Gå till innehåll

hejsan


perarne

Recommended Posts

första gången jag är inne och läser här

och känner mig lite träffad så nu kommer jag skriva av mig lite

jag skriver bara rakt ut som jag kommer ihåg de och vad ja känner får ursäkta mig lite där.

jag har jobbat i 1 år. bor hemma

jag har spelat poker några år först va det småsummon 200kr osv,

jag spelade bort 3k i början sen hade jag ett års uppehåll. sen börja jag igen. va uppe på 25k+ på svs

spelade på 25/50 borden vet inte va ja sysslade me.

Gulade där och la ner.

spelat på massor av andra sidor då jag spelat bra och gått långt i MTT`s jag drog in 1-2k§ som jag tog ut. sparade kanske 200§ dom rök direct.

reloada körde ett tag reloada igen, vann 2k dollar efter slutat 4a på en stor turre då jag blev brutalt utdragen med set 10or mot lägre set som drar fyrtal på river på finalbord. tog ut 1.5k igen och gula rästen det har hänt ofta.

varje gång jag tatt ut så gular jag direkt efter.

Har tänkt att bara focusera på MTT då jag e bra på de.

men jag spelar ibland bara för att få action känns de som.

så hoppar jag in på ett cash game och bränner halva rullen.

 

det går några månader efter ett uppehåll.

och jag börjar igen vinner på mtt några k och bränner de på skit.

 

Jag vet ju att mitt bankroll management suger och det är därför ja förlorar. så jag har försökt jobba på det.

IAF gick jag in på min internet bank och kolla min historik där och kunde konstatera att jag låg fett minus. jag räknade alla småsummor och kom fram till 70ksek har jag stoppat in totalt.

det är ju helt sjukt, jag har ju tatt ut men de kunde jag bara räkna till 35k altså jag ligger fett back, då jag tänkte jag skulle göra ett sista försök.

sätter in sammarlakt 6k på 3 olika sidor och tänkte hålla min bankroll management och bokföra den. Jag spelar 1 vecka och ligger +2k sen kommer mitt action sug och ja börjar lira omaha pot limit, och där är utdragningarna mer vanliga. min rulle ner på kanske 4k sammarlakt. så börjar jag med dyrare inköp på tuneringarna och går ner till 2k. sen tar jag mig i kragen och säger till mig själv håll dig till dina turrar och gå inte upp i nivå. jag lirar ett par turrar och vinner upp min rulle till 10.5k totalt. jag inser att det jag håller på med e sjukt. tar ut 9k

alstså 9-6.5=2500 så jag på sista försöket går + 2500. för dom sista 150E på kontot går det neråt ner till 70E och jag vill så hämst gärna spela 100k turneringen 50E inköp. men försöker kvala in men lyckas inte. altså det slutar med att jag e nere på 13E och tänker vafan köpte ja inte bara in mig för ??

så jag kontaktar kundservice ber dom avbryta mitt 9k utag men det gick tyvär inte.

så jag satte in 200E nya och spelade den turren, fick upp en fin stack sen drar en idiot ut mig när jag har topp set AA.

köper in mig och får upp en fin stack sen loosar jag en flip.

spelar även en 20E turre efter det. vilket går åt skogen me.

nu har jag 60E kvar och kommer nog att sluta med poker om dom tar slut.

Jag har aldrig pratat om va ja har förlorat men jag hhar alltid vetat att jag ligger back.

kommer jag på ett sett att sköta min BR så kanske jag kan bli en vinnande spelare gör jag inte det kommer ja att torska helt klart.

hoppas ni inte tar detta som ett skämt när man blottar sig såhär.

tack det var skönt att få slänga ut sig detta. phu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

första gången jag är inne och läser här

och känner mig lite träffad så nu kommer jag skriva av mig lite

jag skriver bara rakt ut som jag kommer ihåg de och vad ja känner får ursäkta mig lite där.

jag har jobbat i 1 år. bor hemma

jag har spelat poker några år först va det småsummon 200kr osv,

jag spelade bort 3k i början sen hade jag ett års uppehåll. sen börja jag igen. va uppe på 25k+ på svs

spelade på 25/50 borden vet inte va ja sysslade me.

