Gå till innehåll

Turneringar i Vegas


Buffe

Recommended Posts

  • Svars 82
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spelade en igår

 

60+40

Resultat: 25 av 35

Kommentar: Hade 2,9k efter pausen efter korttorka och inget konstigt. Ställde mot en limper (är 9 gånger av 10 svaghet här när de limpar) när blindsen var 200-400 och jag var sb. Nu hade limpern AA och jag åkte ut.

 

Idag spelade jag en deep stack då jag håller på att bli sjuk och ville hinna spela dem innan jag får feber.

 

350$

Resultat: 135 av 443

Kommentar: Efter första pausen hade jag 24k (average 13,5k). Backade i början men lyckades dubbla med KK mot en lös snubbe trots att jag limpraisade från UTG. Han raisade nämligen till 250 (2,5xbb) och fick tre calls, jag reraisar till 1500 och får två (!) calls. Flop är 248 och jag cbar 2k, ursprungraisern raisar till 4k och jag ställer in 1k till. Han måste syna och har 87s. KK håller. Vinner sen med A9 mot 88 som aggrar som fan trots A på brädan i en till stor pott.

Efter andra pausen hade jag 21,5k (average 22k). Inga kort och torskade 10k-pott med AK mot 67s när sb raisar mig som bb och jag pushar honom preflop. Han träffar stegen..

Samma snubbe ställer sen in med 13xbb som sb mot min bb och jag plockar upp KQs. Bökigt beslut då det är för halva min stack. Men jag tar synen då jag tagit en del av hans marker tidigare och han inte kändes tokstark. Han har AJs (annan suit). Flop är 69T, turn J, River Q. Trevligt. Har som mest 40k vilket är en hyfsat stabil stack. Tyvärr är bordet fullt av riktigt jäkla bra spelare med mycket raisar och grejer både pre och på flop. Den lösaste spelaren (med störst stack) raisar till 2,4k (standard från honom) mot min bb som är 1k. Jag synar med 56os (funderar på resteal). Flop är 7TA med färgdrag, båda checkar. Turn är en till T som ger ett till färgdrag. Jag bettar 3k, han synar. River är en sexa som inte ger färg. Jag tror han sätter mig på A (jag har varit ganska tight innan) och bettar ut 7,3k. Han tänker ett tag och reraisar till 21k. Nu sätter jag honom på missat drag och tokbluff eller en tia. Han hade gjort spel tidigare och jag hade en vek image så till slut tog jag synen. Han hade T9os. Misread (även om han bluffade pre). Sen har jag lite över tio bb och väntar bara på bra händer som jag kan pusha med. Jag plockar efter mycket väntan upp AQos och får blinds och antar när jag pushar. Några varv senare ställer jag in med ATos mot en toklös mupp som utg-raisat till 3k (jag har 11k). Han har självklart KK den här gången. Flop är 234, turn T. River blank.

 

En chans kvar. Sista 350-eventen är på fredag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade sista deep stacken igår

 

350$

Resultat: 434 av 485

Kommentar: Tappade några tusen tidigt då jag raisade med K7os från CO för att köpa blindsen, en tight (trodde jag) dam på knappen synade mig. Flop kom J99 och jag cbade och hon synade. Turn kom 8 vilket gav färgdrag och jag trodde hon skulle vika ett lågt pp om jag bettade igen, så det gjorde jag. Hon synade. River A i färgen vilket skrämde mig lite så jag checkade och det gjorde hon också. Hon hade T8s (inte i färgen) och hade säkerligen vikt om jag bettat river. Synd. Sen kom den jobbiga handen. Limpar AQos från knappen då jag ville ta det lugnt. Samma dam 5xar från bb, utg och jag synar. Flop kommer 2TA med färgdrag. Check från damen, bet 800 i 1500-pot från utg. Jag synar, damen viker. Turn 7. UTG bettar nu 2,6k. Jag är inte frälst i läget och viker nästan men då han verkar lite tiltad sen tidigare (synade av stoort riverbet på 99Qxx-bräda och förlorade mot JJ) så synar jag. River är 6 (ej färg) och han ställer in 4k i 12k-potten. Jag behöver vinna var fjärde gång och tar synen och håller tummarna. Han har 22 för floppat set och jag har 1k kvar. Damen på bb hade tydligen 66 och hennes konstiga 5xbb pre gjorde att potten blev mycket större än den borde varit. Skit. Sen har jag runt 10xbb och väntar på händer i nästan två timmar. Ställer in med TT och KQ och får folds trots någon limper. Viker TT som bb då utg raisar och en lös snubbe reraisar. Ställer sen in med 1075 då blindsen är 100-200 då jag har A7s i mittpos. Damen med 66 ställer också in vilket är ca 7k (ajajaj) och alla andra viker. Hon har KQos (huh?). Flop är 249, turn K vilket ger mig färgdrag. River blank. Jaha.

