Gå till innehåll

KK i jobbigt läge preflop CG


kalifen17

Recommended Posts

Det här är första gången jag postar någonting på den här sidan, men jag kände mig tvungen att kolla vad folk tycker om den här handen. Jag vill gärna ta potten före floppen därav min stora 4-bet.

Jag har ingen riktig koll på FI men han spelade väldigt "normalt" alltså ingen hyperaggro eller jättetight spelare.

Kommer med edit på handen sen.

 

***** Hand 1120553722 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 17 september 2009 23:36:41

Diana Turbo 7 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: willros (544.50)

Plats 3: Kaalifen (1112.70)

Plats 2: fredonlose (1120.39)

Plats 4: Dr Poker (1133.80)

Plats 5: Gulsvart (922.66)

willros lägg LM 2.50

fredonlose lägg SM 5.00

** Giv **

willros [N/A, N/A]

Kaalifen [Ks, Kr]

fredonlose [N/A, N/A]

Dr Poker [N/A, N/A]

Gulsvart [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Kaalifen Höj till 17.50

Dr Poker Höj till 49.37

Gulsvart Syna 49.37

willros Lägg

fredonlose Syna 49.37

Kaalifen Höj till 281.24

Dr Poker All-in 1133.80

 

Hur gör ni här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 64
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det här är första gången jag postar någonting på den här sidan, men jag kände mig tvungen att kolla vad folk tycker om den här handen. Jag vill gärna ta potten före floppen därav min stora 4-bet.

Jag har ingen riktig koll på FI men han spelade väldigt "normalt" alltså ingen hyperaggro eller jättetight spelare.

Kommer med edit på handen sen.

 

***** Hand 1120553722 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 17 september 2009 23:36:41

Diana Turbo 7 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: willros (544.50)

Plats 3: Kaalifen (1112.70)

Plats 2: fredonlose (1120.39)

Plats 4: Dr Poker (1133.80)

Plats 5: Gulsvart (922.66)

willros lägg LM 2.50

fredonlose lägg SM 5.00

** Giv **

willros [N/A, N/A]

Kaalifen [Ks, Kr]

fredonlose [N/A, N/A]

Dr Poker [N/A, N/A]

Gulsvart [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Kaalifen Höj till 17.50

Dr Poker Höj till 49.37

Gulsvart Syna 49.37

willros Lägg

fredonlose Syna 49.37

Kaalifen Höj till 281.24

Dr Poker All-in 1133.80

 

Hur gör ni här?

 

Synar, eftersom du har Dr Poker slagen. Eller ja, han kan ju ha KK också iofs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill ta hem potten pre så tänker du fel. Du vill få in motspelarens hela stack här.

 

Det som inget verkar ha tänkt på här är dock att du har två spelare bakom dig. Även om risken är liten så vill du inte ha en flervägspott med kungarna ju. Den är tillräckligt lukrativ som den är, så därför måste det vara riktigt att fyrbeta här för att inte ge en spelare med ex.vis AQs odds (i hans eller hennes tycke, skitsamma om spelet i sig är korrekt) på att syna in sig bakom.

 

Höj till 500 eller nåt. Det ger ett tydligt budskap till alla inblandade spelare och minskar antagligen risken att kaalifen lägger en QQ-hand.

 

Sitter han med AA så är du dömd att förlora stacken vilket som, så det spelar väl inte mycket roll från det perspektivet??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska du 4beta för halva din stack kan du lika väl shova.

 

Ja... man visar ju i princip pot commitment även i det första fallet. Huvudsaken för min del är att trycka ut de båda andra spelarna ur handen.

 

Om vi vänder perspektivet ändå... Om vi antar igen att fi sitter med QQ - en ganska trolig hand givet action so far - blir då inte ändå en fyrbetsshove en ursäkt för att lägga handen? Medan en höjning med ca halva stacken ger såna odds att det är svårt att låta bli att åtminstone syna in sig. Eller ska QQ lägga sig här för ett fyrbet utan några specifika reads på motspelaren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag glömde visa att båda de andra spelarna vek sina händer och beslutet var framme vid mig. Att jag fyrbetade halva min stack stämmer ju verkligen inte då jag spelar ca 850 bakom. Jag resonerade som så att när han instapushar på min 4bet så kan han inte ha någonting annat än AA, så är det bara. Ingen 2.5-5 regular spelar Q-Q så hårt.

