Gå till innehåll

Teh_MoUsE -


Teh_MoUsE

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Äckliga fiskar som spelar dåligt och får dra ut :cry:

 

han hittade bluffen emot mig innan också, T4 bräda T64J3 med 3 hjärter på river. Jag betfoldar och han visar 78o för enda handen jag kunde slå :-(

 

***** Hand 1334269985 *****

5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 23 juni 2010 14:07:11

Eva 9 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Teh_MoUsE (1758.60)

Plats 2: majeed (2780.36)

Plats 3: david1swe (1991.44)

Plats 5: jacmar (2085.40)

Plats 4: Anger (2455.48)

jacmar lägg LM 5.00

Teh_MoUsE lägg SM 10.00

** Giv **

Teh_MoUsE [3s, 3h]

majeed [N/A, N/A]

david1swe [N/A, N/A]

jacmar [N/A, N/A]

Anger [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

majeed Lägg

david1swe Lägg

Anger Höj till 40.00

jacmar Lägg

Teh_MoUsE Syna 40.00

*** Flop(Board): *** : [3r, Dh, 4s]

*** Bet Runda 2 ***

Teh_MoUsE Passa

Anger Satsa 60.00

Teh_MoUsE Höj till 200.00

Anger Syna 200.00

*** Turn(Board): *** : [3r, Dh, 4s, Dr]

*** Bet Runda 3 ***

Teh_MoUsE Satsa 363.75

Anger All-in 2215.48

Teh_MoUsE All-in 1518.60

*** River(Board): *** : [3r, Dh, 4s, Dr, Es]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 3507.20

Teh_MoUsE Lägger mig Vinst: 0.00

majeed Lägger mig Vinst: 0.00

david1swe Lägger mig Vinst: 0.00

jacmar Lägger mig Vinst: 0.00

Anger [Er, Ds] Kåk Vinst: 3507.20

 

vad är det han gör som är dåligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja asså, en tänkande spelare hade instafoldat en dam där

 

Läs om inlägget, Fi var en fisk = troligtvis inte särskilt tänkande.

 

 

Sen vet jag inte vad Musen har för raise flop%, men eftersom han verkar ganska vild så gissar jag på minst 15-20%, vilket även för en reg kan vara svårt att vika t.ex AQ på Q hög bräda.

 

Förstår verkligen inte vad ni ser för problem med att c/r torr bräda med bottenset mot fisk. Det är ju precis därför man synar in såna här händer mot de spelarna, eftersom de har så svårt att släppa när de träffar.

 

I andra fall mot reg kan man låta Fi skjuta en eller två gator till, men wtf, det är ju de här lägena man ska bygga pott.

 

Eller tror in verkligen standard fisk kan hitta vik med t.ex AQ på Q hög bräda, vilket han faktiskt hade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en hel del logiska motsägelser i föregående poster. Om vi tittar på det exploativt:

 

Om resonemanget är att fi skulle vika AQ mot CR på den torra floppen, då borde den logiska slutsatsen vara att vi borde CR any2 för fi har inte stål tillräckligt ofta och vår linje blir extremt lönsam.

 

Således bör fi inte vika en hand som AQ mot CR flopp vilket ger att vi bör ha en del starka händer i vår CR-range där för o balansera bluffraisen.

 

Om fi är under förutfattningen att CR på torr bräda är lika med stål, bör vi CR större del bluff (kanske enbart bluffhänder). Om han tror att CR på torr bräda är en utmärkt bluffsituation o vi inte skulle göra det med stål, då bör vi ha större del värde (kanske enbart värdehänder).

 

Vad jag försöker få fram här är att CR med stål på en torr bräda är inte nödvändigtvis ett dåligt spel bara för sakens skull.

 

Däremot blir det aningen svårt att balansera det med fina bluffhänder eftersom vi saknar draghänder som ger schysst ekvitet vid syn.

 

Slutligen minskar Fi.s träffyta starkt på en torr bräda om vi har bottenset. Detta gör också att det är mindre sannolikt att vi får betalt om vi CR vår värdehand.

 

Så... jag tror man klarar sig bättre om man inte har en CR-range på en sån här bräda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...