Gå till innehåll

Dum fråga.. Men måste bara fråga ändå..


Fordie

Recommended Posts

.. är trots allt plo/8-spelare och inte holdemspelare.

 

En snubbe har suttit och snott blinds rätt mkt. Blinds är 1/2k, min polare är BB och fiskar upp KQ. Han har 8k kvar efter han lagt blinden. foldas fram till knapp som återigen ska sno blinds och raisar till 6k.

 

Är det inte jättestandard 100% push varje dag i veckan oavsett om man spelat 1k händer i hela sitt liv eller heter phil ivey på finalbord i wsop?

 

7 pers kvar och turren var midnattsmöte 300+30 på svs om det spelar nån roll.

 

Jag vet att det är en dum fråga med givet svar, men måste verkligen fråga för verkligen hela bordet typ "VAD HÅLLER DU PÅ MED??!?! Idiot, du vet ju att du ligger bakom!" sen satt dom och fitta sig i chatten i säkert en halvtimme om hur dålig min polare är osv.

 

Han kunde ju lika gärna haft 72 liksom. Det är väl ganska standard att raisa en shorties blind från knappen(?)

 

Han hade förövrigt A8, flop AQx sen r-r KK. kanske därför han lacka

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jättestandard. tycker inte frågan är dum i jämförelse med många andra frågor här =)

 

Ah, men har spelat såpass länge att jag borde veta att det är jättepush.

Ville bara få det bekräftat, och förhoppningsvis läser "Gurkan21" som whina sönder chatten ända tills turneringen var över och då kanske han får en aha-upplevelse. ;)

 

Nåja, thanx boys.

 

Glad att rapportera att han vann den iaf. Från att vi suttit och kört 1/2 och 2/5 plo8 med en rulle på runt en tusing var så drar han 5a i sr igår och 1a i mm inatt. 16 på två dagar är inte helt fel dagslön imo. ;-)

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi alla vet ju att du kör "terapeut-finten" med att börja med "Jag har en vän som..." haha fast vi alla vet ju det var du själv. Varför skulle du annars bry dig? :) Menmen, standard-spel med KQ såklart. Lycka till.

 

Kan intyga om att det är hans vän faktiskt.

 

Men vet inte om det är Fordie det är fel på eller Carls förmåga till reads.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt annat än push är jättefel imo.

 

Som exempel, om Fi öppnar knappen med 20% av sina händer, vilket är väldigt vanligt i turrar, särskilt om han är aggro, så har du en flip.

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 48.500% 45.86% 02.64% 176676240 10179029.75 { KdQh }

Hand 1: 51.500% 48.86% 02.64% 188234100 10179029.75 { 66+, A4s+, K8s+, Q9s+, J9s+, T9s, A9o+, KTo+, QTo+, JTo }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Vi alla vet ju att du kör "terapeut-finten" med att börja med "Jag har en vän som..." haha fast vi alla vet ju det var du själv. Varför skulle du annars bry dig? :) Menmen, standard-spel med KQ såklart. Lycka till.

 

Exakt.

Nästa gång får han köra med "Jag har en pappa som..."

 

Hade det varit jag som satt på FT i midnattsmöte hade jag stått för det - och dessutom skrytit som fan över det. För jag är helt oförmögen att ens ta mig ITM i svs turrar. Helt omöjligt. Är som om det finns en speciell if-sats i klienten. "IF (Fordie == playing tournament) { set coldcards on }"

 

;)

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade det varit jag som satt på FT i midnattsmöte hade jag stått för det - och dessutom skrytit som fan över det. För jag är helt oförmögen att ens ta mig ITM i svs turrar. Helt omöjligt. Är som om det finns en speciell if-sats i klienten. "IF (Fordie == playing tournament) { set coldcards on }"

;)

 

/Fordie

 

Skrattar än!!! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...