Fordie Postad 26 September , 2009 Rapport Postad 26 September , 2009 .. är trots allt plo/8-spelare och inte holdemspelare. En snubbe har suttit och snott blinds rätt mkt. Blinds är 1/2k, min polare är BB och fiskar upp KQ. Han har 8k kvar efter han lagt blinden. foldas fram till knapp som återigen ska sno blinds och raisar till 6k. Är det inte jättestandard 100% push varje dag i veckan oavsett om man spelat 1k händer i hela sitt liv eller heter phil ivey på finalbord i wsop? 7 pers kvar och turren var midnattsmöte 300+30 på svs om det spelar nån roll. Jag vet att det är en dum fråga med givet svar, men måste verkligen fråga för verkligen hela bordet typ "VAD HÅLLER DU PÅ MED??!?! Idiot, du vet ju att du ligger bakom!" sen satt dom och fitta sig i chatten i säkert en halvtimme om hur dålig min polare är osv. Han kunde ju lika gärna haft 72 liksom. Det är väl ganska standard att raisa en shorties blind från knappen(?) Han hade förövrigt A8, flop AQx sen r-r KK. kanske därför han lacka /Fordie Citera
okocha Postad 26 September , 2009 Rapport Postad 26 September , 2009 jättestandard. tycker inte frågan är dum i jämförelse med många andra frågor här =) Citera
HSvensson Postad 26 September , 2009 Rapport Postad 26 September , 2009 Jättestandard, framförallt i den turneringen på en fredag med löning Citera
Skadast Postad 26 September , 2009 Rapport Postad 26 September , 2009 Haha, din vän hittar knappast ett bättre läge att trycka in degen. Att Fi snott blinds i en timme känns irrelevant i det läget, det är idioti att folda även om du möter ett tight arsle. Citera
NYC_BLT Postad 26 September , 2009 Rapport Postad 26 September , 2009 Det här är t.o.m en push vs Dan Glimne Citera
blää Postad 26 September , 2009 Rapport Postad 26 September , 2009 Enkel push. enda gången jag skulle lägga är väl om det finns spelare vid bordet med ännu mindre stackar och det är på bubblan men annars så, en enkel allin. Med 7 spelare kvar antar jag att alla var i pengarna även om man aldig vet på svs.... Citera
Fordie Postad 26 September , 2009 Författare Rapport Postad 26 September , 2009 jättestandard. tycker inte frågan är dum i jämförelse med många andra frågor här =) Ah, men har spelat såpass länge att jag borde veta att det är jättepush. Ville bara få det bekräftat, och förhoppningsvis läser "Gurkan21" som whina sönder chatten ända tills turneringen var över och då kanske han får en aha-upplevelse. Nåja, thanx boys. Glad att rapportera att han vann den iaf. Från att vi suttit och kört 1/2 och 2/5 plo8 med en rulle på runt en tusing var så drar han 5a i sr igår och 1a i mm inatt. 16 på två dagar är inte helt fel dagslön imo. /Fordie Citera
CarlDenStore Postad 26 September , 2009 Rapport Postad 26 September , 2009 Vi alla vet ju att du kör "terapeut-finten" med att börja med "Jag har en vän som..." haha fast vi alla vet ju det var du själv. Varför skulle du annars bry dig? Menmen, standard-spel med KQ såklart. Lycka till. Citera
renad Postad 26 September , 2009 Rapport Postad 26 September , 2009 enkel push sen tror jag inte du ska lyssna på vad dom säger i chatten på svs turrar brukar vara rätt speciellt spel där .. limp syn allin och sånt med 22 Citera
renad Postad 26 September , 2009 Rapport Postad 26 September , 2009 ... och förhoppningsvis läser "Gurkan21" som whina sönder chatten ända tills turneringen var över och då kanske han får en aha-upplevelse. /Fordie förhoppnigsvis gör han inte det .. Citera
dalton Postad 26 September , 2009 Rapport Postad 26 September , 2009 Vi alla vet ju att du kör "terapeut-finten" med att börja med "Jag har en vän som..." haha fast vi alla vet ju det var du själv. Varför skulle du annars bry dig? Menmen, standard-spel med KQ såklart. Lycka till. Kan intyga om att det är hans vän faktiskt. Men vet inte om det är Fordie det är fel på eller Carls förmåga till reads. Citera
Supertequila Postad 26 September , 2009 Rapport Postad 26 September , 2009 Allt annat än push är jättefel imo. Som exempel, om Fi öppnar knappen med 20% av sina händer, vilket är väldigt vanligt i turrar, särskilt om han är aggro, så har du en flip. equity win tie pots won pots tied Hand 0: 48.500% 45.86% 02.64% 176676240 10179029.75 { KdQh } Hand 1: 51.500% 48.86% 02.64% 188234100 10179029.75 { 66+, A4s+, K8s+, Q9s+, J9s+, T9s, A9o+, KTo+, QTo+, JTo } Citera
Chaos Postad 26 September , 2009 Rapport Postad 26 September , 2009 Vi alla vet ju att du kör "terapeut-finten" med att börja med "Jag har en vän som..." haha fast vi alla vet ju det var du själv. Varför skulle du annars bry dig? Menmen, standard-spel med KQ såklart. Lycka till. Exakt. Nästa gång får han köra med "Jag har en pappa som..." Citera
mr-flow Postad 26 September , 2009 Rapport Postad 26 September , 2009 Exakt.Nästa gång får han köra med "Jag har en pappa som..." HAHAHAHA No offence carl, tycker du ryckt upp dig oväntat mycket men det här var ritktigt kul Citera
honest99 Postad 28 September , 2009 Rapport Postad 28 September , 2009 HAHAHAHANo offence carl, tycker du ryckt upp dig oväntat mycket men det här var ritktigt kul Man skall inte bry sig om VEM som säger något. Argument talar för sig själva! :mrgreen: Citera
Fordie Postad 20 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 20 Oktober , 2009 Vi alla vet ju att du kör "terapeut-finten" med att börja med "Jag har en vän som..." haha fast vi alla vet ju det var du själv. Varför skulle du annars bry dig? Menmen, standard-spel med KQ såklart. Lycka till. Exakt.Nästa gång får han köra med "Jag har en pappa som..." Hade det varit jag som satt på FT i midnattsmöte hade jag stått för det - och dessutom skrytit som fan över det. För jag är helt oförmögen att ens ta mig ITM i svs turrar. Helt omöjligt. Är som om det finns en speciell if-sats i klienten. "IF (Fordie == playing tournament) { set coldcards on }" /Fordie Citera
Mr.Lajban Postad 20 Oktober , 2009 Rapport Postad 20 Oktober , 2009 He, he. Den if satsen skulle förklara mina turreresultat på SVS . Nästan omöjligt att lyckas där. Tur att de har cashgame Citera
Klyka Postad 20 Oktober , 2009 Rapport Postad 20 Oktober , 2009 IF (Fordie == playing tournament) { set coldcards on } He, he. Den if satsen skulle förklara mina turreresultat på SVS . Nästan omöjligt att lyckas där. Tur att de har cashgame Brukar Fordie vara med i de turrar du spelar på SvS? Citera
moneysaver Postad 20 Oktober , 2009 Rapport Postad 20 Oktober , 2009 Hade det varit jag som satt på FT i midnattsmöte hade jag stått för det - och dessutom skrytit som fan över det. För jag är helt oförmögen att ens ta mig ITM i svs turrar. Helt omöjligt. Är som om det finns en speciell if-sats i klienten. "IF (Fordie == playing tournament) { set coldcards on }" /Fordie Skrattar än!!! Citera
Recommended Posts