Stahl Postad 15 Maj , 2005 Rapport Postad 15 Maj , 2005 Bakgrund: Rätt löst bord. ejlunc som är raisaren har höjt många potter med 2-3$ innan, bara sett honom raisa 4$ en gång, med AA. Anfieldjoy som callar före mig är en väldigt väldigt tight spelare. ***** Hand History for Game 2052152620 ***** $100 NL Hold'em - Sunday, May 15, 06:59:27 EDT 2005 Table Table 36990 (6 max) (Real Money) Seat 6 is the button Total number of players : 6 Seat 2: grytkungen ( $94 ) Seat 4: stralis ( $80.78 ) Seat 6: Anfieldjoy11 ( $138.53 ) Seat 3: GWYER ( $208.05 ) Seat 5: ejlunc ( $71.27 ) Seat 1: bjbrcat ( $14.45 ) bjbrcat posts small blind [$0.5]. grytkungen posts big blind [$1]. ** Dealing down cards ** Dealt to grytkungen [ 3c 2c ] GWYER folds. stralis calls [$1]. ejlunc raises [$4]. Anfieldjoy11 calls [$4]. bjbrcat folds. grytkungen calls [$3]. -- Som skrivet i bakgrunden tror jag att minst en av dessa två, förhoppningsvis bägge, sitter på ett högt PP, varför jag tar synen. stralis folds. ** Dealing Flop ** [ 3d, 9c, 2d ] grytkungen checks. -- check to the raiser. ejlunc checks. Anfieldjoy11 bets [$6]. grytkungen raises [$12]. -- Stämmer min teori med PP kommer båda att calla den här raisen. ejlunc calls [$12]. Anfieldjoy11 raises [$12]. -- Nu är jag till 99% säker på att han sitter med högt PP. Jag har inte uteslutit 99 men vi får se. grytkungen calls [$6]. -- Behöver ju inte visa musklerna för mycket. ejlunc calls [$6]. ** Dealing Turn ** [ Qs ] grytkungen checks. -- check to the raiser. ejlunc checks. Anfieldjoy11 bets [$25]. grytkungen is all-In [$72] -- Första tanken är att någon träffade set i damer. Andra tanken är att Anfield har 99. Tredje tanken är att Anfield har ett högre PP. Jag känner att jag fortfarande kan leda här dock, och att jag måste trycka in degen nu. ejlunc is all-In [$49.27] -- Hade inte väntat mig det. Han raisade preflop, men har han slowplayat ett monster? Anfieldjoy11 calls [$47]. -- Väntat. ** Dealing River ** [ 2s ] -- Jag blir glad att se kortet, men inser att mot QQ eller 99 så är jag fortfarande död. ------------------------------------------ Kommentarer på spelet? Jag känner att flopspelet blev rätt bra, men turnspelet kändes som att jag tappade kontrollen lite och bara sköt in pengarna på gott och ont, även ifall min hand antagligen är bäst just då. Vad tror ni att ejlunc och Anfield satt med? Citera
Djens Postad 15 Maj , 2005 Rapport Postad 15 Maj , 2005 Jag gissar på att en hade QQ och en hade AA! Citera
bzkt Postad 15 Maj , 2005 Rapport Postad 15 Maj , 2005 Dåligt spelat preflop, bra spelat sen när du träffat. Snygg check-raise allin på turn, helt rätt spelat. Citera
Stahl Postad 15 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2005 Dåligt spelat preflop, bra spelat sen när du träffat. Snygg check-raise allin på turn, helt rätt spelat. Hur är det dåligt spelat preflop? Det är callaren och inte raisaren som jag anser ger mig implicita odds att göra synen. Om jag är rätt säker på han har sitt höga PP är väl den synen en no-brainer? Citera
bzkt Postad 15 Maj , 2005 Rapport Postad 15 Maj , 2005 Även med dina implicita odds tycker jag helt enkelt att handen är för dålig att spela. Alla har vi ju olika åsikter och spelstilar Citera
eroz Postad 15 Maj , 2005 Rapport Postad 15 Maj , 2005 Preflop: 32s är väl i minsta laget, man vill ju kunna bygga maximala antalet stegar egentligen, dock drar denna "skavank" inte ner antalet bra floppar överdrivet mycket. Flop: Jag gillar att betta in i preflopraisaren som då oftast höjer tillbaka rätt bra om dom har överpar/tptk (de händer som kommer att betala) och samtidigt mer eller mindre potcommitar sig själva. Turn: Jag gillar att checkraisa all in på turn. Framförallt om man brukar ge upp "synade bluffar" där och låtå fi ta potten med ett ganska stort bet. Allmänt postflop: Jag gillar inte när den som synar den ursprunglige raisaren fortfarande är kvar i potten, det är mycket möjligt att han synar av samma anledning som du t.ex. med 99. Citera
jaroiten Postad 15 Maj , 2005 Rapport Postad 15 Maj , 2005 Jag gissar på att det är en klassisk AA vs KK där den skitigaste handen av dom alla 23 tar hem showen... Citera
Stahl Postad 15 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2005 Anfieldjoy11 shows [ Kc, Ks ] two pairs, kings and twos. grytkungen shows [ 3c, 2c ] a full house, Twos full of threes. ejlunc doesn't show [ Jd, Qd ] two pairs, queens and twos. grytkungen wins $45.46 from side pot #1 with a full house, Twos full of threes. grytkungen wins $213.31 from the main pot with a full house, Twos full of threes. Citera
callen Postad 16 Maj , 2005 Rapport Postad 16 Maj , 2005 Märkligt lirat på floppen, bottom two är ingen hand som lämpar sig för att slowplaya, dessutom är det ju ett färgdrag ute. Beta ut istället, sitter nån på ett överpar får du en raise på dig och kan dunka in allt. Citera
callen Postad 16 Maj , 2005 Rapport Postad 16 Maj , 2005 Turn: Jag gillar att checkraisa all in på turn. Framförallt om man brukar ge upp "synade bluffar" där och låtå fi ta potten med ett ganska stort bet. Håller med! Eftersom man ofta följer upp sina raisar med en floppbet och sedan ger upp på turnen är det mysigt att mixa in lite checkraisar där också när man har stål. Citera
Recommended Posts