trixxter Postad 21 Oktober , 2009 Rapport Postad 21 Oktober , 2009 Tycker jag ständigt hamnar i sånna här lägen på river med mina överpar. FI spelar 58/9 efter 160 händer. Vad gör vi? Annan linje på turn? B2B, $0.25/0.50 No Limit Hold'em Cash Games, 6 Players Hand Converter by Pokerhand.org Board: clev (BB): $29.91 Chuck Bass (UTG): $53.75 AudiTTs (UTG+1): $50 PS_JOKKE (CO): $99.46 amarkovits (Button): $53.45 HERO (SB): $54.05 Dealt to HERO A:heart: A:spade: Pre-flop: (1 folds), PS_JOKKE calls $.50, (1 folds), HERO raises to $2, clev calls $1.75, PS_JOKKE calls $1.75 Flop: ($6.75) 3:heart: 5:diamond: 9:heart: (4 Players) HERO bets $5.50, (1 folds), PS_JOKKE calls $5.50 Turn: ($17.75) 3:club: (3 Players) HERO bets $12.50, PS_JOKKE calls $12.50 River: ($42.75) 4:heart: (3 Players) HERO ? Citera
Yxel Postad 21 Oktober , 2009 Rapport Postad 21 Oktober , 2009 Lätt push, har han färgen äre en cooler, men finns mycket annat han kommer betala av med Citera
Starfitter Postad 21 Oktober , 2009 Rapport Postad 21 Oktober , 2009 Lätt push, har han färgen äre en cooler, men finns mycket annat han kommer betala av med vet inte hur enkel push det här skulle vara. Jag viker ju obv aldrig men vad synar han av på en färgad parad bräda när vi skjuter 4 gator som vi slår? Eller nej klart fisken synar av med mycket vi slår men; Kommer han checka bakom de han skulle synat en shove med? Kommer han bluffa tillräckligt frekvent för att vi ska göra mer deg på att check/syna istället för shova. Inte fel att pusha imo men tunt är det i vilket fall. Tror vi får kuk här ganska ofta iom limpen pre vilket gör hans range som han betalar av med om vi shovar som vi slår (typ 59) väldigt tunn. Checkar vi kan vi iaf få lite bluffar ur honom, hans spel är väl ganska konsekvent med triss/färger/båtar som han spelar exakt likadant men en fisk ser nog detta som en bra bluffspott om vi checkar. som vanligt när jag är trött flummar jag bara, men jag går nog för checksyn även om de är obalanserat och vekt av mig =( Citera
bossbaver Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Postad 22 Oktober , 2009 Jag hade gjort en checksyn. Vet dock inte varför Förklara gärna nån Nu när jag tänker efter så är det nog kanske ett dåligt alternativ pga. FI kommer oxå checka händer vi kan få betalt av om vi istället hade betat. FI kommer troligen beta händer vi är slagna av vs vår check, och då får vi bara in mer pengar de gånger vi är slagna. Kanske precis har övertalat mig själv om att beta är det bästa alternativet på river ändå Citera
Yxel Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Postad 22 Oktober , 2009 Problemet med check är att vi får ett jobbigt beslut om fisken bettar närmare pot, bluffar med en hand vi slår, så är ändå beslutet vårat. Fiskar älskar att leka bordspoliser så ge han bestlutet och skicka in istället. Går ju betta typ 1/3-1/4 och vika omslag också, eftersom en fisk typ aldrig bluffar över en bet på rivern, alltså är vi slagna, men även här kan betala av med any pair. Citera
Starfitter Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Postad 22 Oktober , 2009 Problemet med check är att vi får ett jobbigt beslut om fisken bettar närmare pot, bluffar med en hand vi slår, så är ändå beslutet vårat. Fiskar älskar att leka bordspoliser så ge han bestlutet och skicka in istället.Går ju betta typ 1/3-1/4 och vika omslag också, eftersom en fisk typ aldrig bluffar över en bet på rivern, alltså är vi slagna, men även här kan betala av med any pair. Ne om jag checkar går jag för en syn vad han en bettar. Ja jag funderade också på hur en "gheybet" skulle funka, vore snyggt och fint men jag hade nog inte vikt efter den ändå =( Citera
bananuz Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Postad 22 Oktober , 2009 Beta 20 $ så får du antagligen fold/syn eller ett eventuellt omslag och då skulle jag folda då du inte slår särskilt mycket då jag inte tror han bluffar ditt bet där på river när du bombat varje gata. nejnejnejnejnej... Du vill bet/folda med 14 kvar efter beten? Pusha bara. Visst han kan ha färg men rätt mkt annat med som synar. Citera
Recommended Posts