 

Beklagar till er (och mig) som var med på den här dealen, gjorde mitt bästa. Kul turneringar dock och bra motstånd. En tidigare WSOP Main Event-vinnare satt tydligen på bordet bredvid i den sista. Lite coolt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inte. Det finns inte.

 

60+40$

Resultat: 9 av 10

Kommentar: 3 av 9 motståndare kunde spela. Till vänster hade jag en tysk som var det lösaste jag sett hittills (han var en av de tre). På de första sex händerna foldade han en, synade en raise på en och raisade limpers fyra gånger. Jag synade en av raisarna med 34s. Flop kommer 34K med färgdrag. Han cbar ganska lite efter check till honom. Han känns stark så jag ställer in. Han instasynar med AKs och tyvärr hade han även färgdraget. Turn Q inte färg, river en till Q. Istället för att crippla ett aggro till vänster om mig så dubblade jag honom. Trist. Senare raisar han upp med 46os som bb mot limpers (jag ville bara att visa att han var lös), han bettar ut 6JA-flop och måste syna en push av A8, bara för att dra ut med river-sexa. Jag limpar 99 lite senare och vi blir sex spelare till flopen som är 974. Trevligt. Det blir rundcheck (jag hoppades att tysken skulle nappa efter mig men icke). Turn 5 som ger färgdrag. UTG (en av de tre) pottar ut 600 och jag ställer in med 2,1k. Fold till UTG som instasynar. Med 77. 44 av 45 kort dubblar mig till nästan 5k och bra läge. Enough said. Fullkomligt horribelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd på 350$ turneringarna, men det är lugna puckar då vi visste att det var high-risk / high-reward på dem.

 

I övrigt verkar du ju kommit in i ett lika fint stim av non-cashes som jag har haft på CC. Break the Luck!

 

Men så kan det va i turneringspoker. Gavin Smith och Joe Sebok spelade runt 50 events (sammanlagt) under wsop 2008 och hade en mindre cash tillsammans! = Alla har bad-runs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för uppmuntran, ska göra mitt bästa. Spelade en idag.

 

60+40

Resultat: 13 av 29

Kommentar: Inser ganska snabbt att de inte höll någon högre klass på mitt första bord. Hand nr 2 limpar 6 av 7 st innan mig på knappen och jag 6xar med KQos. Och får tre calls. Flop A44 och första bettar ut och alla viker (jag också). Bluffar hem en okej pot på 886-flop (jag raisade med A9 mot litet cb och call). Efter typ en kvart får jag tyvärr byta bord. Men det visar sig snabbt att där kan jag inte hitta en enda bra spelare. Ett par lösa sopor och några som är alldeles för tighta. Trots detta underbara bord vill jag inte vara för aggro så jag ska få cred senare istället. Dessutom förlorar jag ett par okej potter som t ex J9 på T97-flop då jag bettar låg turn och får två calls. Check på river som är A och jag förlorar mot Q9. Raisar även upp med 55 i sen pos och får call en lös sopa i bb. Flop är AQ8 och han antyder att han ska betta = svaghet, försöker stirra ner mig = svaghet och checkar = svaghet. Det finns inte att han har A och då han bara har 800 kvar i 1,2k-potten ställer jag in honom. Han tänker ett tag och synar med Q4s (snark). Efter pausen har jag 4,3k efter add-on och gillar läget. Det kommer efter ett tag in en ny spelare till vänster om mig och när jag försöker göra en patenterad Holmberg (knapplimp och fulbet på flop) så checkraisar han mig från sb och jag måste vika. Har då 4,2k och blindsen är 300-600. Handen efter får jag A4os från CO och väljer att ställa in efter folds till mig då de lösa snubbarna med en del marker är på blindsen och jag vill inte få någon slaskig call vid vanlig raise. Den nya snubben ställer in i posen efter mig...(han täckte mig med typ 1k) och de andra viker. Han har 99 och jag hoppas att jag kan vända trenden genom att klonka A. Flop är JT7, turn K, river 7. Var är mitt klonk?

