Gå till innehåll

Bonushora med erfarenhet?


Djens

Recommended Posts

Hej!

 

Efter att sommarjobbet varit taskiga och gett mig en uselt betald praktikanttjänst så känns pokern mer lockande i sommar. men jag vill ha lite mer säkerhet. Så:

 

jag skulle vilja ha erfarenhet från en bonushora som spelar ungefär på mina nivåer (se nedan) och ett antal timmar/dag. Men om du känner att du har erfarenhet inom bonusjakt men på högre/lägre nivåer så lägg gärna in ett inlägg ändå!

 

Jag är beredd att spela 4-7 timmar/dag och spelar mest 3 bord NL 0,5/1, ibland 2 bord 1/2. Både 6 och 10 manna bord beroende på sajt. Jag brukar ha ett EV enligt mitt finfina hemmagjorda excelark på ca +$18/h med en standardavvikelse på $20 .

Detta är dock bara baserat på runt 500 timmar...

 

* Till Poker OT- QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad är det du frågar efter? Spelar på dina nivåer och alltid minst två bord, normalt 4. Har horat seriöst i åtminstone ett år 8-) men spelat lite längre än så och har egentligen rulle att spela högre men eftersom jag är en feg jävel så brukar jag nöja mig med 0,5/1 el 1/2. Som sagt, vet inte vad du frågar efter ritkigt men om du undrar nåt så hoppas jag att jag kan svara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar ungefär hur mycket extra tid som krävs och om det finns några större summor att tjäna, (om det kan röra sig om summor >$1K /månad ) om man är beredd att lägga ner extra tid på att jaga dessa bonusar.

 

Känns som att om jag ska ha det som enda inkomst under somamren vill jag inte råka ut för stora swings. Och kunna ha bonusarna om jag skulle gå break even/lite back på spelet ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har oroligt hög s tror jag. Om spridningen är större än medelvärdet bådar inte gott men det verkar du vara medveten om. Kanske några proffs kan göra jämförelser på swings.

 

Jag rekar inte bonushoreri. Om du inte spelar så pass bra att du kan leva utan det för att ha en lön så är för hög risk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev ju att jag ville ha mer säkerhet ifall jag skulle börja få en losing streak eller något mitt i sommaren. Så man åtminstone får ut pengar ifrån bonusar då.

 

Jag kommer också lira bra mycket mera poker i sommar och som någon har sagt tidigare tror jag att $700 kan man nog få in på bonusar (+rakeback för mig). Det ligger en viss säkerhet i att få de pengarna och du har betydligt lägre fasta kostnader än vad jag har (cirka 7000/mån). Buffert finns i form av pokerrulle + sparade pengar, samt pengar som kommer in från andra uppdrag. Det jag är lite rädd för är att drabbas av den sk "Kåmark-problematiken", då man går "minus" pga dyra vanor.

 

Kåmark-problematiken= Härstammar från den gamle fotbollsspelaren Pontus Kåmark som efter att ha varit proffs utomlands sålde sig till högstbjudande klubb i Allsvenskan (AIK). Han fick en med svenska mått enorm lön, men blev skadad och fick leva på pengar från försäkringskassan. Det tyckte han inte om, för då gick man minus varje månad och undrade om inte AIK kunde betala honom lite extra så han slapp lida av detta hemska tillstånd. Min inställning i fallet är "ett skrivet kontrakt är också ett kontrakt".

 

Lycka till Djens, det går säkert bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...