Gå till innehåll

Starsgrind + betting.

Recommended Posts

Postad

Hej!

Tänkte starta en liten blogg om mitt pokerspel + betting.

Lite info + pokerhistoria:

Heter Calle, är 22 år, född och bor i staden Strängnäs för tillfället, men är sjukt sugen på en flytt till Sthlm inom kort. Har hängt på forumet till och från i några år, dock inte synts till ett dugg då jag endast har läst, ej skrivit något! Har följt en del bloggar genom åren: (iremmats, Söderkrippa, RamZ, CarlDenStore, punkrock_kid och Shahin86's HU-dagbok). Alla bloggarna tycker jag varit mycket bra och underhållande, men de bloggar som givit mig mest är Söderkrippas och Shahins då mina favoritspel i poker är SnG och HU-SnG.

Har spelat poker i ca 4-5 år och allt började med freerolls på Expekt, Parbet och bet365, under dessa nätverks Prima-tid. Blev dock ingen "bankrulle-start" från freerollsen, utan dessa pengar försvann ofta relativt fort på diverse skott. Runt 2004-2005 nångång började jag nöta HU-SnG's på dåvarande TAIN-nätverket (efter läsning av Shahins) och hade som plan att lira $5's med en bankrulle på $40 och sedan kliva upp till $10's så fort som möjligt och sedan gå upp till nästa etc. Det bådade gott och rullen steg och till slut var man regular på $HU50-SnGsen. Hade väl som mest $3000 i bankrulle har jag för mig, men lyckades aldrig nå högre då min största downswing då tog fart och jag torskade väl i princip 100st i rad kändes det som. Med kasst självförtroende och ynka $400 på kontot så sket jag i HU och tog ut dessa 400 och satte in dem på Purple-Lounge där jag samtidigt hade börjat nöta Rounders. $400arna tiltade jag bort på HU-CG och hade endast lite tokens kvar att leka med på Rounders. Lyckades vinna nån Round 5 och lite andraplatser etc innan riggen kom dit också och jag torskade alla mina tokens.

Detta var i slutet av förra året och sedan Mars 2009 har jag spelat SnG's på Stars och det har gått relativt bra. Satte in $25 i April och började därifrån nöta $5-SnG's på 4 bord samtidigt. Tog väl nån månad innan man kände sig bekväm med multitablandet och därefter har jag klättrat, sakta men säkert upp till $20's-nivån och utökat från 4 bord till 8.

Har ett stort intresse för sportsbetting också (nästan så att det är större än pokern) och kommer inom kort möjligtvis redovisa lite betting-lappar etc.

Nog om allt gagg nu, fråga om ni undrar något osv! / Calle