Gå till innehåll

Usa; Internet Poker?lag?


laboff

Recommended Posts

GL

 

 

 

 

:roll:

 

 

EDIT: ähh...postar så mycket ot medans jag spelar. Ska försöka bidra lite åtminstonde.

Är ingen mästare på deras regelverk men så vitt jag förstått är det inte olagligt att spela utan att sätta in pengar på vissa sidor.

 

okej så om jag lirar på entractions nätverk nu och fortsätter på samma nick o konto så ska det inte vara några problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilka regler gäller om man ska åka till usa i 3 månader.

Kan man dömmas, vilka sajter är bäst för att inte " åka dit" om man kan göra det.. skulle gärna vilja ha lite tips.

Det är bara ett fåtal delstater där det är olagligt att spela. Du kan nog googla fram vilka det är själv. I nästan alla så är det lagligt att spela, men sajten bryter mot lagen då den tar emot dina pengar. Den bank och det kreditkortsföretag som hjälper dig sätta in pengar bryter också mot lagen. Det är inget du behöver bry dig om, men det är stor risk att de sajter som har anpassat sig till lagen genom att slänga ut sina amerikanska kunder redan blockerar den IP-adress som du kommer att använda. Om du vill fortsätta köra på någon av dem så måste du nog använda en tjänst som Relakks för att få det att se ut som att du kör från Sverige. Det kostar pengar, men löser alla problem. Enklast och billigast är nog att använda sajter som tillåter amerikaner att spela, t.ex. Full Tilt och Pokerstars. Jag vet inte hur amerikaner gör för att sätta in och ta ut pengar nuförtiden, men det kan du nog kolla på t.ex. 2+2. Sajten lär ju ge dig några förslag också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...