Gå till innehåll

NLT - KK på farlig turn


quizz_kid

Recommended Posts

ingen read på spelarna. har sett en del slöspel vid bordet dock.

 

 

Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Bro"

Game ended 2005-05-15 21:14:46 UTC

 

Players:

graymouse (EUR 60,00 in seat 1)

yrrol (EUR 24,25 in seat 2)

quizz_kid (EUR 35,50 in seat 4)

lec (EUR 18,75 in seat 5)

Belos (EUR 42,50 in seat 6)

 

Dealer: lec

Small Blind: Belos (0,25)

Big Blind: graymouse (0,50)

 

quizz_kid was dealt: Ks - Kc

 

trevlig hand, standard raise.

 

yrrol Fold

quizz_kid Raise (2,00)

lec Call (2,00)

Belos Call (1,75)

graymouse Fold

 

Flop 9c - 3d - 6d

 

överpar på en tillsynes ofarlig flopp. betar ut standardpott för att möjligtvist få bort färgdrag.

 

Belos Check

quizz_kid Bet (7,50)

lec Call (7,50)

Belos Call (7,50)

 

Turn 9c - 3d - 6d - Td

 

ok, det här kortet var inte alls kul. Adxd är inte omöjligt, men jag följer upp med ett till aggressivt bet för att se vart jag står.

 

Belos Check

quizz_kid Bet (8,50)

lec Call (8,50)

Belos Call (8,50)

 

River 9c - 3d - 6d - Td - As

 

ok, nu vet jag att jag är slagen, min hand är död. kan inte göra annat än o gå med dock

 

Belos Check

quizz_kid Check

lec All-In (0,75)

Belos Call (0,75)

quizz_kid Call (0,75)

 

lec shows: Ad - Kd (a flush, ace high)

Belos didn't show: 9s - 9h (three of a kind, nines)

quizz_kid didn't show: Ks - Kc (a pair of kings)

 

lec wins: EUR 55,25 (with a flush, ace high)

Rake: EUR 1,50

 

ok, jag spelade troligen turn som en idiot. jag satte ju lec allin. check/fold hade nog vart det enda rätta. försår mig dock inte på vissa av spelarna runt bordet som slöspelar nötter på dessa farliga brädor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ett till aggressivt bet

6+3x7.5 = $28.5 i potten på turn och du bettar "aggresivt" med $8.5 i den potten.

Alla vet att du tycker bordet är läskigt där genom att du bettar så lite, och ger ungefär pottodds för färgdraget.

Antingen bettar du ut runt 15-20 här eller så checkar du, du skrämmer bort väldigt få draghänder med det 8.5-bettet.

 

Sen tycker jag det kan vara rätt att beta där, men generellt mot två personer så kan det tyckas dumdristigt då du inte kommer få syn av så mkt som du slår. Checka o folda om du tror dom har dig, check-syna om du tror att du inducerat en bluff, vilket jag inte tycker händer ofta på så låga bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lec shows: Ad - Kd (a flush, ace high)

Belos didn't show: 9s - 9h (three of a kind, nines)

quizz_kid didn't show: Ks - Kc (a pair of kings)

 

Vad är detta ? Får man reda på vad spelarna har utan att de visar ?

 

Man kollar hand history

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aj, aj. Jag minns den handen, är ”Belos” på 24h.

 

Hade gått hyfsat bra tills den här handen där jag fick 99. guizz höjning pre-flop indikerade starka kort. På floppen träffade jag en 9a, hade högsta möjliga hand där. Hade tänkt check-raisa på floppen, men då går alltså lec med på en i sammanhanget stor bet. Inser att minst en sitter på flushdrag men det finns ju ingen anledning till att folda. Höjning? lec hade nu inte så mycket kvar så det skulle nog vara svårt att få honom ur i det läget. Mycket möjligt att jag gjorde fel här.

 

Med rutern på turn blev det mörkt, självklart satte nån färgen! Stor bet och syn igen och trots att jag vet att jag i det läget är slagen så synar jag. Orutinen lyser igenom antar jag, bör inte ha haft pot-odds för den synen (har 10 outs till kåk eller fyrtal). Kanske försökt höja på rivern när lec redan är all-in, sannolikheten är rätt stor att jag har näst bästa hand. Å andra sidan finns det ju knappast någon anledning till att guizz skulle ha synat en höjning i det läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade gått hyfsat bra tills den här handen där jag fick 99. guizz höjning pre-flop indikerade starka kort. På floppen träffade jag en 9a, hade högsta möjliga hand där. Hade tänkt check-raisa på floppen, men då går alltså lec med på en i sammanhanget stor bet. Inser att minst en sitter på flushdrag men det finns ju ingen anledning till att folda. Höjning? lec hade nu inte så mycket kvar så det skulle nog vara svårt att få honom ur i det läget. Mycket möjligt att jag gjorde fel här.h

Om du tror någon sitter på färdraget och du har nötterna är väl en höjning självklar? Om lec får pottodds för han har så lite kvar är det väl synd för dig, men quizz kommer väl förmodligen betala av bättre på flop med bara färgdrag än när färgen sitter (om han inte satt färgen själv ;)). Självklar raise enligt mig, ska dom dra ut dig ska dom i alla fall få betala. Du vill ju även ha action av överpar och andra drag chansen att du får det är väl störst på floppen? Eftersom överparet inte är en draghand och gärna vill få in pengarna så snabbt som möjligt. Eftersom du har nötterna behöver du inte vara rädd för någon hand och kan därför ta betalt av alla händer. Helt enkelt raise och hoppas quizz har en bra hand eller drag som han är villig att betala med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...