Gå till innehåll

AK vs 3bet?


Recommended Posts

  • Svars 56
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Stor humor att folk verkar mena allvar med fold :shock:

Bästa är nog att inte posta analyser här. Folk mår inte bra och förstår inte påker.

 

När spelade du nl50 fullring senast? Herregud... Du kommenterar varenda microhh på forumet med : SHOVE, utan nåt resonemang bakom eller nånting. Varför tar du dig tid?

 

För att han vet vad han snackar om. Läs, begrunda och var sedan tyst istället för att komma med en massa groteska inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stor humor att folk verkar mena allvar med fold :shock:

Bästa är nog att inte posta analyser här. Folk mår inte bra och förstår inte påker.

 

Grejen är att ofta säger folk "snapcall, eller instafold" när det i själva verket väldigt ofta är marginella beslut som är rätt EV-neutrala. Dessutom saknas ofta nån form av meningsfull analys som backar upp argumenten. Så hur kan något vara så snap eller insta när det handlar om ett par bb i vinst/förlust är frågan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är att ofta säger folk "snapcall, eller instafold" när det i själva verket väldigt ofta är marginella beslut som är rätt EV-neutrala. Dessutom saknas ofta nån form av meningsfull analys som backar upp argumenten. Så hur kan något vara så snap eller insta när det handlar om ett par bb i vinst/förlust är frågan...

 

nu generaliserar du. Jag snackar om handen som postat ovan, och 60bb djupa är det inte ens något beslut. BLIXTPUSCHH! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är att ofta säger folk "snapcall, eller instafold" när det i själva verket väldigt ofta är marginella beslut som är rätt EV-neutrala. Dessutom saknas ofta nån form av meningsfull analys som backar upp argumenten. Så hur kan något vara så snap eller insta när det handlar om ett par bb i vinst/förlust är frågan...

 

nu generaliserar du. Jag snackar om handen som postat ovan, och 60bb djupa är det inte ens något beslut. BLIXTPUSCHH! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stor humor att folk verkar mena allvar med fold :shock:

Bästa är nog att inte posta analyser här. Folk mår inte bra och förstår inte påker.

 

 

 

För att han vet vad han snackar om. Läs, begrunda och var sedan tyst istället för att komma med en massa groteska inlägg.

 

Haha =)... Så trådskaparen ska lyssna på ST, "för att han vet vad han snackar om" ? Herregud... Då får han väl bevisa det då, med en analys, istället för att skriva PUSH, med caps så fort en 3betssituation dyker upp. Han kanske vinner bra med pengar på högre nivåer, men det betyder inte att han vet hur man tjänar maximalt med pengar på micronivåerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha =)... Så trådskaparen ska lyssna på ST, "för att han vet vad han snackar om" ? Herregud... Då får han väl bevisa det då, med en analys, istället för att skriva PUSH, med caps så fort en 3betssituation dyker upp. Han kanske vinner bra med pengar på högre nivåer, men det betyder inte att han vet hur man tjänar maximalt med pengar på micronivåerna.

 

men det är en PUSH, oavsett nivå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då får han väl bevisa det då, med en analys

 

Det ska väl fan inte behövas nån analys för en hand som är 100% standard att pusha. Det finns inget att diskutera. Det räcker att trådskaparen förstår att push är rätt spel, men om det kommer in en massa felinformerade "micro-proffs" som dig och delger trådskaparen med en massa tvivelaktig information så blir det svårare för trådskaparen att veta vad som är rätt eller fel.

M a o, analysera inte händer där ni inte har nån aning om vad som är rätt/fel.

Läs vad dom kunniga skriver och ta till dig istället. Ska folk som kan spelet behöva försvara sina utlägg mot en massa illvettingar som dig så kommer dem tidsnog inte ens anstränga sig längre, och det vore trist right?

 

Han kanske vinner bra med pengar på högre nivåer, men det betyder inte att han vet hur man tjänar maximalt med pengar på micronivåerna.

 

Läst detta 3 gånger, och det står verkligen vad jag trodde det stod. hehhee :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt att vi tillslut kan komma in på någorlunda seriöst spår igen. Push känns standard i detta fall ja, med tanke på stacken. Känns som sagt som vi flippar mot hans range. Enstaka gånger uppe mot AA/KK eller AQ/AJ, enstaka gånger mot en light 3bet.