 

Är ganska säker på att jag skulle vunnit hela skiten om jag klonkat A mot 99. Hade jag haft nästan 10k hade jag kört över resten. Fullständigt. Sämst motstånd hittills.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas det, dock inte idag. Dåliga match-ups och kasst kortsnitt.

 

60+40

Resultat: 21 av 26

Kommentar: Bättre motstånd i dag, var väl tre pers på bordet som var bra. Bl a en fransman som hyfsat tidigt tripplade till 150 i tidig pos och jag och bb synade. Han cbar 300 på 234-flop och jag checkraisar med J9os till 800. Han synar. Turn är 9 och jag som ändå tänkt betta får ett enklare beslut och bettar 1000. Han har 2,5k tot men viker till slut. Är två riktiga aggron till höger om mig och en av de raisar upp till 325 från knappen efter två limpers, jag synar som sb med AJos och limparna synar också. Flop är 28T och blir rundcheckad. Turn är 9 som ger färgdrag och jag bettar ut 675. Folds till knappen som pushar vilket är 650 till. Jag får ju tokodds och synar. Jätteklonkaren har QJos och har fulat sig pre. Jag träffar inte 3-outaren för split btw. Posen innan var en galning som raisade upp limpers varenda gång. Han gjorde bl a det med 96s som han sen ställde in på 457-bräda med färgdrag (inte hans) trots utbet och call innan honom. Han torskade mot KQs som träffade färgen i den. Jag limpar A3s i mittpos och han raisar upp mot mig och någon till limper som bb. Jag synar och limpern också. Flop är A57 med färgdrag och han cbar 500 vilket inte betyder någonting. Jag synar. Turn är 3 i färgen och han checkar till mig. Jag ställer in honom vilket är 1500 och han instasynar med 79s för turnad färg. Lovely. Handen efter ställer jag in med K3s från utg då jag har 3xbb. Knappen synar och aggrot reraisar med 650 från sb. Knappen synar. Flop är K45 och sb bettar 800 och knappen synar (ouch för mig). Turn låg och båda checkar, river låg och båda checkar. Knappen visar upp AJos och vinner sidopotten... Jag har sen 900 och ställer in som sb med ATos mot CO-raise från aggro och call från QJos-snubben. Båda synar och flop är 27T och CO pushar, knappen viker. CO har också AT och vi splitar. Sen har jag 1400 och viker som sb och bb för att efter pausen ha 1100 när blindsen är 200-400. Tokaggrot raisar till just 1100 utg i första handen och jag ställer in med 89os två pos senare då hans range är enorm och jag vet att han instasynar om jag pushar mot någon av hans blinds. Flop är 3TQ, check till fransmannen som bettar 1,5k. Syn av aggrot. Turn blank, river A och båda checkar. Fransmannen vinner med TJ mot T9... Jag är ute.

 

Tråkigt men jag vet inte riktigt vad jag skulle gjort annorlunda. Hade AQs en gång (förlorade efter tokmiss) och AJos som mina bästa händer den timmen jag spelade. Inga par över huvud taget. Ska försöka spela denna och 120-turneringen i morgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix, inget flyt än.

