Gå till innehåll

Nöta turbo SnG


happystick

Recommended Posts

Bankrulle: Ungefär 2100 dollar

Potentiella klienter: Pokerstars/FTP

Spel: 9/18/45/möjligtvis 180 (mindre vikt på denna)

 

Alla helst turbo

 

Var bör jag spela?

Har nött förut på PS, och egentligen lutar jag naturligt mot deras utbud. Dels på grund av strukturen, som jag upplever är precis som jag vill ha den tidsmässigt, och dels på grund av trafiken. Det enda som är lite tråkigt är den breda payouten.

 

FTP's SnGs tycker jag antingen är för snabba eller för långsamma. Turbo med 3 min blinds verkar som om det borde höja variansen rejält till skillnad från PS struktur, och redan då är den mer än påtaglig om man kör 45or.

Men sen så kör FTP med en lägre struktur på blindsnivåerna, och med mer ante om jag inte minns fel? Innebär det att de kanske ändå motsvarar PS? Ni som har testat båda får gärna berätta hur ni upplevde det :)

 

Nu kommer jag inte heller ihåg om FTP erbjuder turbo 45or, har tom för mig att någon skrev att de inte fanns (har gjort lite grund research här på forumet iaf ;) ) men hur är då 90 manna double stacksen? Variansen i de jämfört med PS 45 turb?

 

Och sist men inte minst, hur mycket RB'n borde väga in i mitt beslut. Det är väl egentligen det som ens får mig att tänka på saken. Förutom den brantare payouten, det känns som om det borde höja ens hourly rate lite till.

 

Att nöta 9/18/45 turbos är extremt lättgjort och vinstdrivande på PS. Jag vill inte övergå till regulars, jag kör för många bord för att kunna konsentrera mig på tells vilket känns mer viktigt då.

 

Duger FTP's SnG struktur för mig då? Tänker även köra lite MTT's, men där har båda jämnbra fördelar tycker jag.

 

Helt enkelt, vart tror ni att jag kommer tjäna mest i timmen? Ni måste finnas, sånna som jag, som testat båda, dela med er av era erfarenheter! :D

 

Tack på hjälpen i förväg :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...