Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

xbox360: finns massor med spel och (alla) stora titlar släps till 360.

Billigare(?) än ps3

ps3: finns knappt några ps3 exklusiva spel som gör den värd att köpa.

blu-ray spelare om man nu vill ha det.

Mina personliga tankar...

Postad

Fattar inte ens att det här är en diskussion.

X360 har fler titlar och det är tamigtusan få tiltar som är värda att ha som kommer ut exklusivt till Xboxen.

PS3 är å andra sidan ett veritabelt mumtimediamonster med bättre prestanda på alla fronter jämfört med Xbox.

Om det bara är spela spel man vill göra och kan stå ut med en högljudd fläkt och/eller har en tunn plånbok så kan man köra på Xbox. Om du har råd så köp en PS3, det är bara så. PS3 är bättre, snyggare och framförallt mer användbart än Xbox.

Postad

Att ens argumentera för det ena eller andra. Som Jennez sa, ps3 är ett multimediamonster, xbox är en spelmaskin. Vill man nu spela, så köp en xbox360, vill du spela fifa och se på film, köp en ps3. Är highrollah, köp båda, vad fan är problemet liksom?

Postad

Gillar du att spela online förresten, så är Xbox det lite lyxigare alternativet, med en halvdyr tjänst som är väldigt bra.

Men liksom...det finns dussintals olika kategorier människor som spelar tv-spel. PS passar vissa bäst, Xbox andra.

Postad
Fattar inte ens att det här är en diskussion.

X360 har fler titlar och det är tamigtusan få tiltar som är värda att ha som kommer ut exklusivt till Xboxen.

PS3 är å andra sidan ett veritabelt mumtimediamonster med bättre prestanda på alla fronter jämfört med Xbox.

Om det bara är spela spel man vill göra och kan stå ut med en högljudd fläkt och/eller har en tunn plånbok så kan man köra på Xbox. Om du har råd så köp en PS3, det är bara så. PS3 är bättre, snyggare och framförallt mer användbart än Xbox.

Tycker det är precis tvärtom med exklusiviteten på spelen. Enda spelet som har kommit hittills till ps3 exklusivt som tilltalar mig är metal gear soild. Sen när gran turismo kommer är det två...

Postad
http://en.wikipedia.org/wiki/Metal_Gear_Solid:_Rising kommer ju iofs till 360, så helt lär man väl inte törsta efter Snake. Men LBP ska ju vara kul, även om jag inte tycker det ser sjukt kul ut, så får man väl lita på folks omdömen. God of war 3 verkar också kul. Men visst tilltalar de exklusiva spelen på 360 även mig mer. Dock inte tillnärmelsevis så mycket som Wiis exklusiva spel.
Postad
Gillar du att spela online förresten, så är Xbox det lite lyxigare alternativet, med en halvdyr tjänst som är väldigt bra.

Varför är xbox live lyxigare än psn?

--------------------------------------------------------------

Uncharted: Drake's fortune och Uncharted2: Among thieves är andra spel som bara kommit till PS3.

Postad
ingen vill ju spela det längre det ska bara vara massa moderna apparater

Det är ju inte riktigt sant. Alla som jag känner som gillar TV-spel gillar också att gå tillbaka till the good old days och lira Super Mario Bros eller Zelda i originalformat och liknande.

Postad
Det är ju inte riktigt sant. Alla som jag känner som gillar TV-spel gillar också att gå tillbaka till the good old days och lira Super Mario Bros eller Zelda i originalformat och liknande.

Ja men utvecklingen borde ha stannat där då så säger vi :-D

Postad

GoP: Jag inser att jag inte borde säga allt för mycket utan förstahandserfarenhet av PSN, men vad jag förstår så är utbudet av tjänster klart lägre till PSN, och dessutom flyter inte alla spel ihop på samma sömlösa sätt?

Hur som helst, stort minus för 360:

Förra veckan skickade jag iväg min RROD:ade 360 på gratis reparation. Den kom tillbaka idag, och presterar ett oerhört märkligt dunkande mekaniskt ljud när den är påslagen. Så om jag inte kan komma på vad det är, samt lösa det, ikväll eller så, så får jag gott vänta ytterligare en vecka eller två innan jag kan spela :(