 

60+40

Resultat: 19 av 26

Kommentar: Låg bra till efter pausen med 7,5k. Gillade mitt bord som hade okej motståndare men inget tokaggro. Får KK första handen efter pausen och raisar till 1300 efter två limpers på 200-400. Får syn av en lös dam som har 1600 kvar efter sin call. Flop är A47 med enbart klöver. Hon checkar till mig och pushar med bl a klöver kung. Hon viker tyvärr (hon hade uppenbarligen inget ess) men jag har iaf 10k. Handen efter limpar jag JTos från CO, knappen tripplar, sb synar och bb viker. Jag synar också. Flop är 889 och rundcheck. Turn är sju och jag bettar 2k, knappen viker och sb pushar med sina sista 1600. Han har 99. Kul att jag träffade stegen. Snark. Sen har jag typ 7k och raisar till 1500 efter lösa damen limpat utg och jag har TT posen efter. Killen efter mig ställer med 2300 och damen ställer också (med totalt 1400) och jag synar såklart. Damen har K9os (sopa) och killen efter mig AKs. Flop kommer A. Istället för 13,5k (och två KOs) har jag nu typ 5,5k och får tyvärr byta bord handen efter. Det är fem pers på mitt nya bord varav två tanter med stora stackar. Jag försöker limpa 89os andra handen utg, då raisar en tant till 1500 på knappen och tant nr 2 på bb reraisar till 3k. Jag viker såklart. Tant 1 synar. Flop är 299... Tant 2 bettar 3k och tant 1 synar. Turn är T, tant 1 checkar och tant 2 pushar med typ 8k. Tant 1 synar med KK. Tant 2 har tokbluffat med AJs (inget drag) och missar esset på rivern som kommer sista nian. Handen efter raisar jag med A9os utg till 1,1k och bb ställe såklart in med 2,8k. Jag synar, han har QQ som håller. Sen kommer det in fler folk på bordet och utg ställer in direkt med 2,5k. Jag är bb med 900 bakom de 400 jag lagt in. Jag tar synen med 96s (blindsen skulle gå upp handen efter). Han har JJ och jag klonkar inte.

 

120$

Resultat: 61 av 116

Kommentar: Spelar bra i början och får betalt för någon hyfsad träff. Gör bl a en klockren squeeze med T8s då knappen tripplat till 600 och sb synat. Jag reraisar till 1850 från bb och båda viker. Jag har ca 13k efter pausen (man börjar med 7,5k). Plussar till ca 15k som bäst. Folk är ganska lösa på bordet och när en aggro snubbe 2,5xar till 1500 synar jag med KJs på knappen. Flop är TJQ med färgdrag (jag har backdoor) och han cbar 3,5k. Det är antar och sånt med så potten är väl lite över 4k. Jag synar. Turn är låg i färgen och han ställer in med 5k. Jag måste alltså syna 5 i 16 och med tanke på hur aggro han är så kan jag faktiskt vara i ledning (även om jag inte tror det). Jag synar till slut. Han visar upp AA (utan färgdrag) och jag har alltså 8 outs. De kommer inte. Sen har jag runt 10xbb och väntar på okej läge. Jag tycker jag får det när jag har 4,5k och blindsen är 50-300-600 och jag får A3os på CO. Så jag pushar. Sb som är en konstig spelare synar och bb tänker länge innan han också synar. Flop är 36T och sb pushar och bb synar... Sb har 77 och bb (som precis dubblat med A8 mot KK till typ 8k tot) har synat med QTos. Vad i helvete!?. Well 3 eller A gör ju att jag skulle ha ca 14k. Turn 8, river 8. Jaha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pott: 16to5 = 3.2to1

 

8 outs = 18% =dryga 4 to 1 behöver du.

Sen att du tror att du kan leda lägger ju till värde.

 

Men kan tycka det är en väldigt marginell syn.

 

Kanske behöver "practice some more avoidance."

iaf i väldigt marginella lägen.

 

När det är för bra odds kan man ju inte lägga sig.

 

Säger inte att det är en dålig syn bara att man måste överväga även hur situationen ser ut om du foldar turnen där och kanske kan plocka upp marker utan att riskera särskilt mycket. men det beror ju även på hur bordet ser ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte varit så här tiltad på länge och därför struntar jag i kvällsturneringen.

