Gå till innehåll

Fisk vs Semi-pro challenge. Hjälp mig med teorin.


Fordie

Recommended Posts

Tjena..

 

Har gjort ett vad, som kanske inte var såhär smart i efterhand...

Har en polare som nöter $5/10 FL på stars och plussar ganska bra varje månad.

Det värsta är att han skryter att han är världens bästa spelare hit och dit och är allmänt jävla dryg. Nåja, en kväll satt vi och snacka och det ena ledde till det andra som ledde till att jag slog vad om att precis vem som helst skulle slå honom på lowlimit enbart genom att följa ett speciellt spelsätt. Så nu sitter jag i ett vad om $500 om att detta inte är sant, och behöver er hjälp eftersom jag är totalt värdelös på allt som har med holdem att göra..

 

Killen, han väljer, kommer att spela efter en "chart" och jag har börjat knåpa ihop en men vet inte riktigt hur jag ska göra. Ni får gärna hjälpa mig.

 

Såhär långt har jag kommit,

http://data.fuskbugg.se/skalman01/challenge.txt

Den som fyller i resten någorlunda bra (så att jag accepterar det dvs) kan få $10 eller liknande av mig på stars.

 

Dom kommre spela 6max (blir dock 5max för jag kommer sitta på bordet med teamviewer och sitout och se så allt går rätt till) på stars på söndag och jag kommer skriva i tråden här så dom som vill kan följa.

 

Dom kommer att spela 4bord 1h på 0.10/0.20 och 4bord 1h 0.50/1. Den som har mest när tiden är ute vinner.

 

Jag är desperat här, dumt vad jag vet. Hjälp mig snälla :shock:

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur vet du att han inte läser detta?

 

Risken är ju rätt stor att han gör det. Men jag bad till gud att minst 2 personer skulle komplettera, då får killen köra dynamiskt och välja vilken av "chartsen" han läser ifrån, sen om han är så jättegrym som han hela tiden vill påstå borde han ju kunna läsa random-fisken ganska lätt ändå.. Sen kommer killen få vissa andra instruktioner som jag inte tänker skriva här :)

Jag har dessutom en komplett chart redan, fast den suger ganska hårt, men den får fisken också köra lite med om han vill för att inte bli för lättläst.

Sen är det ju tre spelare utöver dom två, och dom tre läser förhoppningsvis inte här.. Stars är ju rätt stort så :) (Kan dock tänka mig att om jag skriver ut tid och bord kommer folk härifrån ta waitlist och sen joina för att förstöra..?)

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betvivlar att nån vars FL-kunnande faktiskt skulle kunna ge dig en strategi som är väldigt svår att exploatera har varken ork eller lust att hjälpa dig. Dessvärre.

 

Själv har jag 0 kunnade öht angående FL. Lycka till med utmaningen dock!

 

Tja, jag eftersöker ju inte direkt kunskaper av någon som spelar $100/200, utan räcker med någon som vinner på 0.10/0.20 :)

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10$ för en vinnande bot.. Du kunde ju iallafall posta hans stats, för du skriver att han är vinnande på högre nivåer, vilket tyder på att han har en fördel gentemot andra. Vet han om att han spelar mot ett fiskshema så bör han veta vad han ska leta efter för luckor. Det finns säkert vinnande scheman för de nivåerna, men de lär kosta mer än 10ggr så mycket. (gissning)

 

Vore ju ganska enkelt att betala en dollar var till ett par lowlimitspelare för att torska mot den andre (med dina pengar) ,eftersom variansen lär spela stor roll under bara 4h, men det kanske är emot era regler/moral?

 

Killen, han väljer, kommer att...
skumt. Varför låter du han välja en "random" person? Finns risk att han blåser dig, en del skulle nog passat på att blåsa honom istället. Även om man inte kan se hur man blir blåst, så finns det alltid en risk.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Be din polare spela följande med raise/reraise pre:

 

99+

AQ+

 

och folda resten, så är det iallafall svårt att ta pengar från honom, sen får han väl hoppas på lite klonk :-P

 

Och just ja även alla suitade A, som cbetas med klonk eller drag.

 

Öhh och cbeta alla träffar och lite till. En enklel strategi som de flesta nybörjare bör kunna följa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Be din polare spela följande med raise/reraise pre:

 

99+

AQ+

 

och folda resten, så är det iallafall svårt att ta pengar från honom, sen får han väl hoppas på lite klonk :-P

 

Och just ja även alla suitade A, som cbetas med klonk eller drag.

 

Öhh och cbeta alla träffar och lite till. En enklel strategi som de flesta nybörjare bör kunna följa.

 

Prehänder kör han via nån chart vi hittade på google, typ "den och den handen i den ochden positionen gör man så och så med"

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10$ för en vinnande bot.. Du kunde ju iallafall posta hans stats, för du skriver att han är vinnande på högre nivåer, vilket tyder på att han har en fördel gentemot andra. Vet han om att han spelar mot ett fiskshema så bör han veta vad han ska leta efter för luckor. Det finns säkert vinnande scheman för de nivåerna, men de lär kosta mer än 10ggr så mycket. (gissning)

 

Vore ju ganska enkelt att betala en dollar var till ett par lowlimitspelare för att torska mot den andre (med dina pengar) ,eftersom variansen lär spela stor roll under bara 4h, men det kanske är emot era regler/moral?

 

skumt. Varför låter du han välja en "random" person? Finns risk att han blåser dig, en del skulle nog passat på att blåsa honom istället. Även om man inte kan se hur man blir blåst, så finns det alltid en risk.

