Gå till innehåll

Bästa strategi för att vinna kortsiktigt


Starfitter

Recommended Posts

Hur skiljer sig optimal strategi för kortsiktig kontra långsiktig vinst i poker? Jag skulle vilja tjäna 10-20k snabbt, för att kunna betala tillbaka skulder. Men jag är inte intresserad av att tjäna mer. Vad tror ni om att köpa in 50bb istället för 100bb?

 

Tack för svar.

 

 

 

edit: MIna kära vänner har tydligen roat sig på mitt pf acc, wp guys =(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte hur du tänker med en mindre buyin för större vinster snabbt.

 

Men som sagt du måste vara villig att gambla med rullen. Hög sng/hög HU/shortstacka nosebleeds och ha flyt skulle jag tro att du kanske kan hitta en flip för rullen.

 

Eller bara gå in på ett HU nose bleed bord på ftp och fråga om nån high stakes snubbe vill flippa.

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vinner man långsiktigt så är det väl bäst att försöka dela lånet i mindre delar och fortsätta få in pengar. I värsta fall ta ett nytt lån.

Skulle jag flippa så går jag hellre och spelar roulette. Säkert bättre odds efter rake i poker, men det är inte bra för pokermoralen att flippa. Finns alltid en risk att "FI" inte gör som överenskommet dessutom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1.bästa strategi för att betala skulder snabbt: hitta ett jobb...

 

2.Fråga leo: Om jag ger dig 5k kan du dubbla dem åt mig?

 

3.eller satsa allt på en tunering och om du har TUR går det som i filmerna

 

4. ta ett lån på nån miljon o sno ett par blinds på de högsta nivåerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte hur du tänker med en mindre buyin för större vinster snabbt.

 

Antar att ts samtidigt vill dubbla antalet bord, gå upp en mörkernivå eller någonting. Köper in mindre gör man ju annars generellt sett för att minska variansen, tex om man ska spela in en bonus och då vill man ju helst inte busta innan den är inspelad:oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Störst vad stört sätt att driva med någon när man får tag i någons msn eller dylikt. Standard är väl typ skriva "jag gillar killar eller något på fb men icke här skriver man ist en dum lvl post på pf som inte alla förstår är på skämt. SÅ SJUKT GEEKIGT ^^

 

 

Blev sjukt förvånad när jag såg att det var du som skrivit tråden, men tack och lov fick jag se din EDIT sen :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Störst vad stört sätt att driva med någon när man får tag i någons msn eller dylikt. Standard är väl typ skriva "jag gillar killar eller något på fb men icke här skriver man ist en dum lvl post på pf som inte alla förstår är på skämt. SÅ SJUKT GEEKIGT ^^

 

Jag tycker det var en skön post.

 

Innebär ditt resonemang att du föredrar att alla tror att du är bög än att du är en dålig pokerspelare? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är inte det ett faktum?

 

Haha nej. Det är väl för att dom flesta bögar man vet om är kända och kända personer är in general snygga. Jag känner två bögar och en ser bra ut och en ser mindre bra ut. Tror ärligt inte det är någon skillnad alls. Kan inte på rak arm räkna upp nån bög jag finner snygg(förutom min kompis då).

 

Edit: Jag skulle då inte ta det positivt om någon sa "tja du ser ut som en bög"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...