 

Dock frågar jag mig om det är bäst att 4betta om jag här suttit på fullt inköp? 5 bettar han känns det som är uppe mot QQ+/AK alla dagar i veckan. Kan vi inte istället i position ta en syn mot hans 3bet och utvärdera floppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska väl fan inte behövas nån analys för en hand som är 100% standard att pusha. Det finns inget att diskutera. Det räcker att trådskaparen förstår att push är rätt spel, men om det kommer in en massa felinformerade "micro-proffs" som dig och delger trådskaparen med en massa tvivelaktig information så blir det svårare för trådskaparen att veta vad som är rätt eller fel.

M a o, analysera inte händer där ni inte har nån aning om vad som är rätt/fel.

Läs vad dom kunniga skriver och ta till dig istället. Ska folk som kan spelet behöva försvara sina utlägg mot en massa illvettingar som dig så kommer dem tidsnog inte ens anstränga sig längre, och det vore trist right?

 

Menar du att personer som inte är Riktigt duktig på poker ska ens bemöda sig med att delge sina ideer på ett pokerforum? Det är väl på det sättet det skapas en diskussion och argument framkommer från diverse infallsvinklar. Var inte så jävla trångsynt...

 

Varför skulle trådskaparen bli förvirrad? Jag kan förstå att han blir förvirrad om en person säger PUSH och nästa person säger FOLD utan någon som helst förklaring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt att vi tillslut kan komma in på någorlunda seriöst spår igen. Push känns standard i detta fall ja, med tanke på stacken. Känns som sagt som vi flippar mot hans range. Enstaka gånger uppe mot AA/KK eller AQ/AJ, enstaka gånger mot en light 3bet.

 

Dock frågar jag mig om det är bäst att 4betta om jag här suttit på fullt inköp? 5 bettar han känns det som är uppe mot QQ+/AK alla dagar i veckan. Kan vi inte istället i position ta en syn mot hans 3bet och utvärdera floppen?

 

i like it :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt att vi tillslut kan komma in på någorlunda seriöst spår igen. Push känns standard i detta fall ja, med tanke på stacken. Känns som sagt som vi flippar mot hans range. Enstaka gånger uppe mot AA/KK eller AQ/AJ, enstaka gånger mot en light 3bet.

 

Dock frågar jag mig om det är bäst att 4betta om jag här suttit på fullt inköp? 5 bettar han känns det som är uppe mot QQ+/AK alla dagar i veckan. Kan vi inte istället i position ta en syn mot hans 3bet och utvärdera floppen?

Förstår du vad det innebär? Det innebär att det spelar ingen roll om du pushar eller foldar.

 

100% push, instashove, snapfold bla bla bla :)

 

Edit: Förutom den lilla overlay på 3.5 som ligger i potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När spelade du nl50 fullring senast? Herregud... Du kommenterar varenda microhh på forumet med : SHOVE, utan nåt resonemang bakom eller nånting. Varför tar du dig tid?

 

Eftersom du verkar sakna förmåga att räkna själv så tänker jag hjälpa dig den här gången.

 

Fi har 6% 3bet. AK mot topp6% av hans range:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 49.203% 41.48% 07.73% 43144104 8037662.92 { AcKs }

Hand 1: 50.797% 43.07% 07.73% 44803039 8037662.92 { 88+, ATs+, KQs, AQo+ }

 

Lägg till lite fold equity mot botten av hans range så är det direkt EV-plus o pusha här.

 

Tar du en ultratight range, o bortser fr 3betstatsen, mår vi ändå bra om vi även beaktar pottoddsen:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 38.824% 18.14% 20.68% 6524615 7436014.00 { AcKs }

Hand 1: 61.176% 40.50% 20.68% 14561741 7436014.00 { AdAh, AdAs, AhAs, KcKd, KcKh, KdKh, QQ, AdKd, AhKh, AdKc, AdKh, AdKs, AhKc, AhKd, AhKs, AsKc, AsKd, AsKh }

 

Detta bör väl räcka som resonemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det va precis vad jag tänkte att vi flippar mot hans range. FE avgör för att vi ska pusha. Men om vi mött en väldigt tight motspelare med 2-3% 3bets stats, så känns 4bet inte som det hetaste spelet, då vi ligger bakom hans range. Då måste väll synen i position fungera helt ok pre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...