Gå till innehåll

The Luckiest Man Alive - Seminystart Mars 2013

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag ger det här med dagbok ett till försök, förhoppningsvis det sista. Det finns ett väldigt tydligt samband med ATH och min vilja att starta dagbok. Det finns också väldigt tydliga samband mellan röda dollarsh och färre poster. Men hoppas komma ifrån det och kunna skriva något kul för någon att läsa. Skriv

Jag:

Nyss fyllda 20, bor och pluggar i brighton, england, den här terminen läser Engelska A. Ville få upp flytet i engelskan så hoppade på den kursen, har gått nu en månad utav 3½ och känner fortfarande engelskan som ett ganska stort hinder om jag vill diskutera något mer än bara vägen till donken.

Min flickvän har precis varit här och hälsat på så vi har käkat onyttig mat och kollat på film hängt lite i london (ligger 1 timma bort med tåg). Det har varit grymt trevligt och längtar lite tills jag ska hem till sverige om 3 veckor, ska skriva högskoleprovet men ska även så klart passa på att hänga med henne och polarna.

Som ni listade ut i stycket högst upp är jag ATH genom en turreklonk för 1½ vecka sen vilket inbringade några dollar. Spelade i huvudsak 10-30$s turneringar men iom denna vinst och en egoboostande kommentar av Zumsar så tänker jag öka mitt avg BI, kommer spela några 100 FO’s och kanske sundaymajors om jag inte kan hålla mig.

Jag är äckligt rungood i allt så akta er för mig vid borden.

Tittar ni in får ni gärna skriva nått.

• Svars 405
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
ETTA

lycka till

ty ty!

Hört att det kallas att Söderkrippa-grind, är lite bakad och spelade en satelit till 250k och klonkade såklart in den.

Tror jag ska fixa mig en lunch så småningom och om jag pallar borde jag plugga lite grammatik men det är väldigt tråkigt så kanske grindar istället och pluggar när jag bustat, får se!

Jag har även kört en testcoachsession med BERTlL där jag tänkte spela NL50 HU är egentligen rullad för högre men jag tror jag har rätt mycket luckor som jag gärna rättar till innan jag kliver upp. Ser mig gärna spela NL400 till jul ;) Får se om jag tar tag i det, han hittade en lucka rätt fort som jag iofs visste om också men har mest spelat HU pga av tidsbrist.

Postad
Glgl.

Är det i Brighton serien Skins utspelar sig. Om så fall var det anledningen bakom flytten just dit?

ty! Jag inleder dagboken med att skämmas lite, har inte sett Skins. Imdbade det och det var filmat i Bristol :(.

Men Brighton har mycket annat, vi har en pir med ett nöjesfält på brighton_pier.jpg

enligt en bekant ska även fatboyslims kickad världens största beachparty här

Sen är det också "europas sanfransisco" - europas pridehuvudstad

lorimichaels-258x300.jpg

förväntar mig nu att minst 20 pfare flyttar hit ganska snart.

Postad
trevligt, gl =)

gl

god jaktlycka

tack så mycket, ska nu ge mig iväg och köpa mig lite mat till kylskåpet som är alldeles för tomt. ska bara få ur den där enorma tummen som sitter i röven.

Postad

Sådärja, en äggröra med massa gott i nu så snart funkar hjärnan som den ska. Drar igång några turneringar nu vid 4 tiden här (5 i sverige) och fyller upp så att jag har 4-5 turneringar uppe i någon timma så får vi se vart det slutar.

Postad
Har följt dina tidigare dagböcker. Hoppas denna blir mer långlivad. stort gl, ses på borden!

Oj, var det verkligen någon som inte bara misclicka sig in på dom? :) Tack! Btw, kom typ 4a i 5kuben vi chattade i för några veckor sen, den cashen banade sedan väg för nästa cash :)

Edit: Oh and btw, jag har bustat runt 5-10 turrar, har haft bra kortsnitt men massor av mina JJ-KK har fått kassafloppar och en del setups i fel riktning, enda jag har hyffsad stack i är 10dollars kub på ftp annars har jag runt startstack i dom övriga 3

Postad
Vad har du dingat?

GL btw :)

Daily eighty grand, gjorde en deal hu där jag tog 18.25k :)

Edit: Ingen irlkompis vet om det förutom brorsan och flickvännen. Har inte riktigt beslutat hur mycket som ska vara kvar i rullen och så så tänkte vänta med sånt, känns rätt dumt och gå runt och säga också.