 

Jag muckade mina kungar, första gången någonsin faktiskt.

FI visade ocksåA-A och det var skönt för självförtroendet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen riktig koll på FI men han spelade väldigt "normalt" alltså ingen hyperaggro eller jättetight spelare.

Jag tillhör de som tycker att kk faktiskt går att lägga preflop. Har gjort det nån gång själv. Men det kräver en mycket speciell situation och framförallt en väldigt stark read på fi. Att lägga kk pre med "ingen riktig koll på FI", samt att han "inte är jättetight" är att ge bort jättemycke värde. Dessutom har du lagt in 25% av stacken och det ligger en hel del döda pengar i potten. Katastrof-fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi vänder perspektivet ändå... Om vi antar igen att fi sitter med QQ - en ganska trolig hand givet action so far - blir då inte ändå en fyrbetsshove en ursäkt för att lägga handen? Medan en höjning med ca halva stacken ger såna odds att det är svårt att låta bli att åtminstone syna in sig. Eller ska QQ lägga sig här för ett fyrbet utan några specifika reads på motspelaren?

vi spelar en (hand i en) range, fi spelar en range, utifrån det analyserar vi sedan situationen.

Det låter ju smart, jag muckar KK mot AA och det är en katastrof-fold?

Jag har lagt in 280 och har 850 bakom. Då är man inte comittad

ja, det är en usel fold, fiendes range är inte AA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag glömde visa att båda de andra spelarna vek sina händer och beslutet var framme vid mig. Att jag fyrbetade halva min stack stämmer ju verkligen inte då jag spelar ca 850 bakom. Jag resonerade som så att när han instapushar på min 4bet så kan han inte ha någonting annat än AA, så är det bara. Ingen 2.5-5 regular spelar Q-Q så hårt.

 

Jag muckade mina kungar, första gången någonsin faktiskt.

FI visade ocksåA-A och det var skönt för självförtroendet.

 

Men varför posta handen om du redan vet att du spelade rätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter ju smart, jag muckar KK mot AA och det är en katastrof-fold?

Jag har lagt in 280 och har 850 bakom. Då är man inte comittad

 

För det första är din 4-betsstorlek för stor. För det andra är inte hans range enbart AA.

 

Text results appended to pokerstove.txt

 

215,750,304 games 0.780 secs 276,602,953 games/sec

 

Board:

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 57.191% 54.62% 02.57% 117843360 5545566.00 { KK }

Hand 1: 42.809% 40.24% 02.57% 86815812 5545566.00 { QQ+, AKs, AKo }

 

 

Med andra ord solklar syn. Även med denna tighta range. Svårt att förstå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej tack, nej jag är verkligen inte säker på att jag spelar handen rätt. Däremot måste jag förklara hur jag tänker när jag slänger K-K där. Hur kan jag ha gjort en dålig fold när han visar A-A? Nästa gång måste man väl dega där då det verkar vara "rätt" spel.

 

Bara för att han visade AA denna gång är det inte rätt spel. Det handlar inte om den enskilda situationen utan vad som är rätt spel i längden och synar du denna hand varje gång så kommer du i längden att vinna pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha där rörde jag allt till det rejält i min "analys" och blandade ihop gubbarna i handen. Glöm således allt jag sagt.

 

Tvivlar på att det finns nån "pokerteoretiker" som förespråkar fold i det här läget. Inte ens Dan Harrington - av vissa ansedd som de weaktightas übernit nr 1 - tycker att det ens finns på kartan att lägga KK pre mot en spelare om du inte har en enormt specifik read på honom (typ du har sett 10 fyrbetade händer av honom till showdown och alla har varit AA)

 

Fundera också över metagamekonsekvenserna om du nu ska stångas med den här spelaren fler gånger vid borden. det kanske finns ett skäl att han visade essen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...