Gulade där och la ner.

spelat på massor av andra sidor då jag spelat bra och gått långt i MTT`s jag drog in 1-2k§ som jag tog ut. sparade kanske 200§ dom rök direct.

reloada körde ett tag reloada igen, vann 2k dollar efter slutat 4a på en stor turre då jag blev brutalt utdragen med set 10or mot lägre set som drar fyrtal på river på finalbord. tog ut 1.5k igen och gula rästen det har hänt ofta.

varje gång jag tatt ut så gular jag direkt efter.

Har tänkt att bara focusera på MTT då jag e bra på de.

men jag spelar ibland bara för att få action känns de som.

så hoppar jag in på ett cash game och bränner halva rullen.

 

det går några månader efter ett uppehåll.

och jag börjar igen vinner på mtt några k och bränner de på skit.

 

Jag vet ju att mitt bankroll management suger och det är därför ja förlorar. så jag har försökt jobba på det.

IAF gick jag in på min internet bank och kolla min historik där och kunde konstatera att jag låg fett minus. jag räknade alla småsummor och kom fram till 70ksek har jag stoppat in totalt.

det är ju helt sjukt, jag har ju tatt ut men de kunde jag bara räkna till 35k altså jag ligger fett back, då jag tänkte jag skulle göra ett sista försök.

sätter in sammarlakt 6k på 3 olika sidor och tänkte hålla min bankroll management och bokföra den. Jag spelar 1 vecka och ligger +2k sen kommer mitt action sug och ja börjar lira omaha pot limit, och där är utdragningarna mer vanliga. min rulle ner på kanske 4k sammarlakt. så börjar jag med dyrare inköp på tuneringarna och går ner till 2k. sen tar jag mig i kragen och säger till mig själv håll dig till dina turrar och gå inte upp i nivå. jag lirar ett par turrar och vinner upp min rulle till 10.5k totalt. jag inser att det jag håller på med e sjukt. tar ut 9k

alstså 9-6.5=2500 så jag på sista försöket går + 2500. för dom sista 150E på kontot går det neråt ner till 70E och jag vill så hämst gärna spela 100k turneringen 50E inköp. men försöker kvala in men lyckas inte. altså det slutar med att jag e nere på 13E och tänker vafan köpte ja inte bara in mig för ??

så jag kontaktar kundservice ber dom avbryta mitt 9k utag men det gick tyvär inte.

så jag satte in 200E nya och spelade den turren, fick upp en fin stack sen drar en idiot ut mig när jag har topp set AA.

köper in mig och får upp en fin stack sen loosar jag en flip.

spelar även en 20E turre efter det. vilket går åt skogen me.

nu har jag 60E kvar och kommer nog att sluta med poker om dom tar slut.

Jag har aldrig pratat om va ja har förlorat men jag hhar alltid vetat att jag ligger back.

kommer jag på ett sett att sköta min BR så kanske jag kan bli en vinnande spelare gör jag inte det kommer ja att torska helt klart.

hoppas ni inte tar detta som ett skämt när man blottar sig såhär.

tack det var skönt att få slänga ut sig detta. phu

 

Det är det ingen som gör.

 

Jag vet inte hur du skulle kunna sköta din BR på ett vettigt sett med tanke på vad du skrivit. Du kan nog sätta upp bra med regler och dylikt men om du inte kan få bort ditt "action sug" så spelar det ingen roll, du kommer likväl att skotta tyvärr.

 

Jag hoppas att du verkligen slutar med pokern oavsett om du tappat de sista pengarna eller inte innan det går för långt.

