Gå till innehåll

svs 2,5 400bb djupa knivigt läge


Recommended Posts

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Rätt svårt läge, beror ju lite på vem man möter.

 

nej, vi checksynar denna flopp mot alla motståndare.

 

Edit: Tycker man det är svårt att lira väldigt djupt så är det bättre att splitta bordet när man har "för stor" effektiv stack. Jag sitter aldrig djupare än 300bb om det finns duktiga regs på bordet som täcker. Blir svårt att spela så optimalt som möjligt med dessa stackdjup.

 

Sitter jättevärdet på bordet lämnar jag dock aldrig, oavsätt hur sjupt det blir.

 

HU kliver jag alltid när effektiva stackar när typ 220bb>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så sitter man kvar och försöker lära sig det 90% av regsen även högre upp suger på.

 

Vad finns där att lära? Grisdjupt explospel?

 

Väldigt dåligt insatt i hela GTO-konceptet, men jag undrar om det ens går lira optimalt om det blir för stora stackdjup? HU blir det väldigt svårspelat när man kommer över 250bb enligt mig, men jag är nog ute och cyklar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 22 september 2009 23:39:49

Diana 41 (Vanlig/Cash Game)

Plats 2: collector$ (2276.77)

Plats 3: bizIsAg33k (1042.40)

Plats 4: tobbesy (850.44)

Plats 5: Markus800 (2085.76)

collector$ lägg LM 2.50

bizIsAg33k lägg SM 5.00

** Giv **

collector$ [9s, 10s]

bizIsAg33k [N/A, N/A]

tobbesy [N/A, N/A]

Markus800 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

tobbesy Lägg

Markus800 Höj till 17.50

collector$ Höj till 57.50

bizIsAg33k Lägg

Markus800 Syna 57.50

*** Flop(Board): *** : [Ds, 10r, 2s]

*** Bet Runda 2 ***

collector$ Satsa 80.00

Markus800 Höj till 225.00

collector$????????

 

slår 750 och syna dig all-in obv Markus800 du möter! Förmodligen den mest aggresiva 2.5/5 spelaren på SvS!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad finns där att lära? Grisdjupt explospel?

 

Väldigt dåligt insatt i hela GTO-konceptet, men jag undrar om det ens går lira optimalt om det blir för stora stackdjup? HU blir det väldigt svårspelat när man kommer över 250bb enligt mig, men jag är nog ute och cyklar?

Nä menar inte gto och grejer. Folk i allmänhet är jättedåliga på ranges och sådär.

 

Sen klart det är "svårare" i sig, men svårighetsgraden i poker beror ju helt på motståndet så handlar ju bara om vad man själv är bra på.

 

Sen om det sitter en bra spelare på ett bord och han är den enda stora stacken kanske man inte ska kötta på jättestacken och sätta sig på hans högra knä och invänta hissåkning, som jag sett många göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej, vi checksynar denna flopp mot alla motståndare.

 

Edit: Tycker man det är svårt att lira väldigt djupt så är det bättre att splitta bordet när man har "för stor" effektiv stack. Jag sitter aldrig djupare än 300bb om det finns duktiga regs på bordet som täcker. Blir svårt att spela så optimalt som möjligt med dessa stackdjup.

 

Sitter jättevärdet på bordet lämnar jag dock aldrig, oavsätt hur sjupt det blir.

 

HU kliver jag alltid när effektiva stackar när typ 220bb>

Mastarn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man drar inte dött

 

Jag antar att det var speciellt färgen det var tal om här. Jagar du färgen när den andra har högre färgdrag drar du ju dött där. Sen om fi har färgstegedrag vinner han ju på nästan vilket kort som helst som dyker upp på turn och river.

Så visst drar vi inte dött helt och hållet men läget kan ju va väldigt kallt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att det var speciellt färgen det var tal om här. Jagar du färgen när den andra har högre färgdrag drar du ju dött där. Sen om fi har färgstegedrag vinner han ju på nästan vilket kort som helst som dyker upp på turn och river.

Så visst drar vi inte dött helt och hållet men läget kan ju va väldigt kallt.

Ts9s equity vs XX:

 

Board: Qs Td 2s

......Ts9s

QQ: ..30,1%

TT: ..30,2%

KsJs: 36,8%

AsKs: 44,1%

As7s: 59,7%

 

I absolut värsta fall har Ts9s 30,1% equity, om det är väldigt kallt eller inte går väl att diskutera. Det finns ju inte heller några andra par + färgdrag händer (det kan omöjligt finnas fler såna händer på brädan).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ts9s equity vs XX:

 

Board: Qs Td 2s

......Ts9s

QQ: ..30,1%

TT: ..30,2%

KsJs: 36,8%

AsKs: 44,1%

As7s: 59,7%

 

I absolut värsta fall har Ts9s 30,1% equity, om det är väldigt kallt eller inte går väl att diskutera. Det finns ju inte heller några andra par + färgdrag händer (det kan omöjligt finnas fler såna händer på brädan).

 

Självklart vet jag att par slår ett missat färgdrag. Om vi träffar färgen och fi har högre färg drar vi dött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att det var speciellt färgen det var tal om här. Jagar du färgen när den andra har högre färgdrag drar du ju dött där. Sen om fi har färgstegedrag vinner han ju på nästan vilket kort som helst som dyker upp på turn och river.

Så visst drar vi inte dött helt och hållet men läget kan ju va väldigt kallt.

 

Om han har färgdrag leder vi på floppen . . . :-(

 

Edit: mot AKs har vi 45% och mot KJs har vi 36,7% så hade visst lite fel där. Men mtp potoddsen så är det ingen katastrof.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är anledningen till varför 3b suited connector oop superdjupt suger. Fold pre baby!

 

Fold pre? Nja...

 

Tycker att så fort man postar en hand med hyfsad equity nuförtiden så skriker alla - PUSH! Vad funderar du ens över!?

Ofta har dessa skribenter knappt funderat över vad vi kan vara uppe mot, och som någon tidigare skrev, så skriker nog många push flopp eftersom de tycker att det är för jobbigt att ta ett tufft beslut på turn eller river, och lämnar utfallet till kortgeneratorn.

Personligen hade jag nog endast synat höjningen mot de allra flesta spelarna på 2.5/5 400bb djupt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...