Gå till innehåll

I huvudet på misternils!


misternils

Recommended Posts

Jag tänkte börja skriva en dagbok, nu när jag har bestämt mig för att ha lite mer ”struktur” i mitt pokerspelande. Innan dagens datum har det varit en riktig häxblandning av multitable, cashgames och sit´n go.

Jag har hela min pokerkarriär haft som förhoppning att bli en vinnande spelare i cash-games. Det kommer aldrig att ske. Det är mer trygghet för mig att pensionspara i optioner på börsnoterade enmansföreag i Ryssland, än att spela cashgames. Svängningarna är för kraftiga och korrelationen till mitt temperament är väldigt signifikant.

 

Därför ska det nu spelas multitable och Sit´n go för hela slanten (läs chipset).

 

Vad ska jag spela då?

 

1) $5+0.5 på Pokerstar (Börjar med låg insats, har inte så stor rulle där).

2) Rounders på Expekt

3) Multitable $10-$50 på Expekt

 

Vem är misternils då?

 

Jag heter Henrik och är 30 år gammal. Är född och uppvuxen i Stockholm. Jag har precis fått jobb som applikationutvecklare/konsult på ett dataföretag i Kista. Innan dess läste jag på KTH samt Ekonomilinjen på Stockholms Universitet. Jag började spela poker på nätet för 2 år sedan, och för någon månad sedan började jag spela live (spelat några enstaka home games innan).

 

Jag ska försöka skriva denna dagbok så omväxlande som möjligt. Ska blanda händer och statistik, med mer lättsamma tankar och åsikter om poker odyl. Vissa dagar kanske jag skiter i pokern helt, och bara skriver av mig min bakfylleångest.

 

Mina mål är inte satta ännu. Ska fundera ut något till nästa inlägg….

 

Nu ska jag fixa till en dubbel espresso och riva av några rounders.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, första dagen i mitt nya liv gick inte så bra. Spelade några rounders utan några goda resultat.

 

För er som inte spelar på prima-nätverket ska jag förklare fenomenet rounders. Det är en 10-manna Sit´n go struktur med 5 nivåer. Den lägsta nivån kostar $5 och den högsta $500. Man kan gå in på vilken nivå som helst. På de fyra lägsta nivåerna vinnar man öronmärkta pengar (sk tokens), som måste utnyttjas till rounders-spel. "Riktiga" pengar vinner man endast på den högsta nivån. De öronmärkta pengarna kan användas på valfri nivå.

 

Nivå 1: $5+0.5, 1:an och 2:an vinner $25+2.5

Nivå 2: $25+2.5, 1:an och 2:an vinner $112.5 +11.25 och 3:an $25+2.5

Nivå 3: $112.5+11.25, 1-4 vinner $275+27.5 och 5 $25+2.5

Nivå 4: $250+25, 1-5 vinner $500+50

Nivå 5: $500+50, 1 vinner $3000, 2 $1300, 3 $800, 4 $500

 

Spelade 4 rounders igår. Hoppade in på nivå 2. Vann 2 (dvs 225+22.5), men spelade bort dem på 3:e nivån.

 

Spelade 2 $5+0.5 Sit'n Go på pokerstars också, utan att komma ITM.

 

 

Ja ja bara att ta nya tag....

 

Ikväll blir det inget poker, ska planera svensexa. Är det någon som har några tips på aktiviteter (förutom obligatorisk strippa ;) )?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle kunna ge mängder med förslag på förnedrande svensexeaktiviteter, men jag vågar ej yppa dem p.g.a. risken för avstängning alternativt risken att pf.nu-mob tvingar mig spela heads up mot mördaren i "När lammen tystnar" (Inte Hannibal Lector då alltså). Kan dock avslöja att en av idéerna inkluderar raffset på din polare samt äggvita blandat med fil och offentliga platser.

 

Angående Rounders, är inte dem rätt sopiga? Är det inte bättre att spela vanliga SnG och sedan köpa in i en dyrare när du känner för det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående Rounders, är inte dem rätt sopiga? Är det inte bättre att spela vanliga SnG och sedan köpa in i en dyrare när du känner för det?

 

Jag har inte orkat räkna ut om rounders skulle vara mer eller mindre fördelaktigt än traditionell SnG.

