Gå till innehåll

DoNs


Appelzor

Recommended Posts

Vad kan sägas vara ett okej resultat för DoNs?

 

När jag med extremt liten bankrulle hos SvS bestämde mig för att prova deras billigaste DoNs dubblade jag upp på lite drygt 50 DoNs (från lite drygt 100:- till typ lite drygt 200). Det kändes som för mycket arbete för pengarna så jag bytte till cash-game...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kan sägas vara ett okej resultat för DoNs?

 

När jag med extremt liten bankrulle hos SvS bestämde mig för att prova deras billigaste DoNs dubblade jag upp på lite drygt 50 DoNs (från lite drygt 100:- till typ lite drygt 200). Det kändes som för mycket arbete för pengarna så jag bytte till cash-game...

 

Precis som vilken annan pokerform som helst så går det ju inte att svara på en sån fråga utan att ta hänsyn till nivån.

 

Utifrån min begränsade erfarenhet - lirat DoN:s i ett halvår - så tror jag att det även här blir tuffare och tuffare varefter fler spelare lär sig mer om korrekt DoN-strategi. Men i princip kan jag tänka mig att profitmöjligheterna borde vara ungefär lika med andra SnG-former.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kan sägas vara ett okej resultat för DoNs?

 

När jag med extremt liten bankrulle hos SvS bestämde mig för att prova deras billigaste DoNs dubblade jag upp på lite drygt 50 DoNs (från lite drygt 100:- till typ lite drygt 200). Det kändes som för mycket arbete för pengarna så jag bytte till cash-game...

 

wQYIDQYfi.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wQYIDQYfi.jpg

 

hehe. Har jag slaskat iväg så mycket som $64 på SnGs :-P

 

Kan nämna att jag det började med för liten bankrulle som jag spelade upp till typ 3x rullens storlek och cashade ut. Några månader senare satte jag in typ den summan och gulade. Sedan dess har det varit cg och en period med DoNs då jag dubblade upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som vilken annan pokerform som helst så går det ju inte att svara på en sån fråga utan att ta hänsyn till nivån.

 

Utifrån min begränsade erfarenhet - lirat DoN:s i ett halvår - så tror jag att det även här blir tuffare och tuffare varefter fler spelare lär sig mer om korrekt DoN-strategi. Men i princip kan jag tänka mig att profitmöjligheterna borde vara ungefär lika med andra SnG-former.

 

Har du lust att utveckla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du lust att utveckla?

 

Att konkurrensen på en viss buyin-nivå är ungefär lika svår (eller lätt). Folk lär sig ju här också och det finns helt klart många grinders som fyller upp borden, åtminstone när du kommer upp lite i nivå. Även för en normalbegåvad hobbyspelare är det trots allt ganska intuitivt att "tight is right" gäller mer här än kanske nån annanstans. I snitt kanske det sitter 1-2 fiskar per bord på mina nivåer ($10-20) som sysslar med såna dumheter som att helt i onödan gå in och sprätta bort stackar som man i princip är 85-90% säker att casha med om man bara sitter på händerna och väntar och gör nån enstaka push från sen position mot nån mellanstack med koll på läget som kommer att folda allt utom KK+

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...