 

60+40

Resultat: 2 av 15 = 340 $ (inkl 4 KOs)

Kommentar: Har till höger om mig tanten som vann med KK mot AJ igår. Hon spelade riktigt bra och hade tydligen choppat de tre turneringar som hon spelade igår. Resten av bordet var inget fantastiskt och efter solitt spel plus att tanten dubblade upp mig då jag floppat triss så kommer jag in på FT som chipleader med 12k efter pausen. Jag fortsätter att spela solid halv-aggro poker (splitar med AQ mot A8 i stor pot all in pre och vinner med AJ mot A9 i stor pot) och när vi är fem kvar (tre cashar) så ställer en gubbe mot min bb för fjärde (!) varvet i rad. Han har 6k när blindsen är 500-1000 och sb pushar också med 2,6k. Jag har 22k tot och tar till slut synen med KJos. Första snubben har QTos och sb K6s. Jag vinner den och är monsterstor chiplead när vi är tre kvar. Det är jag, bra tanten och en lite sämre tant. Sämre tanten dubblar dock upp med TT mot 99 och bra tanten åker några händer senare som jätteshort. När vi är HU så har jag nästan 40k mot hennes 20k och känner att det här ska jag vinna nio gånger av tio. Blindsen blir 1-2k och jag får ner henne till 3xbb utan att göra något särskilt. Jag pushar då med K4 och hon synar med 5Tos och floppar 5 och dubblar. Får ner henne till 3-4bb igen och då ställer hon och jag synar med Q4s. Hon har K2os och träffar två par. Lite senare så träffar jag bättre par än henne på flop två gånger men ena gången turnar hon triss och andra gången två par (vi var all in då hon träffade två par). Mittemellan de två händerna gör jag en tokskön bluff med 4-hög på jättefarlig bräda i en stoor pot då jag hoppas att hon jagat färgen. Det har hon och viker. Hon tar hem någon stor pot senare då jag cbar med okej träff och hon ställer och jag måste vika. När hon leder lite så limpar hon som vanligt från sb, jag höjer upp till 7k med KJs och hon synar. Flop är 239 och jag ställer in med 17k och hon instasynar med 96os (jävla sopa som callat pre). Jag träffar såklart inte och hon vinner.

 

Ett jävla rån! Sjuk tur hade hon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte det hade gått lite trögt i all in-situationer inför den här turneringen så jag räknade efter lite. Jag hade torskat 13 av de 14 senaste (då räknar jag situationer med kort kvar där antingen jag eller min motståndare är all in, dock inte stegen mot kåken då jag drog dött). Den jag vann var nr 8 i ordningen då jag ställde med K3s med 3xbb och slog AJ och en okänd hand. Sannolikheten att jag skulle torska alla de sju första är 1,8 promille. Tar man bort en-outaren (varför man nu skulle det, den hände ju) så stiger sannolikheten till 9 procent.

Sannolikheten att jag skulle torska alla de sex följande är massiva 12,7 procent.

 

Förhoppningsvis vänder det nu då jag i senaste turneringen iofs inte vann någon som jag låg under i men två stycken där jag ledde höll upp. Nya antalet raka all in-förluster är nu uppe i fyra (alla HU).

 

Och ja, jag vet att det finns mycket annat som kan illustrera om man har haft tur eller inte (matchups, kortsnitt osv) men det här var det jag kunde räkna på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag vet att känsliga personer (läs:Pinnen) läser det här så struntar jag i min ursprungliga plan att svära utav bara h*****e.

 

Vi börjar med eftermiddagsturneringen.

 

60+40

Resultat: 11 av 16

Kommentar: Bra motstånd, båda tanterna från igår plus galna AJ mot KK-tanten var på mitt bord. Hade dessutom en aggro och duktig britt till höger om mig. Tripplar med AK till 300 får call av sb och aggro-tanten ställer in med 1k. Jag pushar också för att få bort sb som viker. Tanten har TT och vinner. Jobbar upp mig och raisar lite senare till 900 efter tre limpers då jag har AJos som bb när blindsen är 100-200. En gubbe ställer då med 2k till så jag får 2 mot 1-odds. Jag toksätter honom på par frågan är bara hur högt. Chansen till flip är god så jag tar synen. Han har QQ. Flop är QT6, turn är 8 som ger mig färgdrag och därmed 14 outs. River är T i färgen så han får kåk. Har sen 1400 kvar och när aggro-tanten utg-dubblar ställer jag in med KQs från knappen och hon synar med ATs (annan suit). Jag vinner den (!). Efter pausen har jag 3200 då blindsen är 200-400 och duktiga tanten raisar till 1200 från CO. Jag har 55 från sb och ställer in då hennes range är stor. Hon synar med KQ och floppar Q och tar ut mig.