 

Strongt av dig att skriva här och förstår att det känns skönt. Tror dock att du även skulle behöva prata med någon IRL och jag hoppas verkligen att du tar det steget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är det ingen som gör.

 

Jag vet inte hur du skulle kunna sköta din BR på ett vettigt sett med tanke på vad du skrivit. Du kan nog sätta upp bra med regler och dylikt men om du inte kan få bort ditt "action sug" så spelar det ingen roll, du kommer likväl att skotta tyvärr.

 

Jag hoppas att du verkligen slutar med pokern oavsett om du tappat de sista pengarna eller inte innan det går för långt.

 

Strongt av dig att skriva här och förstår att det känns skönt. Tror dock att du även skulle behöva prata med någon IRL och jag hoppas verkligen att du tar det steget.

 

Vissa sidor har så att man kan limitera sig. SvS bl.a.

Om du nu ska fortsätta kan du ge det ett försök. Sätt 0 på spelgräns per månad och 0 i timsession. Går att ändra när suget kommer men jag har för mig att ändringen sker först nästkommande månad. Men actionsuget gör väl så att man vill spela direkt, så man kanske tar sig i kragen och skiter i att ändra limiten och håller sig till sina turneringar och sng's.

Men mitt bästa tips till ts att sluta helt, det kommer med stor sannorlikehet gå åt helvete om du fortsätter på samma väg.

Går inte detta så testa den här metoden ovan och se om du är vinnande över en tid på MTT's/SnG's, kan vara så att du förlorar mer än du vinner på detta också och bara intalar dig själv att du är bra. Men då får du det bekräftat, att det inte bara är CG-spelet som är ditt problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu läst nästan alla artiklar här om folk som är/har blitt spelberoende och jag har även kollat en del filmer angående spelberoende och tycker det är hämst och förstår nu vart detta är påväg.

Jag har fortfarande 60E på mitt konto och dom har jag inte rört.

kommer inte röra dom tills jag gör en förendring (utväcklas).

 

Vill bara säga tack till ett bra forum som fick mig att inse detta innan de går åt helvete.

Såg att några komentera och tackar för hjälpen.

Förhoppningsvis kanske jag kan se detta som en erfarenhet framöver i livet.

För nuvarande har jag ingen lust att lira poker det är gött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu läst nästan alla artiklar här om folk som är/har blitt spelberoende och jag har även kollat en del filmer angående spelberoende och tycker det är hämst och förstår nu vart detta är påväg.

Jag har fortfarande 60E på mitt konto och dom har jag inte rört.

kommer inte röra dom tills jag gör en förendring (utväcklas).

 

Vill bara säga tack till ett bra forum som fick mig att inse detta innan de går åt helvete.

Såg att några komentera och tackar för hjälpen.

Förhoppningsvis kanske jag kan se detta som en erfarenhet framöver i livet.

För nuvarande har jag ingen lust att lira poker det är gött.

 

Seriöst så borde du ta ut dom sista 60 eurona också. Frestelsen kan bli för stor annars. GL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Jag har nu läst nästan alla artiklar här om folk som är/har blitt spelberoende och jag har även kollat en del filmer angående spelberoende och tycker det är hämst och förstår nu vart detta är påväg.

Jag har fortfarande 60E på mitt konto och dom har jag inte rört.

kommer inte röra dom tills jag gör en förendring (utväcklas).

 

Vill bara säga tack till ett bra forum som fick mig att inse detta innan de går åt helvete.

Såg att några komentera och tackar för hjälpen.

Förhoppningsvis kanske jag kan se detta som en erfarenhet framöver i livet.

För nuvarande har jag ingen lust att lira poker det är gött.

Ursäkta att jag är en sådan språkfascist men jag tycker att du borde gå en kurs i svensk grammatik istället :P (ber om ursäkt ifall du är dyslektiker).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta att jag är en sådan språkfascist men jag tycker att du borde gå en kurs i svensk grammatik istället :P (ber om ursäkt ifall du är dyslektiker).

