Gå till innehåll

FreePlopp - En pajkastares dröm


FreePlopp

Recommended Posts

  • Svars 63
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fick mig att tänka på:

 

Mitt egentliga råd är att skita i systemet och bara ge sig själv så många fördelar man kan men det kan jag ju inte skriva på ett publikt forum, duuuh.

 

Jag gav fingret till systemet och det gick bra för mig. Ok, visst har jag rättat in mig i ledet när det har behövts men det krävs lite fingerspitzgefühl och slinky moves, ngt jag iofs saknar i sociala sammanhang men klarar galant i det stora hela.

The Force is strong hos Freeplopp och han kommer att klara sig finemang. Jag vill bara inte se honom gå din väg TF, dvs halka in på ngt Svenne banan-jobb där han semilider livet ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Force is strong hos Freeplopp och han kommer att klara sig finemang. Jag vill bara inte se honom gå din väg TF, dvs halka in på ngt Svenne banan-jobb där han semilider livet ut.
Jag håller fullkomligt med dig i det du skrev till Ploppen, så unclench your buttocks och slappna av ;-)

 

Semiofftopic. Ploppen, Jens projicerar gärna sig själv på andra och kan därför inte se att jag, till exempel, kanske är väldigt nöjd med min tillvaro även om den säkert ter sig olidlig för honom :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yelt jsukt :roll: Varför kan man inte leva som man bore? jag satt oc h krwjatade me dn ammgall polaare ikävll!!1

han sa att hn gärna ser sina frökläldrar dör!!!! jag med ifs!!! men jag har ett sjukt arv aatt hämtra!! anha med iofs! men iaf.....mänär dom pengar är lösa s dj a då jävlar är ja gif!!!!!1 shtia asså!!! goantt!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yelt jsukt :roll: Varför kan man inte leva som man bore? jag satt oc h krwjatade me dn ammgall polaare ikävll!!1

han sa att hn gärna ser sina frökläldrar dör!!!! jag med ifs!!! men jag har ett sjukt arv aatt hämtra!! anha med iofs! men iaf.....mänär dom pengar är lösa s dj a då jävlar är ja gif!!!!!1 shtia asså!!! goantt!!!

 

Levlade jag just mig själv?

 

Jag hade en väääldigt djup diskussion med en kär gammal vän som jag träffade ute i gårdagens vimmel. Helt plötsligt försvann begäret efter kvinns och allt vad det innebär. Vi gick igenom våra liv och kom på att vi är fruktansvärt lika, till synes vad som gick att urskilja igår i alla fall. Mer om detta senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är nog alldeles för ung för att kunna inse meningen med livet, eller att ens spekulera i det. Det är alltför många som har grävt och rotat i detta fenomen, livet. Kanske ska vi inte veta vad som egentligen är meningen med allt. Kanske ska man bara leva det som man själv vill. Nu menar jag inte något sorglöst hippieliv, men ändå sådär "gutt" som alla i hela världen vill ha det. Nuff said.

 

Jag håller med dig i det du säger Jennez, dock tror jag att man behöver lite vägledningen, eller i alla fall lite guidance innan man känner att "nu jäklar är jag redo för allt". Säkerligen, säkerligen så hade jag klarat mig bra om jag kört hals över huvud in på vilken bana som helst. Bara låta livet föra en vidare. Lite kött på benen är nog aldrig fel. Jag tror talang spelar stor roll i detta sammanhang. Alla har vi dolda talanger. En del föds dock med naturliga kunskaper och finesser som kan appliceras direkt i tidig ålder. Ett typexempel är väl sport och musik. I och med att sport och musik är något som tillhör skolan så är det, helt klart, lättare att se att Calle, 5 år, är en jävel på att trilla boll, medan Nisse, i samma ålder, mest står och petar näsan. Nisse i sin tur kanske blir en världsberömd snickare, alt. byggnadsarbetare, men detta kunde ingen förutspå i så tidig ålder.

Det är nog lite så jag har funnit mig själv. Med skrivandet menar jag. Visst, skrivandet har väl alltid varit där i skolan and so on, men det är på senare tid som jag har kunnat uttrycka mig på ett sätt så att jag själv fattar. Däremot behövs det alltid träning, träning och åter träning. Om inte Calle tränar volleyskott tretton gånger i veckan så blir det inget proffskontrakt eller dylikt. Likadant med skrivandet. Går man inga avancerade kurser, skriver dagligen eller läser böcker likt en mal, så blir det inget litteraturpris.

Jag är långt ifrån ens lite bra på att skriva. Visst, folk älskar mitt uttryckssätt, men jag vill slipa på grunderna inom just skrivande. Retorik är även något jag finner lönsamt att ha studerat. Sådant sitter i ryggmärgen efter ett tag, och det är det mödan värt.