 

120$

Resultat: 35 av 75 (9 cashade)

Kommentar: Ökar tidigt från 7,5k till 10,5k då jag vinner med AK mot AT som jagar stege då jag träffat K. Tappar sen till 8k men vinner stor pot då jag synar en utg-dubbling och en call från knappen då jag har 68os som bb. Flopen är 258 med färgdrag och utg bettar 1200 (nästan pot) och knappen synar. Jag sätter båda på troliga överpar och synar. Turn är 4 som ger mig en bellybuster och brädan ett till färgdrag. Jag väljer att betta ut 2,5k (har 3,5k bakom) och båda tänker länge innan de viker. Bra spel där. Har nästan 12k efter första pausen och trots bra spelare känns det fint. En duktig snubbe raisar till 1200 (3x) och en tant med lite dåligt tålamod (tänkte jag innan) ställde in med 3,5k. Jag plockar upp AKos på knappen och ställer också in. Jag täcker snubben och han tänker ett tag innan han viker. Tanten har KJs. Flop kommer Q45. Turn är T som ger henne färgdrag. River...färg. 8k-pot. Jobbar upp mig till 16k efter okej kort och riktigt bra spel (bl a en svettig flop-syn med mellanpar). Raisar då till 1700 (blinds 300-600) utg då jag har AKos igen. Halvaggro snubbe direkt efter mig reraisar till 5k med 4,5k bakom. Jag har raisat en del så jag tror att han kan göra det med mycket så jag ställer in. Han instasynar med TT. Och vinner 20k-potten. Har sen runt 6-7k och limpar 8Tos från knappen mot blindsen och en annan limper. Flop är 567 med färgdrag och sb (han med TT) bettar 1200 och bb synar, limpern viker och jag pushar med ca 5,8k. Sb viker fort, bb tänker länge men viker till slut. Skön 5k-pot. Har senare 8,8k då blindsen är (100-500-1000) och jag är bb med 89os. Aggrot limpar utg liksom KJs-tanten, sb viker och jag checkar. Flop kommer 278 med färgdrag och jag checkar. Utg bettar 3k, tanten synar och jag pushar med 7,5k (har nian i färgen så jag snor en out). UTG synar och tanten också (för sina sista 3k typ). UTG har JTs med färgdrag. Tanten JTs utan färgdrag, vilket ger mig 45% att vinna den. Turn är J, river färg. Trist 28k-pot. Jag är ute.

 

Ett stort jävla skämt. Torskade 6 av 7 all-ins idag (7 av 8 om man räknar en 150$-flip i CG också)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag som tyckte att jag hade oflyt igår. Hohohoho.

 

60+40

Resultat: 5 av 17 (3 cashar)

Kommentar: Bra motstånd igen. Har dock nästan 8k efter pausen (average 5k) då jag bl a vinner en stor pot då jag utg limp-ställer med AA mot ett aggro. Han synar med AQos och jag dubblar. Jag hade gjort det något varv innan mot honom då jag hade KJos men då vek han, därför tyckte jag att chansen till syn var god. Jobbar upp mig till 13k på FT och jag har chipleadern till höger om mig. Han 4xar till 2400 på knappen och jag synar med QJs. Flop kommer J75 med färgdrag (inte mitt) och jag checkar till honom och han bettar 4k. Jag hoppas att jag läser honom rätt och ställer in (inte kul att göra mot den enda som täcker mig). Han viker fort och jag har nästan 20k. Raisar lite senare med K9os på knappen till 1600. En bra gubbe (gift med duktiga tanten) ställer in från sb med 4k. Jag tar synen pga odds och att han är aggro. Han har KT. Flop 55Q vilket ger mig massa split-outs. Turn är J för split och river är blank. Gör handen efter "min" standardraise till 1600 med QQ från CO. Aggro britten från igår ställer in som sb med nästan 7-8k. Jag instasynar. Han har A3os. Flop är 25K. Turn 4. River blank. Sjukt. Hade jag vunnit den 16k-potten... Ligger fortfarande okej till dock. Limpar 78os från knappen varvet efter. Det är bara jag och britten som checkar bb. Flop är 367. Han checkar. Jag bettar 1500 (blindsen var nu 500-1000). Han ställer in med 6-7k (han hade torskat stor pot däremellan). Jag synar då jag vet att han av någon anledning inte tror på mig alls. Han har K3os. Turn K. River blank. Vinner någon liten pot emellan och sen ställer tanten som slog mig HU med 2800 från knappen mot min bb. Jag måste ju syna med min Q4s (oavsett hand). Hon har A6 i samma suit och vinner den. Sen har jag 6xbb kvar. Ställer med KJos och A2os varvet efter och får blindsen. Har sedan 8k som bb när chipleadern till höger om mig limpar som sb. Jag checkar med 47os. Flop är 345. Han checkar, jag bettar 1k och han synar. Turn är Q som ger färgdrag och han bettar ut 4k. Jag tror honom inte och ställer in vilket är ca 2k till. Han får tokodds och synar med 78os. River är sexa och något går sönder inom mig. Det är inte roligt längre.

