Macroman Postad 18 Maj , 2005 Rapport Share Postad 18 Maj , 2005 "Getting Started in Hold 'em" Någon som läst den? Verkar vara en nybörjarbok som inte bara tar upp FL utan även NL cashgames och turneringsspel. Med tanke på hur bra SSH var så borde ju förväntningarna vara höga på denna bok. Finns inte på Adlibris ännu men är tydligen på ingång. Finns på Amazon.com (US) /Macroman * RP till BOK-tråd - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
guldfisk Postad 27 Januari , 2006 Rapport Share Postad 27 Januari , 2006 *bump* ngn som har läst och vill nämna lite om boken? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macroman Postad 27 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 27 Januari , 2006 Det är en ren nybörjarbok om TH, inte värt att köpa den om man redan kan spela. För en ren nybörjare är den dock helt ok. Det finns lite beskrivet om hur man spelar "short stack" i NL CG annars är det mest FL som beskrivs och då inte lika utförligt som i "Small Stakes Holdem". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johan Axelsson Postad 29 Januari , 2006 Rapport Share Postad 29 Januari , 2006 Stycket om NL cashgames rekommenderar jag definitivt till alla nybörjare (på NL cashgames då). Jag har testat att spela som det skrivs där och det är verkligen svårt att göra några misstag med min-inköp och höga krav på starthänder, oftast är man all-in på floppen, och det är sällan fel (när man bara spelar starka händer pre-flop). Stycket om FL cashgames är egentligen bara en samling exempelhänder. Exemplen är bra, men inget nytt mot SSH, eller saker skriva av Miller online. Turneringsdelen har jag inte läst än, får väl återkomma om jag gör det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts