Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fi spelar 38/3.

Vafan gör jag, vi är slagna av högre flush och full house typ. Fast jag inte tror att jag har är bäst så ofta för hans line ser ut som full house men är det en fold? Har svårt att veta i sådana lägen.

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Replayer

SB ($22.79)

BB ($95.24)

UTG ($86.54)

CO ($145)

Hero ($100)

Dealt to Hero 4:club: 3:club:

CO calls $1, Hero raises to $4.50, fold, BB calls $4, UTG calls $3.50, CO calls $3.50

FLOP ($18) 8:club: 3:heart: 9:spade:

BB checks, UTG checks, CO checks, Hero checks

TURN ($18) 8:club: 3:heart: 9:spade: K:club:

RIVER ($18) 8:club: 3:heart: 9:spade: K:club: 9:club:

BB checks, UTG checks, CO checks, Hero bets $11, BB folds, UTG folds, CO raises to $31, Hero ?

Postad
Fi spelar 38/3.

Vafan gör jag, vi är slagna av högre flush och full house typ. Fast jag inte tror att jag har är bäst så ofta för hans line ser ut som full house men är det en fold? Har svårt att veta i sådana lägen.

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Replayer

SB ($22.79)

BB ($95.24)

UTG ($86.54)

CO ($145)

Hero ($100)

Dealt to Hero 4:club: 3:club:

CO calls $1, Hero raises to $4.50, fold, BB calls $4, UTG calls $3.50, CO calls $3.50

FLOP ($18) 8:club: 3:heart: 9:spade:

TURN ($18) 8:club: 3:heart: 9:spade: K:club:

RIVER ($18) 8:club: 3:heart: 9:spade: K:club: 9:club:

BB checks, UTG checks, CO checks, Hero bets $11, BB folds, UTG folds, CO raises to $31, Hero ?

Syn, Beta turn också.

Postad

Om han verkligen hade dig slagen så är den enda rimliga handen som stämmer med hans betmönster en högre flush. En kåk kan han ha fått med nån av följande händer:

88

33

K9

98

KK

(93)

Ingen av dem stämmer med hans dubbla checkar på flop/turn, såvitt han inte är tidernas slowspelsmongo. KK borde dessutom ha re-raisat pre.

Om du inte synar här så måste du fråga dig varför du överhuvudtaget spelar suited connectors. Okej för att det kan finnas marginella situationer då man inte vill ha in hela stacken när man fruktar en högre flush. Men att vika en rivrad flush bara för att man får mothugg i en sån här situation... Nej, finns inte.