gsus Postad 24 November , 2009 Rapport Postad 24 November , 2009 Källa på att Ongame kör Dealt rake? När jag googlat runt verkar det mest stå att de använder cont. rake. Tex här: http://forums.holdemmanager.com/showthread.php?t=14559 Citera
DrRoland Postad 24 November , 2009 Rapport Postad 24 November , 2009 Om du orkar titta en post ovanför din så framgår det rätt tydligt att ongame inte har dealt, men det är du väl för lat för? Citera
Klyka Postad 25 November , 2009 Rapport Postad 25 November , 2009 Om du orkar titta en post ovanför din så framgår det rätt tydligt att ongame inte har dealt, men det är du väl för lat för? Jag tycker inte han verkar så lat, han har ju trots allt... googlat runt ...lite. Jag kan tänka mig att han reagerade på ett tidigare inlägg i tråden, där någon påstår att Ongame har dealt, och då helt enkelt svarade på just det inlägget. Men jag är inte säker på detta, vet inte ens om det finns nåt sånt inlägg i denna tråd. Det är jag för lat för att kolla. Citera
gsus Postad 25 November , 2009 Rapport Postad 25 November , 2009 Om du orkar titta en post ovanför din så framgår det rätt tydligt att ongame inte har dealt, men det är du väl för lat för? Eftersom informationen är motsägelsefull i denna tråd och på nätet frågade jag om någon hade KÄLLA till informationen. Men det kanske du är för dryg för att förstå? Citera
henjon Postad 25 November , 2009 Rapport Postad 25 November , 2009 Så här säger mitt Ongameskin om hur pokerpoängen (Ongames gemensamma "valuta" som styr de olika spelarförmånerna inkl det man kan få hos affiliates) 6.Hur tilldelas jag Pokerpoäng? Pokerpoäng ackumuleras genom att spela fristående kontantspel och turneringar: ◦Kontantspel: Pokerpoäng värderas till 0.07 poäng för varje insats på $0.10 i ett kontantspel. 2.1 Pokerpoäng tilldelas t.ex. alla spelare som bidrar till en pott på $3. ◦Turneringar: För turneringar belönas man med 5 poäng för varje dollar som betalats i turneringsavgifter. Om en spelare t.ex. går in i en $10 +1 turnering, kommer han erhålla 5 poäng. ◦Spelar man som gäst eller på skoj tilldelas man inga Pokerpoäng. De olika skinsen har lite olika lojalitetsstrukturer, en del kör med valueback (intern rakeback på mellan 10 och 40% beroende på hur mycket du lirar) + races. Det skin jag lirar på nu har races + ett antal månatliga bonusar du kan lösa ut och sen spela ihop för dina pokerpoäng. Om jag rejkar runt $400 som jag gjort senaste månaderna så kan jag i snitt få ut ungefär $160 i bonusar på det. Racen ger däremot bara småpengar om man inte ligger i den absoluta toppen på sin VIP-nivå. En annan site som jag tittat lite på kör istället valueback som i mitt fall skulle landa runt 14-15% och på det sen ett mer lukrativt race där jag kanske skulle kunna få tillbaka runt 20-25% av det jag rejkade. Ongameskins får inte göra nya rakebackdeals med affiliates, men har däremot avtal med några som får köra egna rakeraces. Jag har plockat in en del pengar från en sån. Där fick jag dessutom lära mig förra månaden att de har en del gamla rb-avtal som tydligen fortfarande löper (Ongame insåg gissningsvis det dåliga PR-värdet minst sagt i att plocka bort en befintlig förmån för spelare) Citera
Faxxen Postad 28 November , 2009 Rapport Postad 28 November , 2009 De flesta nätverk kör med contributed rake i de olika former som nämns. Ipoker och FullTilt är några som INTE använder sig av det och kör med dealt rake. Får hålla med föregående talare. Dealt rake är ett skämt. Vare sig de har bonusar, rakeback, valueback blaha blaha är det spelarna som faktiskt försöker spela poker dvs LAGspelare som förlorar på det. Ybertighta Nitar kan sitta och gå +/-0 på riktigt skitspel och faktist i slutändan tjäna pengar, på det som LAGspelarna betalar, genom sin rb eller bonus. Ongame har INTE dealt utan contributed rake. Citera
groggy Postad 18 Juni , 2010 Rapport Postad 18 Juni , 2010 Någon som vet om det finns någon sajt som fortfarande har dealtrake? Citera
