Gå till innehåll

Vet inte varför?


Pokerrr

Recommended Posts

Hej, jag har spelat poker i cirka ett år nu och jag går mer minus är plus. Jag spelar på pokerstars och där spelar jag no limit hold'em på 0,02/0,04 och 0,05/0,10. Jag har analyserat mitt spel men kan inte hitta vad jag gör för fel när jag spelar. Kan tillägga att jag spelar tight men när jag väl är med i en pott så spelar jag oftast den aggressivt.

 

Och nu tänkte jag köpa hold'em manager för att jag vet att där får man statistik på hur man spelar. Men frågan till er är att tycker ni det är värt att man köper hold'em manager och har ni haft det förut? Har det hjälpt er i ert spel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte att du ska slanta upp för HEM om du grindar så låga nivåer. Motståndet är tillräckligt dåligt för att du ska klara dig utan och det blir nog oerhört svårt att tjäna tillbaka vad HEM kostar tack vare ökad winrate på de nivåerna. Mitt tips skulle istället vara att signa upp nån månad på en trainingsite, förslagsvis Deuces Cracked eller Leggopoker, där du garanterat kommer skaffa dig tillräckligt med kunskaper för att knäcka microstakes, dessutom för en billigare penning.. Har du problem på de allra lägsta nivåerna misstänker jag att du behöver utveckla ditt spel en del innan du drar nytta av HEM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte raken helt brutal på dessa nivåer?

 

Precis, raken är BRUTAL uttryckt i bb/100 på micro hos många siter. SvS är väl överlägset billigast för småspelare utan RB? Byt site innan du skaffar HM är mitt råd.

 

...men borde man ändå inte kunna slå micro på alla befintliga siter med "normal bra TAG"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon sa även att jag skulle lägga upp lite händer så får ni se hur ja spelar olika situationer. Här är en hand som jag vet nu att ja spelade fel och frågan är hur skulle ni spelat den?

 

Full Tilt Poker Game #15636780548: Table Ordine (6 max) - $0.02/$0.05 - No Limit Hold'em - 11:10:43 ET - 2009/10/28

Seat 1: Staniamistrz ($4.49)

Seat 2: Ussey ($4.93)

Seat 3: Weft ($4.60)

Seat 4: Holdem_Hold ($5.91)

Seat 5: Picasso007 ($1.01)

Seat 6: Azhto89 ($4.98)

Weft posts the small blind of $0.02

Holdem_Hold posts the big blind of $0.05

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Holdem_Hold 7 of Spades7 of Hearts

Picasso007 calls $0.05

Azhto89 folds

Staniamistrz calls $0.05

Ussey folds

Weft calls $0.03

Holdem_Hold raises to $0.25

Picasso007 has 15 seconds left to act

Picasso007 calls $0.20

Staniamistrz calls $0.20

Weft folds

Azhto89 adds $0.02

*** FLOP *** Ace of Spades5 of Hearts6 of Spades

Holdem_Hold checks

Picasso007 checks

Staniamistrz has 15 seconds left to act

Staniamistrz bets $0.05

Holdem_Hold raises to $0.30

Picasso007 folds

Staniamistrz calls $0.25

*** TURN *** Ace of Spades5 of Hearts6 of Spades9 of Diamonds

Holdem_Hold checks

Weft has been disconnected

Staniamistrz has 15 seconds left to act

Weft has reconnected

Staniamistrz bets $2.45

Holdem_Hold has 15 seconds left to act

Holdem_Hold folds

Uncalled bet of $2.45 returned to Staniamistrz

Staniamistrz mucks

Staniamistrz wins the pot ($1.31)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Swingade 25-30 tusen i none-showdown ett sample vilket är mycket för mig. Dessutom brukar min none-showdown som sämst vara breakeven, oftast +.

 

Var väl lite cp mot slutet iof men kollat igenom skiten och inte så mycket konstigheter.

 

Slutsats: Samma skadade varians drabbar none-showdown. Inte en specielt förvånande slutsats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...