 

Sannolikheten att jag skulle förlora de fyra sista? 5,8 promille.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well, bara en stor beat idag. Det går framåt.

 

60+40

Resultat: 8 av 26 (4 cashade) 3 KOs

Kommentar: Den enda jag känner igen på bordet är mediokra ABC-tanten som slog mig HU (hon kom tydligen tvåa igår, hon har sjuk tur). Det börjar bra. Vinner en hyfsat stor pot då jag limpar AA andra blindsnivån. Det blir tyvärr ingen raise pre så vi är 5 till flopen som är 278. Jag bettar ut 300 i 500-potten i mittpos. En kass snubbe efter mig raisar till 800. Folds till mig och jag ställer in honom för 2k till. Han säger typ "du har nog mig" och synar med 33! Öh? Essen håller. Har ca 7k efter pausen trots den här potten: Jag synar en dubbling (till 200) med 78s och vi blir fyra till flopen som är 68T. Check till mig och jag bettar 600 och bara sb synar. Turn är en till åtta och sb väljer att betta ut 1500. Han är aggro och lös så jag ställer in honom för 1800 till. Han synar med QJos. River i 8k-potten? 9. Hello 4-outare my old friend.

Efter pausen är jag kortkall men köper två potter mot limpers och bygger lite stack. Vinner dessutom en hyfsad pot då jag tripplar till 1200 med AQos och får två calls. Flop är AJ4 och bb ställer in med typ 3k. Jag synar. Han har A8s med färgdraget så det är typ en flip. Som jag vinner! Bara för att jag inte skulle få tro att vinden vänt ordentligt så torskar jag en stor pot några händer senare. En för aggro gubbe rasiar till 2500 (300-600blinds) och en tight kille ställer in med 2,1k från knappen. Jag har KQs på sb och synar för 2500 för att vinna 7700. Flop är 29T med mitt färgdrag (hej outs!). Vi checkar. Turn en till nia, vi checkar. River 5 (nej, inte färg så klart) och jag checkar och aggro-gubben ställer in. Jag viker min K-hög. Tighta killen har AK och aggro-gubben...A5s (inte min suit). WP. När vi kommer in på FT har jag typ 9,5k men börjar direkt med att förlora ner till ca 6,5k då jag synar en trippling och två calls med AJos som bb (500-1000). Flopen tokmissar mig och jag viker mot bet. Jag ställer sen in med Q2os från knappen med 6xbb och får blindsen. Ställer två händer efter in med AKs och får blindsen igen. Raisar lite senare till 2500 med A9os och köper iom det upp mig till ca 10,5k. Har lite senare 12,5k då blindsen är 1k-2k och knappen ställer in med 8k mot min bb efter fold till honom. Jag har A2os och känner mig inte lyrisk. Han har dock inte verkat tight tidigare så jag tar synen. Han har plockat upp AQos. Flop KQ4, turn 2, river blank. Handen efter dubblar en kille till 4k och AQ-snubben synar (han har ju 16k nu). Jag har 83s på sb och har 3,5k efter att lagt in min blind. Jag tycker läget att trippla känns helt okej och ställer in (skulle ju haft mindre än 2xbb vid fold). Brädan kommer 87AJK och det känns ju inte som om jag kommer att vinna den (de checkar ner). Det gör jag inte heller. Dubblaren har A8os och AQ-snubben har...A4os. Min syn med A2 kändes lite bättre efter han visade det iaf.