 

Varför i hela världen ska du klanka ner på personens grammatik i en tråd där han inser att han kanske är spelberoende?

 

Till perarne: Ta ut de 60 bucksen direkt. Problemet med att ha en liten summa insatt som väntar på en är att om man blir badbeatad för det sista sätter man typ omedvetet in nya pengar vilket man sedan ofta ångrar om man spelar bort dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag kanske är lite sen att skriva här men, jag känner igen mig lite här. Jag spelar inte så högt och så men när jag vinner lite pengar på en freeroll och lyckas bygga en ganska stor bankrulle så vill jag ha lite action och jag går in på typ HU 5$ när jag bara har en 60$ bankrulle typ. Sen om ja förlorar 2 på raken så börjar jag tilta och sen fortsätter jag spela ner hela jävla bankrullen och hoppas bara att det ska vända.

 

Jag tror jag har lyckats vända på det nu dock, men ville bara säga de att jag känner igen mig lite dedär med "action". Känner mig inte spelberoende alls men nu har jag lovat mig själv att aldrig går HU igen även om mitt sug kommer så brukar jag oftast gå ifrån datorn eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

såg inte tråden förän nu;

 

känns spontant som att du inte riktigt inser att det här är helt och hållet ditt fel, du beskriver visserligen att du är besviken på dig själv samtidigt som du försöker justifiera saker i samma text. du beskriver utdragningar och jag får känslan av att du säger "hade jag inte haft otur här så hade jag vart rik nu".

 

när faktum är att varians är en viktig del av spelet, händer alla, och man måste kunna hantera det och räkna med det för att lyckas.

 

hoppas du tar en titt i spegeln och inte ljuger för dig själv, och framför allt lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
första gången jag är inne och läser här

och känner mig lite träffad så nu kommer jag skriva av mig lite

jag skriver bara rakt ut som jag kommer ihåg de och vad ja känner får ursäkta mig lite där.

jag har jobbat i 1 år. bor hemma

jag har spelat poker några år först va det småsummon 200kr osv,

jag spelade bort 3k i början sen hade jag ett års uppehåll. sen börja jag igen. va uppe på 25k+ på svs

spelade på 25/50 borden vet inte va ja sysslade me.

Gulade där och la ner.

spelat på massor av andra sidor då jag spelat bra och gått långt i MTT`s jag drog in 1-2k§ som jag tog ut. sparade kanske 200§ dom rök direct.

reloada körde ett tag reloada igen, vann 2k dollar efter slutat 4a på en stor turre då jag blev brutalt utdragen med set 10or mot lägre set som drar fyrtal på river på finalbord. tog ut 1.5k igen och gula rästen det har hänt ofta.

varje gång jag tatt ut så gular jag direkt efter.

Har tänkt att bara focusera på MTT då jag e bra på de.

men jag spelar ibland bara för att få action känns de som.

så hoppar jag in på ett cash game och bränner halva rullen.

 

det går några månader efter ett uppehåll.

och jag börjar igen vinner på mtt några k och bränner de på skit.

 

Jag vet ju att mitt bankroll management suger och det är därför ja förlorar. så jag har försökt jobba på det.

IAF gick jag in på min internet bank och kolla min historik där och kunde konstatera att jag låg fett minus. jag räknade alla småsummor och kom fram till 70ksek har jag stoppat in totalt.

det är ju helt sjukt, jag har ju tatt ut men de kunde jag bara räkna till 35k altså jag ligger fett back, då jag tänkte jag skulle göra ett sista försök.

