Hittapengarna Postad 3 November , 2009 Rapport Postad 3 November , 2009 Vet inte vad det beror på men jag har på senaste tiden blivit sjukligt paranoid över allt gällande internetsäkerhet. Det är så illa att jag loggar in varje morgon på pokerklienten för att dubbelchecka att pengarna sitter tryggt och det börjar bli rejält tröttsamt att oroa sig hela tiden. Därför vore det skönt ifall någon kunnig kan ge lite tips om vad som är bra att tänka på samt en gång för alla förklara hur stor eventuella risker är. 1. Finns det "säkrare" siter än andra på marknaden? Party, Stars osv borde vara säkrast med andra ord? 2. Om man använder sig av trådlöst internet eller inte, ökar risk chansen för eventu0ella intrång i datorn, hackers och keyloggers och allt vad det heter? 3. Antivirus program som Norton borde hjälpa? 4. Bör man inte ha rullen på pokerklienten? Hur gör ni som har "större" rullar? ( 5000 $ + ) 5. Låt oss säga att man vaknar en morgon och hela rullen är borta antingen via nån som loggat in och chidumpat eller vad de nu kan vara. hur ställer sig siterna händelsen? Får man ersättning eller är det bara bad luck? 6. Behöver man byta lösenord på klienten en gång i veckan för att minska risken eller är det skitsamma? 7. Har funderat lite på att skapa ett nytt konto hos en ny bank där jag enbart lägger en viss del av vinsterna och i princip inte använder förrutom när det ska användas till lägenhet, bil osv osv. Alla tips och synpunkter välkomna! Mvh Citera
affe2000 Postad 3 November , 2009 Rapport Postad 3 November , 2009 Utan att orka/kunna svara på allt. Siter som erbjuder säkerhetsdoser bör vara väldigt mycket säkrare än andra. Citera
Jakelamotta Postad 3 November , 2009 Rapport Postad 3 November , 2009 Användar man neteller kan man förvara nästan allt där, mycket säkrare än en pokersajt och överföringar sker ögonblickligen. Citera
LuckyStar5.1 Postad 3 November , 2009 Rapport Postad 3 November , 2009 Ha inte så mycke på siten. Finns bättre och säkrare ställen att förvara sina pengar på ! EDIT: Har ca 8-12 BI på siten. Resten tar jag ut och köper fonder och aktier för eller har på ett sparkonto. EDIT 2: Men så är jag en tråkig jävel med som inte längre orkar/vill klättra. Jag stannar kvar på min trygga nivå och tar ut vinsten ist för att skotta upp eller försöka klättra Citera
Teredo Postad 3 November , 2009 Rapport Postad 3 November , 2009 Orkar inte veva genom alla punkterna men bistår med nedan: a. Skaffa en datorn som du endat använder till att speka online-poker på, dvs. du installrar inget annat förutom pokerklienterna, HEM, PT osv. Du surfar inte från datorn och du laddar inte ner något till datorn. b. Se till att datorn ALLTID är installerad med senaste uppdateringarna för operativsystemet och installerade program. c. Se till att ditt antivirus alltid är uppdaterat med senaste definitionerna. d. Se till att datorn har en personlig brandvägg påslagen, finns med i (de flesta) operativsystemen så som i de flesta antivursprogramen. Citera
Joeduck Postad 3 November , 2009 Rapport Postad 3 November , 2009 6. Behöver man byta lösenord på klienten en gång i veckan för att minska risken eller är det skitsamma?Räcker om du bara byter det precis efter det blivit hijackat.. Eftersom man allt som oftast inte vet när någon har kommit åt personliga uppgifter man använder, och att de flesta nog tömmer kontot så fort som möjligt, så anser jag att det är onödigt. Antingen ska jag byta det en gång i timmen eller så räcker det med att ha ett bra lösenord och ett säkert OS.Om man inte misstänker något dvs, kanske du gör på söndagsmorgnarna. Ha inte hela rullen på klienten ffs. 2. Om man använder sig av trådlöst internet eller inte, ökar risk chansen för eventu0ella intrång i datorn, hackers och keyloggers och allt vad det heter?Menar du mobilt bredband? Comviq/telia osv, så nej det tror jag inte. Citera