 

Det känns som att jag kanske hittar meningen med livet i alla fall. Att skriva kanske är mitt kall. Vilket är ditt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns som att jag kanske hittar meningen med livet i alla fall. Att skriva kanske är mitt kall. Vilket är ditt?

 

Se där! Det gick ju snabbare än jag trodde! :D Ok, du är ingen världsberömd författare än men du skriver väldigt bra och det är ju absolut ngt som du borde utveckla om du känner att det är det du vill göra. Det gör ingenting om du om ett år kommer på att du vill göra ngt annat, då vet du iaf vad du inte vill göra.

Hur ser det ut till våren? Finns det några lämpliga kurser att skriva in sig på? Har du ngt specialområde som du kan skriva om - dvs frilansa för ngn facktidning eller liknande?

 

Sen kommer vi till det här med erfarenhet. Oavsett om det gäller livserfarenhet eller erfarenhet inom ett yrke eller studier då är det ingenting man får. Erfarenhet skaffar man sig. Erfarenhet är dessutom inte bara kunskaper om ngt specifikt. ALL erfarenhet räknas och man har nytta av den, oavsett om den är bra eller dålig.

Så gå ut och ta för dig nu! SKAFFA erfarenhet!

 

Rapportera tillbaka till Grandmaster J sen. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter nästan 16K händer den här månaden så är den här handen nog den första jag skulle vilja diskutera här på forumet.

 

Det känns som en given fold, men även given syn. Blir tokig.

 

***** Hand History for Game 1399993300 ***** (Entraction)

$50.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, October 14, 12:19:36 ET 2009

Table Solna (Real Money)

Seat 6 is the button

Seat 1: TomDwaaaan ( $61.46 USD )

Seat 2: alibabros ( $52.55 USD )

Seat 3: jormae ( $77.09 USD )

Seat 4: HERO ( $158.99 USD )

Seat 5: HOTCHEEESE ( $105.18 USD )

Seat 6: Stope_7 ( $50.00 USD )

 

TomDwaaaan posts small blind [$0.25 USD].

alibabros posts big blind [$0.50 USD].

 

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Js Jh ]

 

jormae calls [$0.50 USD]

HERO raises [$2.25 USD]

HOTCHEEESE folds

Stope_7 folds

TomDwaaaan folds

alibabros folds

jormae raises [$7.00 USD]

HERO calls [$5.25 USD]

 

** Dealing Flop ** [ 5c, 4c, 2s ]

jormae bets [$69.59 USD]

HERO calls [$69.59 USD]

 

** Dealing Turn ** [ Ks ]

 

** Dealing River ** [ 7s ]

 

jormae shows [Ac, Ad ]

HERO shows [Js, Jh ]

jormae wins $151.93 USD from main pot

 

Om vi sätter fi på AcKc, som jag tror är det enda vi slår på denna floppen oftast, så ligger vi ändå under med 40/60. Känns som att limp-raisen pre skriker AA/KK, men varför blixtställa på flopp? Fanns ingen fundering hos fi utan smackbom bara. Fi är ny på bordet och jag har aldrig sett honom innan så har dessvärre inga händer på´n.

Vad hade ni gjort? Spelar ni för att setminea eller för att gå hela vägen mot en ny spelare + våra stackar? Denna hand är säkert jävligt självklar, men det är just nivån som gör att jag blir synsugen. Fan, svara snabbt någon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi synar in 9% mot raise i BB mot SB. Lirar 23/17.

 

***** Hand History for Game 1398602644 ***** (Entraction)

$50.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, October 13, 12:58:45 ET 2009

Table Oaxen (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: Laosh ( $25.00 USD )

Seat 2: dR1337 ( $21.57 USD )

Seat 3: riggadsajt ( $112.46 USD )

Seat 4: HERO ( $89.96 USD )

Seat 5: HOTCHEEESE ( $67.69 USD )

Seat 6: hupenolaf ( $50.78 USD )

 

HERO posts small blind [$0.25 USD].

HOTCHEEESE posts big blind [$0.50 USD].

 

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 8s 9s ]

hupenolaf folds

dR1337 folds

riggadsajt folds

HERO raises [$1.25 USD]

HOTCHEEESE calls [$1.00 USD]

 

** Dealing Flop ** [ 9h, 3h, 4d ]

HERO bets [$2.25 USD]

HOTCHEEESE raises [$7.50 USD]

HERO raises [$18.75 USD]

HOTCHEEESE raises [$58.69 USD]

HERO calls [$45.19 USD]

 

** Dealing Turn ** [ 5d ]

 

** Dealing River ** [ Td ]

 

HERO shows [8s, 9s ]

HOTCHEEESE shows [3s, 4s ]

HOTCHEEESE wins $132.38 USD from main pot

 

Syn på flopp mot hans första rr på flopp är aldrig bra. Vi gillar inte många turnkort. Syna såsning, som i detta fallet, eller vika? Känns som att fi har mycket drag i sin hand. A9-J9 hade han nog bara tagit syn med på flopp.