Varför jag gillar rounders, kanske är nyhetens behag samt att det är en kittlande tanke att du kan komma ITM (och vinna $500-$3000) geom att slå ut 33 st spelare med en insats på $5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hann med två rounders på Klubben innan det bar iväg till en krog på Sveavägen för öl och planering av svensexa (22 kr för en 50cl Norrlands Guld, troligtvis fler än pokerspelare som inte bidrar till Barn- och äldreomsorg ;) ).

 

Spelade en rounder på nivå 1 och en på nivå 2. Kom 3:a i den förstnämnda och vann den sistnämnda.

 

Vad tror ni om tarmsköljning för vår blivande brudgum?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbade bara förmiddag igår, så det han bli en del poker på eftermiddagen. Spelade lite rounders, utan några goda resultat. Jag ska nog koncentrera mig mer på traditionella SnG framöver.. Jag skrev i ett tidigare inlägg att jag skulle spela $5 SnG. Det blir nog $10 9-manna bord istället (även fast jag inte har tillräckligt stor BR, gular jag sätter jag in mer), eftersom har lite svårt att motivera mig på de lägre nivåerna. Detta gäller iof $10 också, men va fan jag måste ha mer en 1-2 inköp :D .

 

Jag har funderat lite på min målsättning. Vad tror ni om det här?

 

Kortsiktigt: Bygga rulle så jag kan spela $50 SnG (runt $1500).

Långsiktigt: 40% ITM och 20% ROI

 

Jag kommer även fortsättningsvis att spela lite Multitable odyl, men kommer inte ha med det i resultatet nedan. Detta betyder att det blir en ny resultaträkning from idag nedan. Om jag vinner PokerStars stora på söndagnatten, kommer jag givetvis delge detta för er :D .

 

Nu tänkte jag kolla Highroller-The Stu Ungar story. Återkommer med recension senare

 

HH kommer inom kort, håll ut!!!

 

 

Dagens SnG:

 

Antal spelade: 7 st (4 st $5 och 3 st $10)

ITM: 3 st (1 st 1:a och 2 st 3:or)

Resultat: -$6.5

 

Totalt:

Resultat: -$6.5

Rulle: $160

ITM: 43% (3 av 7)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat lite 9-manna SnG $10 idag, samt kollat på High Roller. Filmen var ganska bra, men för lite poker . Kanske beror på att den inte bara riktar sig till freaks som oss :) . Den får 3 av 5 "Pekka-syn" av mig, men skulle nog inte fått lika högt betyg om det hade handlat om någon annan än Stu Ungar (typ Michael Jordan) .

 

Hut gick mitt spel då? Hur bra som helst (rena rama Ungar-spelet). Spelade 6 st $10 SnG, och vann två, 2:a i en och 3:a i två.

 

En kort sammanfattning av min pokerdag, men jag måste sticka och köpa en present (ska på 30-års kalas i kväll). Funderar på att köpa ett pokerset. Han gillar iof inte poker, men då kanske jag kan lyckas dra ihop en gryta framåt småtimmarna ;).

 

Dagens SnG:

 

Antal spelade: 6 st (6 st $10)

ITM: 3 st (2 st 1:a och 1 st 2:a 2 st 3:a)

Resultat: +$87

 

Totalt:

Resultat: +$80.5

Rulle: $227

ITM: 62% (8 av 13)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer en hand. Den är väl mer rolig än intressant att föra en diskussion om. Möjligtvis kan man ha en frågeställning om hur man ska få in så mycket keramik som möjligt i potten :) .

 

Level 15/30- 2005/05/20 - 06:52:41 (ET)

 

sctrojan48 (1510 in chips) is sitting out

Seat 2: misternils (2110 in chips)

Seat 3: bumblebee01 (855 in chips)

Seat 4: Wes47 (2562 in chips)

Seat 5: redcoat (1355 in chips)

Seat 6: Dino doug (1915 in chips)

Seat 7: chubby nucka (1403 in chips)

Seat 8: duggiedubbie (975 in chips)

Seat 9: Cruzer101 (815 in chips)

 

sctrojan48: posts small blind 15

misternils: posts big blind 30

 

Dealt to misternils [8:club: Q:spade:]

bumblebee01: folds

Wes47: calls 30

redcoat: folds

Dino doug: calls 30

chubby nucka: folds

duggiedubbie: calls 30

Cruzer101: calls 30

sctrojan48: folds

misternils: checks

 

*** FLOP *** [5:spade: 5:heart: Q:club:]

 

Bettar 2BB för att kolla läget. Lagom tycker jag. Får jag omslag kan jag lägga mig.