 

120$

Resultat: 72 av 94

Kommentar: Vann en halvstor pot i början då jag synade med KQs på knappen då en ny kille på bordet 6xat till 600 mot limpers. Tre av limpersarna synar också (!) och flopen är 8KQ. Killen cbar bara 600 och jag raisar till 1500. Limpersarna viker och killen synar. Turn K. Check check. River blank. Han checkar till mig och jag valuebettar 2100 men han viker snabbt. Har då typ 11k och vårt bord bryts lite senare. Jag raisar till 650 (100-200)med A9os i mittpos och blindsen synar. Flop är 679 med färgdrag och bb bettar 1500. Jag frågar hur mycket han har bakom (4k) innan jag raisar till 4000. Sb viker och bb ställer in sitt sista efter att ha tänkt lite och jag synar så klart. Han har TT (suck). Jag missar turn och river. Har då 5k och får själv TT handen efter och väljer att limpa i mittpos efter en tidig limper. En lös gubbe som var sb handen innan ställer nu in från knappen med 2k. Killen som hade TT handen innan ställer nu in för att isolera med sina 13k. Fold till mig och jag tänker. Jag hade ju tänkt syna gubben utan tvekan. Jag tror inte att killen isolerar med KK eller AA (utan bara synar) så jag tycker att chansen är större att mitt pp är större än hans (om han ens har ett, annars är ju chansen god att de tar outs från varandra). Jag synar. Lösa gubben har A5s och sb har tyvärr KK. Flop är 679 (igen). Turn Q, river Q. Jag kände mig inte tiltad när jag tog synen men det är möjligt att jag omedvetet var påverkad av handen (och dygnen) innan. Vilka händer skulle ni synat med här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm.... Du har alltså 25 bb kvar.

 

Alltså, gubben kan ju ha rätt mycket skräp och hans pengar tar du ju gärna. När snubben isolerar tyder det på pocket eller AQ-AK tycker jag. Frågan är om han trycker in degen med t ex 77 eller 88 (?). Dels så måste han ju vara rätt säker på att han leder mot gubben och dels att ingen efter med stor stack vågar syna med annat än monster. Dvs t ex viker 99-JJ.

 

Men om vi antar att bägge har överkort (vilket är ganska troligt) så leder du men vad har du, typ 40% i tre-vägspotten? Och sen har du väl kanske 57% eller något i tvåvägspotten? (baserat på att de förmodligen äter upp varandras outs lite). Det ser ju inte jättekul ut med tanke på att det är din turneringsexistens vi snackar om. Men visst, gubben kan ju ha A7 eller 66 och då ser det ju betydligt bättre ut, särskilt om den andre har troliga AK-AQ.

 

Det verkar som att du oftare kommer torska någon av potterna än att du vinner bägge, men att du oftare kommer vinna mot stora stacken än du kommer åka. Men jag tycker fortfarande det ser ut som en ganska liten +EV. Framförallt när man ser till riskerna. Minimize the risks and maximize the fisks... Eh...

 

Jag hade nog vikt den främst med tanke på den potentiella faran i vad den stora stacken sitter på. Har han AK och lillgubben 66 så är det typ 50-50 att du åker, men har han en pocket över din ser det mööööörkt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för synpunkterna.

 

Gubben kändes klart svag tyckte jag. Därmed trodde jag att även andra kunde ana det vilket gör sbs range lite större. Om han dessutom tror (vilket jag inte vet om vi tror) att vi viker 99-JJ pga hans stora stack så gör ju det lägre pockets ännu troligare. Jag tog mer hänsyn till att det bara var bb och två limpers efter honom så han hade ingen anledning att tro att någon av oss var stark. Jag håller dock med om att man måste ta hänsyn till turneringsexistensen. Å andra sidan tror jag att jag är bra på att utnyttja en stor stack (vilket jag skulle haft om jag vunnit potten).

 

Jag märkte nog att du, trots ditt resonemang, inte sa vilka händer du skulle syna med, Andy?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...