 

Vinnande bot har jag redan, men det går inte att tillämpa grejerna boten gör till en kille som aldrig spelat poker förut, eller människa öht. Eller räknar ni 10 miljoner olika utgångar per hand ni får på 4 bord samtidigt?

 

Resten fattar jag inte vad du snackar om, så orkar inte kommentera, förutom det om att han blåser mig.. Killen som han väljer kommer jag att sitta med i teamviewer för att se vad han har för hand och för att se att han följer schemat. Allt kommer spelas in och gör han fel (alla kan göra fel, okej) för många gånger till min "FIs" fördel så vinner jag automatiskt vadet.

 

Och killen har gått med på att jag väljer bord, men visst kan han köpa några fiskar som sitter och dumpar åt honom. Men kommer det in ovanligt mycket svenskar kommer jag säga att vi ska byta bord.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, löst det.. 5 olika charts kommer han få välja mellan. Ska jag skriva här nån timme innan det hoppar igång om ni vill se? Ni kan ju sharkscopa/opr'a killens stats efteråt.

 

Tack för "hjälpen", den var "givande"

 

Vill ni veta nåt äre bara fråga.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resten fattar jag inte vad du snackar om, så orkar inte kommentera,
Antar att det var överkurs då. Synd att du inte pekade på exakt vad i min text du inte förstod, hade förklarat för dig men nu är det för sent. Ska sova nu, och det skulle jag ha gjort för länge sedan igår, när jag postade här med. :)

 

..förutom det om att han blåser mig.. Killen som han väljer kommer jag att sitta med i teamviewer för att se vad han har för hand och för att se att han följer schemat. Allt kommer spelas in och gör han fel (alla kan göra fel, okej) för många gånger till min "FIs" fördel så vinner jag automatiskt vadet.
Spelas in.. Varför envisas folk med att tro att en dator fungerar som en videoapparat? Går att fejka en bildskärm/hålkorten enkelt t.ex, men skit i det du. Livet är mycket enklare om man är blåögd. Skulle nog begärt tillgång till pokerkontot själv, för att få hem loggarna isåfall.

 

Posta gärna efter att du förlorat vadet oxå.

 

 

Vinnande bot har jag redan, men det går inte att tillämpa grejerna boten gör till en kille som aldrig spelat poker förut, eller människa öht. Eller räknar ni 10 miljoner olika utgångar per hand ni får på 4 bord samtidigt?
Nej, men å andra sidan så räknar alla program (medvetet) en attans massa onödigt. En smart människa behöver inte slita på hjärncellerna som de lite mindre smarta.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att det var överkurs då. Synd att du inte pekade på exakt vad i min text du inte förstod, hade förklarat för dig men nu är det för sent. Ska sova nu, och det skulle jag ha gjort för länge sedan igår, när jag postade här med. :)

 

Spelas in.. Varför envisas folk med att tro att en dator fungerar som en videoapparat? Går att fejka en bildskärm/hålkorten enkelt t.ex, men skit i det du. Livet är mycket enklare om man är blåögd. Skulle nog begärt tillgång till pokerkontot själv, för att få hem loggarna isåfall.

 

Posta gärna efter att du förlorat vadet oxå.

 

 

Nej, men å andra sidan så räknar alla program (medvetet) en attans massa onödigt. En smart människa behöver inte slita på hjärncellerna som de lite mindre smarta.

 

Ja, typ

 

"Vet han om att han spelar mot ett fiskshema så bör han veta vad han ska leta efter för luckor. Det finns säkert vinnande scheman för de nivåerna, men de lär kosta mer än 10ggr så mycket. (gissning)"

 

Jag förstår inte vad det har med något att göra? Det är klart han vet att han spelar mot ett fiskschema. VADET är ju att jag sagt att precis vem som helst kan slå honom low limit FL genom att enbart spela ABC typ.. Klart han kan leta luckor, men så många händer blir det trots allt inte på 2h.

Ja, jag har ett vinnande schema på min pokerbot men det går som sagt inte att tillämpa på en människa.

 

Ja, jag vet att det går att fejka. Jag programmerar själv. Men vad tror du, jag ska sitta vid bordet samtidigt som dom spelar. Ska han köra en API som får det att se ut som att han får skitkort hela tiden och sitta och lägga AA eller? Det är nog du som är naiv just nu.

 

Han ska förövrigt spela från min flickväns konto så jag kommer ha tillgång till allting. Men jag tror inte en +ande spelare på FL5/10 lägger ner halva sitt liv på att vinna ett $500 vad. Det är ett buyin liksom.

 

Ja, program räknar massa onödigt. Men kan man räkna 10 miljoner utgångar på en hand på en sekund så varför ska man räkna 10 olika utgångar? Folk tänker inte längre än näsan räcker på lågnivå liksom.

 

Jag tror inte jag kommer förlora vadet, min dryga kompis har till och med börjat bli lite osäker och säger att han vill splita det på 4 potter. Så vi får väl se.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

minns när jag strikea gold, fick tillgång till en preflop chart i limit för alla positioner i 6max / fullring nån gång där vid -00 som de som spelade 30/60 cirkus hade snickrat ihop inbördes

 

Tyvärr så gick det inte så överjävla bra för mig för det sket sig postflop ganska hårt.

 

(exempelbus CO, 3bet med KQo, UTG+1 FOLD!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

minns när jag strikea gold, fick tillgång till en preflop chart i limit för alla positioner i 6max / fullring nån gång där vid -00 som de som spelade 30/60 cirkus hade snickrat ihop inbördes

 

Tyvärr så gick det inte så överjävla bra för mig för det sket sig postflop ganska hårt.

 

(exempelbus CO, 3bet med KQo, UTG+1 FOLD!)

 

 

Finns ju massa såna på google bilder nuförtiden :)

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...