Gå till innehåll

HeadsUp Push/Fold Nash Equilibrium


HU-King

Recommended Posts

Men tex 10-9 står det att man kan pusha även med 20bbs men det här kan väll inte vara unexploitable eller är det så att 10-9 hör till en unexploitable push range som är +ev med över 20bbs?

 

En till fråga är tex 2-3 där står det 1,4bbs är det här lika med 1,9bbs 0,5bbs + 1,4bbs ?

 

Sen förstår jag inte det står ju inte fis syn range någonstans tex mot vissa spelare är det ju push any 2 med 10bbs men mot andra är det inte any 2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men tex 10-9 står det att man kan pusha även med 20bbs men det här kan väll inte vara unexploitable eller är det så att 10-9 hör till en unexploitable push range som är +ev med över 20bbs?

jo, det är oexploaterbart.

 

En till fråga är tex 2-3 där står det 1,4bbs är det här lika med 1,9bbs 0,5bbs + 1,4bbs ?

tror det är stacksize innan handen som gäller.

 

Sen förstår jag inte det står ju inte fis syn range någonstans tex mot vissa spelare är det ju push any 2 med 10bbs men mot andra är det inte any 2?

vi vet inte motståndarens range, det är det som grejen med nash, pushar vi med händerna som tabellen visar går vi +, om det sen är för att fi foldar för mycket eller för att han foldar för lite kan vi inte veta utan info om fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vi vet inte motståndarens range, det är det som grejen med nash, pushar vi med händerna som tabellen visar går vi +, om det sen är för att fi foldar för mycket eller för att han foldar för lite kan vi inte veta utan info om fi.

 

Nja, att följa nashtabellen är inte samma sak som att spela gto. Du lär bli knullad av bra mixade strategier även vid rätt korta stackdjup.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har prövat spela efter Nash Equilibrium i 1v nu.

Men jag undrar om det inte finns situationer då det är bättre att höja och få med motståndaren eller bara syna då man är shortstack, för hitentills har jag förlorat mer än vunnit på att följa nash.

 

Tycker att jag kunde spela mig upp mycket bättre från shortstack innan jag upptäckte nash och började spela efter det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1.

jo, det är oexploaterbart.

 

 

2.tror det är stacksize innan handen som gäller.

 

 

vi vet inte motståndarens range, det är det som grejen med nash, pushar vi med händerna som tabellen visar går vi +, om det sen är för att fi foldar för mycket eller för att han foldar för lite kan vi inte veta utan info om fi.

 

1. rangen?

2. 1,9 bbs?

 

 

Så nash är bäst om vi inte har info på fi ?

 

Annars om vi vet mer om fi är det bäst att spela Exploitable men mer "rätt" eftersom vi vet fis calling range mer ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1.

 

1. rangen?

Range=Vilka händer som FI har

2. 1,9 bbs?

1,9 big blinds i stackdjup

 

Så nash är bäst om vi inte har info på fi ?

Ja, eller om han spelar perfekt (Dvs ni sitter bägge med tabellerna)

 

Annars om vi vet mer om fi är det bäst att spela Exploitable men mer "rätt" eftersom vi vet fis calling range mer ?

 

Ett exempel: Om du har en spelare som lägger allt utom AA mot en minraise finns det förstås ingen anledning att följa tabellen.

Se mina fem öre i fetstil

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har prövat spela efter Nash Equilibrium i 1v nu.

Men jag undrar om det inte finns situationer då det är bättre att höja och få med motståndaren eller bara syna då man är shortstack, för hitentills har jag förlorat mer än vunnit på att följa nash.

 

Tycker att jag kunde spela mig upp mycket bättre från shortstack innan jag upptäckte nash och började spela efter det.

 

Det gäller att spela BB rätt! Utnyttja positionsfördelen och pusha efter limp djävligt ofta.

Om BB spelar passivt, kan man spela en bred range från SB istället för push, eller kombinera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Går nu mera efter den här ser det okej ut? http://www.super-turbo-poker-tips.com/push-fold.html

 

Bra så jag har förstår det rätt om fi synar tajtare eller lösare än vad som är i tabellen för syn http://www.super-turbo-poker-tips.com/game-theory.html så förlorar han pengar så som bäst kan han gå +/- 0

 

Då kan man fråga sig om det inte är bättre att pusha med allt som är + ev att pusha med med 20bbs eller mindre? Eller kommer en Limp,2xbb,Push taktik tjäna än mycket mer än en push fold taktik med ca 15-20bbs. När och i vilken situation tror ni en push fold taktik med 15-20bbs är bättre än en mixad

 

Ha en bra Morgon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...