Klyka Postad 18 Juni , 2010 Rapport Postad 18 Juni , 2010 Det som irriterar mig är att det inte finns ett enda nätverk som tillämpar paid rake, dvs det enda som verkligen ger tillbaks en del av den rake man faktiskt betalat. Paid rake (mitt begrepp ) är när raken beräknas på de potter man vunnit. Det är ju i praktiken vinnaren av potten som betalar raken, iom att det är han som annars skulle ha fått de bortrakade pengarna. Citera
Zyr Postad 18 Juni , 2010 Rapport Postad 18 Juni , 2010 Det som irriterar mig är att det inte finns ett enda nätverk som tillämpar paid rake, dvs det enda som verkligen ger tillbaks en del av den rake man faktiskt betalat. Paid rake (mitt begrepp ) är när raken beräknas på de potter man vunnit. Det är ju i praktiken vinnaren av potten som betalar raken, iom att det är han som annars skulle ha fått de bortrakade pengarna. mm, också tänkt på detta, vet att PT förr i tiden visade detta som "rake", tror dock ingen kommer ändra sig till detta, skulle bara gynna de bästa spelarna som vinner mest vilket blir dåligt för nätverket som helhet Citera
Zyr Postad 18 Juni , 2010 Rapport Postad 18 Juni , 2010 De flesta nätverk kör med contributed rake i de olika former som nämns. Ipoker och FullTilt är några som INTE använder sig av det och kör med dealt rake. Får hålla med föregående talare. Dealt rake är ett skämt. Vare sig de har bonusar, rakeback, valueback blaha blaha är det spelarna som faktiskt försöker spela poker dvs LAGspelare som förlorar på det. Ybertighta Nitar kan sitta och gå +/-0 på riktigt skitspel och faktist i slutändan tjäna pengar, på det som LAGspelarna betalar, genom sin rb eller bonus. Ongame har INTE dealt utan contributed rake. har inte Ipoker ändrat sig till någon contributed metod? annars har väl party dealt med, om man nu kan få rb där, sen finns ju siter där rb inte finns utan kommer i former av bousar och VIP program där ibland bonus-poängen räknas på samma sätt som dealt, t.ex på everest poker Citera
Zyr Postad 18 Juni , 2010 Rapport Postad 18 Juni , 2010 är en sak jag funderat angående average och contributed I average får alla som lagt in pengar till potten dela på den totala raken va? eller är det alla som ser floppen? Säg att det är 3 spelare, spelare 1 höjer till 10bb, spelare 2 till 20bb och spelare 3 synar 20bb, spelare 1 foldar. spelare 2 och 3 ser flop, kommer dom då få dela på raken 50/50 eller får den som bet-foldade 10bb pre också vara med? Om det är så att alla som slängt in någon peng till potten får dela på raken, får sb och bb då alltid del av raken iom. att dom postat bb. Jag har alltid trott att det varit såhär och då är det väl ganska likt dealt, men nu känns det mer logiskt att det är så att alla som ser floppen får dela på raken, pre-flop blir det ju ändå ingen rake. Och samma sak med weighted, räknas det rakt av vad man betalat av potten / totala potten, även om man inte sett flop. Räknas blindsen med? Eller bara frivilliga bets? Citera
Zyr Postad 29 Juni , 2010 Rapport Postad 29 Juni , 2010 "Hur delas rejk upp mellan spelare på ett kontantbord? I varje pott delas rejken upp mellan de spelare som bidragit till potten. Om fyra spelare bidrar kommer varje spelare att tilldelas en fjärdedel av den pottens totala rejk. Summan som varje spelare bidrar med är irrelevant, därför anses även spelaren på lilla blind som lägger sig innan floppen ha bidragit till potten. Kom ihåg att ingen rejk tas ut om ingen flopp läggs upp. " Det är från betfair.com Beräknas alltid average contributed såhär? Isf. är det ganska nära dealt när det är få spelare vid bordet eftersom du alltid får del av rejken på sb och bb automatiskt.. Citera
ShitSux Postad 29 Juni , 2010 Rapport Postad 29 Juni , 2010 Zyr// Med average contributed så delas alltså raken mellan spelare som på något sätt bidragit till en rakead pott. Det räcker alltså om man man sb/bb/limpare pre så länge potten rakeas. Med weighted contributed räknas blindsen med. Raken fördelas i förhållande till hur mycket man har bidragit med till potten. Har man lagt in 1 bb i en 20 bb pott så har man rakeat 1/20 av raken om potten rakeas. Citera
Recommended Posts