sätter in sammarlakt 6k på 3 olika sidor och tänkte hålla min bankroll management och bokföra den. Jag spelar 1 vecka och ligger +2k sen kommer mitt action sug och ja börjar lira omaha pot limit, och där är utdragningarna mer vanliga. min rulle ner på kanske 4k sammarlakt. så börjar jag med dyrare inköp på tuneringarna och går ner till 2k. sen tar jag mig i kragen och säger till mig själv håll dig till dina turrar och gå inte upp i nivå. jag lirar ett par turrar och vinner upp min rulle till 10.5k totalt. jag inser att det jag håller på med e sjukt. tar ut 9k

alstså 9-6.5=2500 så jag på sista försöket går + 2500. för dom sista 150E på kontot går det neråt ner till 70E och jag vill så hämst gärna spela 100k turneringen 50E inköp. men försöker kvala in men lyckas inte. altså det slutar med att jag e nere på 13E och tänker vafan köpte ja inte bara in mig för ??

så jag kontaktar kundservice ber dom avbryta mitt 9k utag men det gick tyvär inte.

så jag satte in 200E nya och spelade den turren, fick upp en fin stack sen drar en idiot ut mig när jag har topp set AA.

köper in mig och får upp en fin stack sen loosar jag en flip.

spelar även en 20E turre efter det. vilket går åt skogen me.

nu har jag 60E kvar och kommer nog att sluta med poker om dom tar slut.

Jag har aldrig pratat om va ja har förlorat men jag hhar alltid vetat att jag ligger back.

kommer jag på ett sett att sköta min BR så kanske jag kan bli en vinnande spelare gör jag inte det kommer ja att torska helt klart.

hoppas ni inte tar detta som ett skämt när man blottar sig såhär.

tack det var skönt att få slänga ut sig detta. phu

 

Finner din post intressant på flera sätt!

 

För det första vill jag påpeka att jag faktiskt till viss del håller med om den personen som påpekade de språkliga bristerna i din post, även om han uttryckte sig på ett ganska klumpigt sätt så finns det en poäng i att det blir oerhört jobbigt att läsa en text där vartannat ord är felstavat, och dessutom så kommer du garanterat minska dina chanser att bli tagen på allvar i detta träsk av levlingar!

 

Nu till kärnfrågan. Även om jag inte uppfattar en direkt frågeställning i din post så anar jag ändå att du själv funderar på om du har problem.

 

Att vara en förlorande spelare har nödvändigtvis inget som helst samband med om man har ett spelberoende eller ett spelmissbruk. Det finns många spelare som förlorar i längden, är medvetna om det, men helt enkelt spelar för nöjets skull och gärna investerar de pengarna i poker lika gärna som de lägger de på någon annan hobby/förnöjelse!

 

När man läser din post får man dock intrycket att du känner oro och frustration över din situation och det är mer än väl varningsklockor som du bör ta på allvar!

 

Ta en time out och fundera på vad du har för ambitioner med ditt spelande. Spelar du enbart för förströelse eller har du som målsättning att kunna tjäna pengar på poker?

 

Utifrån din text och din syn på spelet i den så känns det som din förståelse för varians och spelet som helhet i dagsläget är ganska bristfällig så jag skulle nog i all välmening rekommendera dig att inte sikta alltför högt, i alla fall de närmaste tiden.

 

Som tröst kan jag berätta att just bank roll management är nog de flesta pokerspelares akilleshäl så du är långt ifrån ensam! Det är ju dessutom ganska naturligt att man tappar respekten för pengar när man vinner eller förlorar både 5 och 6-siffriga belopp på en kväll!

 

Jag tycker du ska fundera på om pokern bringar mest positiv eller negativ energi i ditt liv och sen ta ett beslut baserat på det huruvida du skall fortsätta spela eller inte.

 

Om du beslutar dig för att fortsätta så se då till att sätta upp bestämda limits för dig själv och hålla den budgeten slaviskt! Läs böcker, diskutera med andra spelare och se till att utveckla ditt spel. Var självkritisk och var aldrig nöjd och tänk att du lärt dig tillräckligt!

 

Lycka till i framtiden!

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...