 

misternils: bets 60

Wes47: folds

Dino doug: calls 60

duggiedubbie: folds

duggiedubbie is sitting out

Cruzer101: folds

 

*** TURN *** [5:spade: 5:heart: Q:club:] [Q:heart:]

 

 

Nice. sitter med näst nötterna. Funderar ett tag, men kör en Checksyn för att kanske kunna mjölka lite mer på sista gatan.

 

misternils: checks

Dino doug: bets 150

misternils: calls 150

 

*** RIVER *** [5:spade: 5:heart: Q:club: Q:heart:] [Q:diamond:]

 

Så ja!!, Kåk på bordet. Satsar lite lagom och hoppas på att han har ett högre PP än 55 på handen.

 

misternils: bets 360

Dino doug: calls 360

 

*** SHOW DOWN ***

misternils: shows [8:club: Q:spade:] (four of a kind, Queens)

Dino doug: mucks hand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En jävligt risig dag med utdragningar, missade coin flips och riktigt dåligt spel (ganska bakis...). Spelat 7 st $10 SnG och inte kommit ITM på någon. Jag lägger ner för dagen.

Ska sätta mig och kolla på melodifestivalen istället (måste tyvärr, har en besatt flickvän) och fundera på hur man ska höja sin lägsta nivå. det är så skumt att man spelar så olika från session till session. Man kan relativt snabbt säga om man kommer spela bra eller dåligt. Jag har även en förmåga att följa trafikrytmen. Är det ett otight bord så kan man ge sig fan på att jag efter ett tag sitter och synar höjningar med kort jag inte i ens skulle använda som toapapper normala fall. Ett exempel (inte så extremt dock) kan ses nedan.

 

 

Dagens SnG:

 

Antal spelade: 7 st (7 st $10)

ITM: nada, zero, inte en enda

Resultat: -$77

 

Totalt:

Resultat: +$3.5

Rulle: $150

ITM: 40% (8 av 20)

 

Här kommer en hand att diskutera. Tycker jag övervärdera TPTK ganska hårt här, men det är så lätt att inbilla sig saker till ens fördel. "I stridens hetta" var jag helt säker ett hand satt på ett stegdrag. Åsikter?

 

Level III (25/50) - 2005/05/21 - 12:18:52 (ET)

 

seat1: surfrat420 (1085 in chips)

Seat 2: srdmat2 (1400 in chips)

Seat 3: njoyment (2365 in chips)

Seat 4: misternils (2095 in chips)

Seat 5: Eliminator6 (1495 in chips)

Seat 6: bobeatle (1265 in chips)

Seat 7: gbgems (1010 in chips)

Seat 8: JimiP526 (1155 in chips)

Seat 9: josepht (1630 in chips)

 

srdmat2: posts small blind 25

njoyment: posts big blind 50

 

Dealt to misternils [K:diamond: A:club:]

misternils: raises 100 to 150

Eliminator6: folds

bobeatle: folds

gbgems: calls 150

JimiP526: folds

josepht: folds

surfrat420: folds

srdmat2: folds

njoyment: calls 100

 

*** FLOP *** [K:spade: Q:club:c T:heart:]

 

Jaha, TPTK. Bettar 200, men får omslag. Sätter honom på stegdrag (önsketänkande)

 

njoyment: checks

misternils: bets 200

gbgems: raises 660 to 860 and is all-in

njoyment: folds

misternils: calls 660

 

*** TURN *** [K:spade: Q:club: T:heart:] [2:spade:]

 

*** RIVER *** [K:spade: Q:club: T:heart: 2:spade:] [4:diamond:]

 

*** SHOW DOWN ***

 

misternils: shows [K:diamond: A:club:] (a pair of Kings)

gbgems: shows [T:diamond: K:heart:] (two pair, Kings and Tens)

gbgems collected 2195 from pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...