Gå till innehåll

DVD: "Advanced Hold'Em Strategies" av Hansen


Lassis

Recommended Posts

Group A: Cards with numbers or pictures on them

Group B: Cards with rules on them

 

If you have two cards from group A, you should enter the pot with a raise. If one of your cards are from group B, you should consider folding if the pot is raised infront of you, but it's ok to try to steal blinds with.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Group A: Cards with numbers or pictures on them

Group B: Cards with rules on them

 

If you have two cards from group A, you should enter the pot with a raise. If one of your cards are from group B, you should consider folding if the pot is raised infront of you, but it's ok to try to steal blinds with.

 

 

LOL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan skratta åt hans tips ja men försök köra över han om ni vill...tror ni kommer ha bruna kalsonger efter 10 händer redan.. :D

 

Ska bli intressant att läsa hans bok som ska komma snart...om han inte skjutit upp den... han har ju en minst sagt udda stil..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är inte för inte han är spelaren med flest WPT-titlar och en av de som tjänat mest pengar på turneringar på senaste.

Han har dessutom lirat i "the big one" på Bellagio ganska lyckat en längre tid.

 

Däremot har det cirkulerat rykten på bl.a. 2+2 om att han skall ha backat cirka $4M dollar och håller sig därifrån, men det är som sagt bara rykten.

 

Jag tycker Gus har en mkt intressant spelstil och jag skulle tro att han har roligare att spela poker än många andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är inte för inte han är spelaren med flest WPT-titlar och en av de som tjänat mest pengar på turneringar på senaste.

Han har dessutom lirat i "the big one" på Bellagio ganska lyckat en längre tid.

 

Däremot har det cirkulerat rykten på bl.a. 2+2 om att han skall ha backat cirka $4M dollar och håller sig därifrån, men det är som sagt bara rykten.

 

Jag tycker Gus har en mkt intressant spelstil och jag skulle tro att han har roligare att spela poker än många andra.

 

He he, jag tycker det inte finns något roligare än att fånga en Gus Hansentyp i en fälla.

 

Ryktet stämmer nog. Min erfarenhet är att det onekligen väldigt effektivt att spela på rädsla som Gus Hansen men samtidigt kan det bli väldigt dyrt. Jag kommer ihåg en Gus Hansentyp som jag spelade emot i cashgames och han förlorade 3,5 inköp på bara en halvtimme på grund av att fi hittade bra händer och troligvis visste hur han spelade.

 

Hur har det gått för han på senare tiden. Det är ju "bara" att titta på WPT för att lära sig stilen. Jag kan tänka mig att han har haft det tuffare på sista tiden. Jag tror mycket av hans framgång beror på ett "newbieövertag" vilket inte går att hålla i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att Gus Hansens spelstil är så enkel att han har gjort sitt i pokervärlden?

 

För övrigt så har han väl spelat poker ganska många år innan WPT fanns så proffsen visste nog hur han spelade innan det kom...tror du inte det?

 

Tror inte heller att man kan koppla ihop spelstil med personer som du just gjorde...

 

Tror knappast att du kan ta 10st "Gus Hansen typer" på nätet och tror att bara för att dom försöker spela som han lirar på tv(där dom visar 2 timmars spel från ett finalbord) så har dom hans kunnande...

 

Det tror du väl inte själv hoppas jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Efter vad jag har hört så spelade Gus sjukt höga stakes på BackGammon och efter en jobbig helg hade han skyhöga skulder.

 

Då Gus ändå betraktades som grymt smart blev han stejkad i las Vegas för att kunna vinna tillbaka pengar. Då han vann första WorldPokerTour gick i stort sett alla pengarna till stake/skulder. (Stu Ungar style)

 

 

Han fortsatte att spela framgångsrik poker stejkad. Hur det ligger till idag vet jag inte.

 

Gus har i alla fall alltid att gillat att spela skyhögt oavsett spel.

 

Det här berättade en dansk BackGammon spelare som brukade spela en del med Gus för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste in intervju med Gus på Cardplayer.com, kan inte den exakta länken. Men där sa han att han till det mesta spelade på mattematiken, att han är snabb på huvudräkning. Han sa att han räknade ut kanske 10 scenarion i huvudet och agerade efter det, rent mattematiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var i Köpenhamn förra förra helgen, då sände Danska TV3 en dokumentär om Gus som hette "Gustafs väg till VM". En dokumentär där dom följde Gus under ett år och avslutades med WSOP 2004. Riktigt intressant trots att man har svårt att begripa danskan. Hoppas den kommer på någon Svensk TV kanal framöver...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
Var i Köpenhamn förra förra helgen, då sände Danska TV3 en dokumentär om Gus som hette "Gustafs väg till VM". En dokumentär där dom följde Gus under ett år och avslutades med WSOP 2004. Riktigt intressant trots att man har svårt att begripa danskan. Hoppas den kommer på någon Svensk TV kanal framöver...

 

Denna dokumentär har jag sett två gånger (då jag bodde i Köpenhamn) Den var sjukt bra! Är det någon som mot förmodan har den, eller vet hur man kan få tag på den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...