Pokerrr Postad 25 Oktober , 2009 Rapport Postad 25 Oktober , 2009 Hej, jag har spelat poker i cirka ett år nu och jag går mer minus är plus. Jag spelar på pokerstars och där spelar jag no limit hold'em på 0,02/0,04 och 0,05/0,10. Jag har analyserat mitt spel men kan inte hitta vad jag gör för fel när jag spelar. Kan tillägga att jag spelar tight men när jag väl är med i en pott så spelar jag oftast den aggressivt. Och nu tänkte jag köpa hold'em manager för att jag vet att där får man statistik på hur man spelar. Men frågan till er är att tycker ni det är värt att man köper hold'em manager och har ni haft det förut? Har det hjälpt er i ert spel? Citera
dire_straights Postad 25 Oktober , 2009 Rapport Postad 25 Oktober , 2009 Tycker inte att du ska slanta upp för HEM om du grindar så låga nivåer. Motståndet är tillräckligt dåligt för att du ska klara dig utan och det blir nog oerhört svårt att tjäna tillbaka vad HEM kostar tack vare ökad winrate på de nivåerna. Mitt tips skulle istället vara att signa upp nån månad på en trainingsite, förslagsvis Deuces Cracked eller Leggopoker, där du garanterat kommer skaffa dig tillräckligt med kunskaper för att knäcka microstakes, dessutom för en billigare penning.. Har du problem på de allra lägsta nivåerna misstänker jag att du behöver utveckla ditt spel en del innan du drar nytta av HEM. Citera
mpee Postad 25 Oktober , 2009 Rapport Postad 25 Oktober , 2009 Slår man inte 0,02/0,04 så tror jag faktiskt HEM förvirrar mer än vad det hjälper. Citera
sulla Postad 25 Oktober , 2009 Rapport Postad 25 Oktober , 2009 Posta ett gäng händer här och låt oss berätta vad som görs fel, är nog enklare och betydligt bättre då en siffra i HEM kan göra dig förvirrad. Citera
Schultziie Postad 25 Oktober , 2009 Rapport Postad 25 Oktober , 2009 Spela bara alla AA,KK,QQ,JJ,AK,AQ osv som du bettar på hårt med preflop och om du får träff ex: Q,2,5 med QK är du gyllene. Träffar du inget eller inte får en bra dragmöjlighet så ger du bara upp handen. Folk på nl10 foldar inte. Kör så att det ryker. Citera
Tiggr Postad 25 Oktober , 2009 Rapport Postad 25 Oktober , 2009 Är inte raken helt brutal på dessa nivåer? Citera
Pokerrr Postad 28 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 28 Oktober , 2009 tack för alla svar Jag har signat mig på deucescraked.com och kikade på en micro stakes film där man lärde sig ett och annat Citera
Mr_Tight Postad 28 Oktober , 2009 Rapport Postad 28 Oktober , 2009 Är inte raken helt brutal på dessa nivåer? Precis, raken är BRUTAL uttryckt i bb/100 på micro hos många siter. SvS är väl överlägset billigast för småspelare utan RB? Byt site innan du skaffar HM är mitt råd. ...men borde man ändå inte kunna slå micro på alla befintliga siter med "normal bra TAG"? Citera
bossbaver Postad 28 Oktober , 2009 Rapport Postad 28 Oktober , 2009 Du kan ju få HM "gratis" om du signar upp via vissa siter, istället för signup bonus. Checka it out via HMs hemsida: http://www.holdemmanager.net/purchase/pro_version/GetitFree.html Citera
Pokerrr Postad 28 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 28 Oktober , 2009 Jo strax efter jag gjorde denna tråd så fick ja reda på att man kan signa upp sig med en kod så man får Holdem manager gratis. Men som ni sa så är det ju frågan om Holdem manager kan hjälpa mig så mycket när ja spelar micro stakes Citera
Pokerrr Postad 28 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 28 Oktober , 2009 Någon sa även att jag skulle lägga upp lite händer så får ni se hur ja spelar olika situationer. Här är en hand som jag vet nu att ja spelade fel och frågan är hur skulle ni spelat den? Full Tilt Poker Game #15636780548: Table Ordine (6 max) - $0.02/$0.05 - No Limit Hold'em - 11:10:43 ET - 2009/10/28 Seat 1: Staniamistrz ($4.49) Seat 2: Ussey ($4.93) Seat 3: Weft ($4.60) Seat 4: Holdem_Hold ($5.91) Seat 5: Picasso007 ($1.01) Seat 6: Azhto89 ($4.98) Weft posts the small blind of $0.02 Holdem_Hold posts the big blind of $0.05 The button is in seat #2 *** HOLE CARDS *** Dealt to Holdem_Hold Picasso007 calls $0.05 Azhto89 folds Staniamistrz calls $0.05 Ussey folds Weft calls $0.03 Holdem_Hold raises to $0.25 Picasso007 has 15 seconds left to act Picasso007 calls $0.20 Staniamistrz calls $0.20 Weft folds Azhto89 adds $0.02 *** FLOP *** Holdem_Hold checks Picasso007 checks Staniamistrz has 15 seconds left to act Staniamistrz bets $0.05 Holdem_Hold raises to $0.30 Picasso007 folds Staniamistrz calls $0.25 *** TURN *** Holdem_Hold checks Weft has been disconnected Staniamistrz has 15 seconds left to act Weft has reconnected Staniamistrz bets $2.45 Holdem_Hold has 15 seconds left to act Holdem_Hold folds Uncalled bet of $2.45 returned to Staniamistrz Staniamistrz mucks Staniamistrz wins the pot ($1.31) Citera
Trillske Postad 28 Oktober , 2009 Rapport Postad 28 Oktober , 2009 Swingade 25-30 tusen i none-showdown ett sample vilket är mycket för mig. Dessutom brukar min none-showdown som sämst vara breakeven, oftast +. Var väl lite cp mot slutet iof men kollat igenom skiten och inte så mycket konstigheter. Slutsats: Samma skadade varians drabbar none-showdown. Inte en specielt förvånande slutsats. Citera
Recommended Posts