Har bara 3 turneringar uppe och alla under avg stack, jag tror jag slutar regga nu så kanske jag kan plugga lite senare ikväll. Även fast dom största vardagsturrarna börjar nu så känns det rätt vettigt.

Postad

Kul - den där piren var jag ute och spatserade på för bara nån månad sen (weekendresa till London med dagstur till Brighton) eftersom tjejen bodde där ett år. hon tycker också att Brighton är nöten, men kanske av lite andra orsaker :-) Jag gillade anyway Brighton också. Väldigt trevlig stad i ett alldeles lagom format.

Postad
Kul - den där piren var jag ute och spatserade på för bara nån månad sen (weekendresa till London med dagstur till Brighton) eftersom tjejen bodde där ett år. hon tycker också att Brighton är nöten, men kanske av lite andra orsaker :-) Jag gillade anyway Brighton också. Väldigt trevlig stad i ett alldeles lagom format.

:) Ja jag håller med, även fast jag gillar storstäder också. Brighton är värt en titt tycker jag. Iaf när det var snäppet finare väder, nu är det lite kallt men fortfarande fint!

Postad
Oj, var det verkligen någon som inte bara misclicka sig in på dom? :) Tack! Btw, kom typ 4a i 5kuben vi chattade i för några veckor sen, den cashen banade sedan väg för nästa cash :)

Jodå. Minns att jag kommenterade ngn film som du lagt ut, har för mig att jag tyckte du var lite för tight.. men vad vet jag

Ah just det, jag bustade med ett par bord kvar med AQ mot AK för 65bb (fan minnet verkar inte vara helt bortsupet ännu)

Grats till 18k klonken i efterskott

Postad
Jodå. Minns att jag kommenterade ngn film som du lagt ut, har för mig att jag tyckte du var lite för tight.. men vad vet jag

Ah just det, jag bustade med ett par bord kvar med AQ mot AK för 65bb (fan minnet verkar inte vara helt bortsupet ännu)

Grats till 18k klonken i efterskott

Tack! Ja jo jag spelade rätt tight i den filmen, var en rätt tråkig film var kortdöd och spelade extra för att inte göra bort mig :oops:. Mitt spel har förbättrats en hel del sen dess, kanske ska lägga upp en ny där jag spelar lite mtts? Öppnar skräp lite när jag tappar koncentrationen vilket är idiotiskt men annars så :)

Postad

Slut på mtts ikväll, sprang väl sådär men det overall genompokeråren så har jag sprungit som en gud är jag rätt övertygad om.

Nu lite slösurf och skype med tjejen. Hoppas på att jag orkar plugga lite senare.

Postad
Fin klonk. Lycka till!

Stort lycka till!:-D

tackar så mycket!

Kom på nyss att jag måste söka utbildningar till i vår, vill göra lite för mycket. Jag vill bli psykolog, läkare, civilingejör och massa annat tycker jag verkar vara skoj, har dock inte riktigt betygen men om någon har nått tips så länka gärna kursbeskrivningen. VÄLDIGT stort plus om det är i gbg, vill helst bo där framöver. Kan bli så också att jag tar upp mina planer jag hade för förra vinter att åka skidor i kanada några månader. Får se vad som händer, vill iaf söka och ha alternativet.

Postad

Blev diverse saker jag sökte igår, lite kurser och några program, men jag vill nog åka skidor i 2 månader eller nått i vår. Alla kurser jag sökte var i gbg, kommer flytta dit någon gång efter jul tror jag antingen direkt och börjar plugga någon kurs/program eller så efter jag åkt skidor (ah åker egentligen snowboard men skidor funkar bättre som samlingsnamn). Flickvännen och närmsta brorsan pluggar där och har ärligt talat länge varit sugen på göteborg.

Pluggade givetvis ingenting igår :oops: och kommer snart sätta upp ett mål hur mycket jag aktivt måste plugga där inte skönlitteraturen vi måste läsa ska ingå för jag vill verkligen lära mig nått när jag ändå är här. Straff vid misslyckande får ni gärna komma med förslag på, pokerfritt/datorfritt någon dag eller nått känns väl rätt rimligt.

Har varit i skolan tills nu och tänkte slå på ett avsnitt Dexter och sedan laga mat för att sedan plugga i MINST en timma innan jag får starta upp bord.

Tror att det här dagen är en bättre grinddag då jag känner mig bra mycket klarare i huvudet.