

Men vad tycker ni? Med facit i hand skulle jag ju bara synat pre, vilket BB också isf hade gjort. Sen hade jag kunnat betta hem potten på flopp. Fast antagligen hade ju knappen synat och jag förlorat den, men jag hade inte åkt ur turren. Synpunkter haha?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knappen bör - om denne spelar optimalt - ställa in där.

 

Du bör då ställa in

 

varpå stora mörken bör stekfolda.

 

Så förlorar du och är extremt kortstack.

 

 

Som spelat så bör du inse att knappen inte kan folda om du ställer in pre-flop, så rent praktiskt så kan du då göra en stop-n-go. Om knappen inte träffar så vinner du potten innan turn.

 

Men om du tror att knappen kan höj-lägga sig där så bör du ställa in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blinds 12-2400, jag har 26k bakom. Hittar 1010.

 

Jag sitter i lilla blind. Alla foldar till knappen som inte varit särskilt stabil, Knappen höjer till 6000 med 12k bakom ungefär. Har AJ.

 

Jag är på Bluwajt's spår...fattade inte heller om han hade TT eller AJ:S

Enkel last anyway men rörig HH.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar ingen roll om du har TT eller AJ, det är en given push, hade pushat A2s där...

 

Du fick ju in det bra = du gjorde rätt move. Att syna och beta bort flop är väl en annan linje, men hur kul är det att få en kass flop isf? Du har ju bättre hand än knapp typ 9/10 ggr och han lär sno lika många gånger...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knappen bör - om denne spelar optimalt - ställa in där.

 

Du bör då ställa in

 

varpå stora mörken bör stekfolda.

nej

 

 

Så förlorar du

nej

 

 

så rent praktiskt så kan du då göra en stop-n-go. Om knappen inte träffar så vinner du potten innan turn.

nej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste ändå hålla med postaren att synen som BB gör är rätt vågad. Halva stacken riskerar han. Jag kanske är för tight men jag hade inte räknat på odds där utan lagt in min BB på 2400 till potten och muckat korten. Men det finns säkert något mattesnille som garvar ihjäl sig åt mitt taffliga resonemang, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste ändå hålla med postaren att synen som BB gör är rätt vågad. Halva stacken riskerar han. Jag kanske är för tight men jag hade inte räknat på odds där utan lagt in min BB på 2400 till potten och muckat korten. Men det finns säkert något mattesnille som garvar ihjäl sig åt mitt taffliga resonemang, eller?

 

BB tänker kanske såhär:

 

Knappen försöker stjäla.

 

SB ser att knappen försöker stjäla och gör ett move med en semibra hand.

 

BB har en stark hand - förmodligen den bästa och synar därför eftersom knappen förmodligen då viker.

 

Skälet till att BB är med i handen är att knappens konstiga spel. Om knappen ställer och SB sedan blixtsnabbt ställer in så är det helt annorlunda och då bör BB vanligtvis vika pga att denne då riskerar att vara dominerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...