 

Vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang handen. Höj 4bb pre imo.

 

De linjer jag gillar mest är:

 

1. check / call flop

2. Bet / raise flop

3. Bet / call flop

 

Vilken jag väljer är situationsberoende. Framför allt pga hur du spelar och FI spelar.

 

Linje 1 blir bättre desto aggresivare FI är, hur ofta han betar mot missad Cbet. Linje 1 blir dessutom bättre desto mer sällan du Cbetar, förutsatt att din motståndare är tillräckligt duktig för att förstå vad en potcontrol line är.

 

Linje 2 blir bättre om du själv har en högre Cbet % och din motståndare är medveten om det samt anpassar sig, spelar tillbaka.

 

Linje 3 skulle jag säga är ett mellanting som jag använder mig av om motståndarens spel inte har någon av överstående tendenser. Bygger på att man omvärderar turn och inte har tankar som, har jag synat flop så måste jag syna/pusha turn.

 

 

Det slutsatsen man kan dra ifrån en sån här hand är inte att alternativ 1/2/3/x är rätt / fel. Oavsett vilken linje du väljer skulle jag säga att det resultetar i ungefär samma EV. Det viktiga är att du tänker varför du gör en viss linje, speciellt om du vill utvecklas så snabbt som möjligt. Går att utveckla mina motiveringar till att välja en speciell linje ytterligare. Men man bör ha en motivering, och att ha det är viktigare än att lyckas lista ut vilket spel som är mest EV + imo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang handen. Höj 4bb pre imo.

 

De linjer jag gillar mest är:

 

1. check / call flop

2. Bet / raise flop

3. Bet / call flop

 

Vilken jag väljer är situationsberoende. Framför allt pga hur du spelar och FI spelar.

 

Linje 1 blir bättre desto aggresivare FI är, hur ofta han betar mot missad Cbet. Linje 1 blir dessutom bättre desto mer sällan du Cbetar, förutsatt att din motståndare är tillräckligt duktig för att förstå vad en potcontrol line är.

 

Linje 2 blir bättre om du själv har en högre Cbet % och din motståndare är medveten om det samt anpassar sig, spelar tillbaka.

 

Linje 3 skulle jag säga är ett mellanting som jag använder mig av om motståndarens spel inte har någon av överstående tendenser. Bygger på att man omvärderar turn och inte har tankar som, har jag synat flop så måste jag syna/pusha turn.

 

 

Det slutsatsen man kan dra ifrån en sån här hand är inte att alternativ 1/2/3/x är rätt / fel. Oavsett vilken linje du väljer skulle jag säga att det resultetar i ungefär samma EV. Det viktiga är att du tänker varför du gör en viss linje, speciellt om du vill utvecklas så snabbt som möjligt. Går att utveckla mina motiveringar till att välja en speciell linje ytterligare. Men man bör ha en motivering, och att ha det är viktigare än att lyckas lista ut vilket spel som är mest EV + imo

 

Nice. Jag känner att jag utvecklas varje dag, och det känns som att jag tänker igenom varje hand till det yttersta. Trodde dock inte att det fanns så många möjligheter att slutföra denna hand. Om du väljer det "enklaste" alternativet då, om du inte vet något om fi. Vad gör du då? Säger inte att jag vill ta den enklaste vägen, utan vill gärna göra allt så korrekt om möjligt, men just nu på NL50 tror jag det gäller att hålla det enkelt. Linje 2 kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice. Jag känner att jag utvecklas varje dag, och det känns som att jag tänker igenom varje hand till det yttersta. Trodde dock inte att det fanns så många möjligheter att slutföra denna hand. Om du väljer det "enklaste" alternativet då, om du inte vet något om fi. Vad gör du då? Säger inte att jag vill ta den enklaste vägen, utan vill gärna göra allt så korrekt om möjligt, men just nu på NL50 tror jag det gäller att hålla det enkelt. Linje 2 kanske?

 

Linje 1 är en linje jag egentligen inte tycker speciellt mycket om, och en som man inte ska överanvända. Men i detta läget om FI var random skulle jag välja den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mål med v. 43

 

# Nöta in minst 40 speltimmar.

 

# Hitta en Sista-Minuten till något varmt land.

 

# Gymmet

 

# Bok

 

 

Angående sista punkten så har jag idag samlat ihop allt material om mig själv som jag har skrivit under åren 2005-2009. Har påbörjat en bok och jag känner att jag nu har tillräckligt för att kunna göra en Del 1 om mitt liv. En polare hjälper mig att komma ihåg vissa saker som jag totalt glömt bort. Kommer givetvis fortsätta skriva om allt som faller mig in här i fortsättningen, men jag bestämde mig för att Del 1 slutar här idag.

 

Aufwiederhören!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...