Gå till innehåll

FL - Starthänderna hos LowLimitHoldem.com?


Bateman

Recommended Posts

Jag råkade på den här sidan:

 

http://www.lowlimitholdem.com/starting_hand_selections.htm

 

Jämför man denna starthandstabell med t ex Winning Low Limit Hold'em så kan man anta att Lee Jones skulle vända sig i sin grav (om han nu vore död ... vilket han inte är .. förstås) eftersom dessa förslag tillåter spel med väldigt många starthänder.

 

Strategen som skrivit sidan menar att dessa starthänder är anpassade för bord med väldigt loose och gärna passivt spel.

Tanken är att man ska se floppen så billigt som möjligt, och genast kasta sina kort om man inte floppar en monsterhand, eller ett bra drag.

Vad tror ni om det?

 

Jag kan själv känna mig lite frustrerad ibland över att jag alltför ofta upptäcker att jag hade vunnit med min hand om jag bara tillåtit mig att se floppen istället för att spela så tight som bl a Jones föreslår.

 

* Kortar ner rubriken ytterliagre - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon dag ska jag skriva ut starthandstabellen från Internet Texas Hold Em och ge ut här, som är den mest kompletta jag sett hittils.

 

 

Den är inte helt olik ovanstående, men mer komplett. D.vs. ganska många starthänder är med, men också hur många calls för att det ska vara ekonomiskt att spela de lägre händerna, något som de flesta tabeller struntar i.

 

 

 

Jag kan själv känna mig lite frustrerad ibland över att jag alltför ofta upptäcker att jag hade vunnit med min hand om jag bara tillåtit mig att se floppen istället för att spela så tight som bl a Jones föreslår.

 

Bli inte det. Tänk på alla gånger du gjorde rätt i att slänga din kort. De är med all säkerhet MYCKET fler, bara att du kommer ihåg de gångerna där du hade fått något.

Precis som man när man tror att någon tittar på dig på bussen. 999 av 1000 gångerna när du vänder dig om så händer det inte, men om det verklighen händer kan ge dig fan på att kommer ihåg det.

 

 

Strategen som skrivit sidan menar att dessa starthänder är anpassade för bord med väldigt loose och gärna passivt spel.

 

Låter logiskt, iochmed att ju fler som callar utan raise, desto fler händer har du pott odds på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon dag ska jag skriva ut starthandstabellen från Internet Texas Hold Em och ge ut här, som är den mest kompletta jag sett hittils.

 

Det vore jävligt nice, eftersom jag inte skaffat den där boken ännu. Kul att kika lite på det...

 

//Hickmott

 

 

Okej, jag ska se om jag kan hitta en scanner, annars får jag väl göra en excel tabell eller nåt.

Återkommer snarast med besked hur som helst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strategen som skrivit sidan menar att dessa starthänder är anpassade för bord med väldigt loose och gärna passivt spel.

Tanken är att man ska se floppen så billigt som möjligt, och genast kasta sina kort om man inte floppar en monsterhand, eller ett bra drag.

Vad tror ni om det?

 

Det låter rimligt i mina nybörjaröron. Om spelet är väldigt löst måste man själv spela lösare. Och Lee Jones tabeller är i tightaste laget för low limit-bord på t.ex party.

 

På många sådana bord verkar det ju också som om man får se väldigt många floppar för ett ynka SB. Jag tror inte att Jones tar så mycket hänsyn till det. Då kan man ju spela fler ifrågasättbara händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tyckte att det såg väldigt löst ut när jag kollade.

 

så läste jag det här:

 

... there are some flops that you should be prepared to dump on the flop or on the turn if you did not flop their intended hands. For example As 3s could be played under the gun, but if you flop Ac Tc 6h you should be prepared to let go of it if there is heavy betting on the flop. The same obviously goes for Kx and QXs in later positions.

 

i de här meningarna ligger nog nyckeln till att klara av att spela så här. speciellt alla de händerna som är unsuited (förutom dom riktigt höga) är farliga för den som inte är expert.

 

väldigt mycket synande före floppen och väldigt mycket foldande (och många svåra beslut) på floppen. Troligtvis ett roligare sätt att spela än att bara sitta tight. kanske passar det bra om man bara spelar ett bord.

 

jag skulle nog aldrig klara av det, vilket i och för sig inte behöver betyda ett skvatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man kan ju anse att det är värt o "lösa upp" sina startinghands selections om bordet tillåter att man limpar utan raises, men du kan ju inte grunda din strategi på att dina motståndare spelar fel, du vill ju också kunna raisa preflop och TVINGA folk med sämre händer o lägga in pengar där de inte velat, inte bara limpa hela tiden, ju mer man limpar ju mer lämnar man åt slumpen antar jag..

 

jag sitter här o väntar på Lee jones bok, ska hugga tag i den direkt nu och läsa igenom den på första dagen, sen sklansky's (försök inte ens rätta mig på denna stavningen ;p). Dock anser jag att starthandtabeller är grovt överskattade, bara man har en mall i huvudet och sen anpassar det rätt efter bordet så tror jag inte en mall kan göra det åt en...känns väldigt plastigt o spela med en mall brevid sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Hilger's starthandtabell i .pdf, han har dock sagt att han inte vill att man ger ut dem. Moraliskt dilemma? Hur ser ni på sånt här? Låter någon moderator bestämma...

 

Annars kan ni maila Matthew Hilger på mchilger@internettexasholdem.com och be om starthandtabellerna, det är vad jag gjorde. Han skickade dem i två format, en ensides och en med två sidor, dock har jag lyckats slarva bort den med två sidor. :)

 

EDIT: Eftersom snerki uppenbarligen tänker jobba hårt på att fixa till starthandtabellen ändå kan jag lika gärna spara honom lite tid, var dock snälla att inte posta tabellen över hela nätet, av respekt för författaren, vars bok faktiskt är mycket bra.

 

Matthew Hilger's staringhands från boken Internet Texas Hold'em:

 

http://www.efd.lth.se/~n03ar/charts1page.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...