Akerman Postad 17 Maj , 2005 Rapport Postad 17 Maj , 2005 Detta e min första hand history och ni får ursäkta om den inte är perfekt i vissa folks ögon. Det är 12 personer kvar i turneringen och jag är på andra plats i chips med 365k chips och avg chipcount e ungefär 260k. Vi är 6 personer vid vårat bord och killen till höger om mig vid alla tillfällen då det foldats ner till mig försökt stjäla blindsen. Detta har hänt kanske 3 ggr och han har visat händer som ATs och 99. Okey jag sitter på BB med AK och blindsen är 30000/15000 och alla foldar ner till SB, han i sin tur går all in med 190k . Är det rätt av mig i det läget att riskera nästan 50% av min stack? Jag själv tänkte att det inte finns någon chans att han har något högre par, kanske Ax suited och jag har han riktigt dominerad eller i värsta fall ett coinflip med lågt par eller middle pair. Min personliga tanke var "jag spelar för att vinna" varav jag synar killen. Han har 44 Flop K4K turn 3 river 4 han dubblar upp och lite senare tar jag mig till finalbordet och där jag slutar på 8e plats och går ut med 77 när jag e tvugnen o gå all in med 80k i marker och BB var på 50k. Killen som dubblade på mig slutade två och vann $7500 jag fick nöja mig med $1450. Jag e helnöjd med hur jag spelade hela turneringen, var aggresiv i rätta lägen och växlade lägen fint och behagligt. Läste de flesta situation rätt osv...MEN...stora frågan...i det läget med AK i BB, var det rätt av mig att syna? Jag vill tro att det var rätt av mig, men samtidigt skulle samma situation komma igen e jag inte säker på om jag gör likadant. När jag spelar tours vill jag spela för att vinna och inte behöva snegla på om jag kan ta en placering till eller inte, men samtidigt...hade jag haft mer att tjäna på att inte syna trotts allt? Även men den bakgrund och läsning jag hade om killen till höger om mig. Gärna någon mer begåvad och bättre på poker, feel free to tell me * RP och flytt till Turneringspoker - QoS * Citera
jezaja Postad 17 Maj , 2005 Rapport Postad 17 Maj , 2005 Jag säger att det är helt rätt att syna, han kan (ska) steala med i stort sett alla händer därifrån när mörkarna är så höga. Kan inte tänka mig att han hade lirat AA, KK på samma vis speciellt ofta.. så handdistrubutionen jag sätter honom på är du antingen 50/50 eller riktigt god favorit, dessutom har du chans o slå ut en spelare utan att riskera hela din stack. Citera
raol Postad 17 Maj , 2005 Rapport Postad 17 Maj , 2005 Jag säger att det är helt rätt att syna, han kan (ska) steala med i stort sett alla händer därifrån när mörkarna är så höga. Det tycker jag inte alls att man ska, inte när man har färre marker än BB. Kan inte tänka mig att han hade lirat AA, KK på samma vis speciellt ofta.. så handdistrubutionen jag sätter honom på är du antingen 50/50 eller riktigt god favorit, dessutom har du chans o slå ut en spelare utan att riskera hela din stack. Om ens handdistribution som man går allin med är väldigt stor, som du tycker att den ska vara, så är det ju vansinne att inte inkludera AA/KK i denna handdistribution. Att gå allin preflop är troligtvis bästa chansen att dubbla om BB sitter på ett lägre pocketpar eller AK. Angående synen så tycker jag att den är korrekt. Det faktum att du har mer marker än han som går allin gör det bara än mer korrekt, eftersom att du inte riskerar att åka ut här och nu. Citera
Hjort Postad 17 Maj , 2005 Rapport Postad 17 Maj , 2005 Om ens handdistribution som man går allin med är väldigt stor, som du tycker att den ska vara, så är det ju vansinne att inte inkludera AA/KK i denna handdistribution. Att gå allin preflop är troligtvis bästa chansen att dubbla om BB sitter på ett lägre pocketpar eller AK. Det betyder ju inte att folk är smarta nog att spela så. Och jag tycker nog att det är en megasyn mot någon som ställer in mycket. Även om jag inte håller med om att man ska göra det, det är lite för mycket att köra in 12,5bb bara för att vinna mörkarna mot en stack som bekvämt täcker en. Citera
Akerman Postad 17 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 17 Maj , 2005 Tack för att ni dela med er av era tanker kringen den synen. Jag får helt enkelt göra ett nytt försök ikväll igen. Det var andra gången på raken jag tar finalbordet på två dagar period, men det tråkiga är att jag slutade 8e plats på bägge bordet. Ikväll om det går ska jag sikta på en bättre slutplacering Wish me luck Citera
Recommended Posts