Hittapengarna Postad 3 November , 2009 Författare Rapport Postad 3 November , 2009 Tack för väldigt snabba och bra svar! Folket är överens om att inte ha hela sitt kapital på siten. Följd fråga - Om jag spelar $ NL100 och har 3-4000$ inne på klienten, och är mitt enda spelkapital. Hur mycket av dessa bör jag ha på mitt bankonto? Spelade tidigare på svenska spel och var inte så här paranoid som jag är nu just för att jag aldrig hört talas om någon hackning på SVS, samt supporten är svensk talande och lokal. Det känns lixom som att man blir fullt ersatt med pengar om det skulle råka hända på SVS efter en polisanmälan. Händer det på Partypoker, CDpoker eller whatever så känns det som att folk får maila supporten och ha halv rutten kommunikation i flera månader under utredningen och väldigt ofta händer ingenting och så sitter man där pank. Har jag helt fel? Citera
struve Postad 3 November , 2009 Rapport Postad 3 November , 2009 Att ha runt 10 inköp inne på sidan borde väl räcka för dom flesta spelare. Sen har man resten på en säkrare plats som Money Bookers eller allra helst gamla hederliga banken. Om man förlorar mer än 10 inköp på en dag så spelar man nog ändå inte så bra sen. Bättre att ta en paus och sova på saken. Citera
jason Postad 3 November , 2009 Rapport Postad 3 November , 2009 Tips1: Skaffa Keyscrambler (http://www.qfxsoftware.com) så bör man ha ett relativt gott skydd mot keyloggers. Applikationen är kompatibel med alla sajter jag testat utom SvS. Tips 2: Skaffa KeePass (http://keepass.info) för säker lösenordshantering. Det tillsammans med ett bra antivirus / brandvägg gör att du kan sova gott om natten. Citera
Caroline87 Postad 3 November , 2009 Rapport Postad 3 November , 2009 Stars lär väl överlägset vara den säkraste sidan med RSA-dosa, pinkod med musen där siffrorna slumpas på olika ställen och vanligt lösenord. Redbet är också en av dom få som erbjuder säkerhetsdosa. Citera
Teredo Postad 3 November , 2009 Rapport Postad 3 November , 2009 Tips1: Skaffa Keyscrambler (http://www.qfxsoftware.com) så bör man ha ett relativt gott skydd mot keyloggers. Applikationen är kompatibel med alla sajter jag testat utom SvS. Tips 2: Skaffa KeePass (http://keepass.info) för säker lösenordshantering. Det tillsammans med ett bra antivirus / brandvägg gör att du kan sova gott om natten. Nr 1 och 2 applicerar inget djupt laget av säkerhet, det ärdåliga komplement som i synnerhet inte bidrar med något. Ifall du redan är angripen av ett virus så är skadan redan skedd, nr 1 och 2 jobbar inte proaktivt. Att du kan scrambla om dina tangenttryck eller lagra lösenorden i en krypterad fil skyddar inte din information så starkt som du tror. Citera
Joeduck Postad 3 November , 2009 Rapport Postad 3 November , 2009 Finns ingen keylogger i usermode vad jag vet, som klarar av keyscrambler. Går ju att stänga ner skiten om man är inne som admin iofs. Mycket svårt att se att de mer populära och relativt uppdaterade trojanerna, eller en "vanlig" hackare gör det utan att det märks heller. Har testat en del. Bättre än inget är det garanterat. Vet att det hjälper mot väldigt många keyloggers, av erfarenhet. Citera
pirre2 Postad 6 November , 2009 Rapport Postad 6 November , 2009 Ang. pokersiter som man säkert kan ha pengar på. Ingen annan som spelade på någon av microgamings siter som blev rånade för ca 2 år sedan? Losade ca 500 dollar på Rednines. Pengar som jag i övrigt försökte få tillbaka. Tänkte bara nämna angående att ha pengar på mindre siter. Och tur då att jag "bara" hade en bråkdel av rullen där.. Citera
Recommended Posts