Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag undrar vad ni har för uppfattning ang konkurransen på online poker?

Hur många tror ni det är som är seriösa med poker. (ständigt lär sig nytt och utvärderar sitt spel och är allmänt aktiva)?

Hur svårt skulle det vara idag att nå ett mål på att tjäna 10.000 kr/mån?

Vad är det avgörande för hur väl man lyckas?

Postad
Ett tips. Använd sökfunktionen. Finns ett flertal aktuella trådar som tar upp liknande frågeställningar.

ääh, orka söka för att kanske lyckas lista ut ett ungefärligt svar.

10k/mån eller inte beror helt och håller på just dig och vilka förutsättningar du har, för vissa är det lätt, för andra omöjligt...

Postad

Har du tid, disciplin och har relativt lätt för dig med logiskt tänkande/matematik så har du kommit en bra bit på vägen. Om man bara är väldigt beslutsam samt kämpar hårt sakta så tror jag dom flesta kan klara det.

Postad

Jag försökte hitta någon liknande tråd men allt jag hittade var frågor om man kan leva på det, där alla svarade nej.

Min fråga var mer statistiskt lagd och samt vilka förutsättningar där finns.

Men om det redan finns en tråd om detta får ni gärna klistra in den här så kan en moderator låsa tråden sen. Tack

Postad

Har jag missat något?

Vem är Ferna?

Var frågan utanför forumets gränser?

Är det fel att lägga upp samma fråga någon annanstans för att få så många åsikter och tips som möjligt? Isf säg gärna till.

Postad
Har jag missat något?

Vem är Ferna?

Var frågan utanför forumets gränser?

Är det fel att lägga upp samma fråga någon annanstans för att få så många åsikter och tips som möjligt? Isf säg gärna till.

Nej dessvärre är det standard att alla tuffa pojkar här på forumet drygar som onlinepenisförlängare här... du får lära dig att leva med det, alternativt bli en tuff pojke själv.

och för att svara på din fråga så beror det ju på ganska många saker. Dels det som sagts tidigare. Uppfyller du vissa grundkrav bla. att du ej är retard. har du kommit en bra bit på vägen. Men sen beror det väl på hur mycket tid du vill lägga ner på det osv osv.

Postad
Har du tid, disciplin och har relativt lätt för dig med logiskt tänkande/matematik så har du kommit en bra bit på vägen. Om man bara är väldigt beslutsam samt kämpar hårt sakta så tror jag dom flesta kan klara det.

Om dom flesta klarar av det, vem ska då betala kalaset?

Postad
läste du bara mening nr 2?

Inte alls. Dryga 50 % av kollektivet ska kunna dra in 10.000 kr/mån och sen ska sajterna ha sin lilla dusör. Ska betalas av den minoritet som inte drar in 10 lax i månaden. Tror du på det själv?

Postad
Inte alls. Dryga 50 % av kollektivet ska kunna dra in 10.000 kr/mån och sen ska sajterna ha sin lilla dusör. Ska betalas av den minoritet som inte drar in 10 lax i månaden. Tror du på det själv?

Tror du verkligen 50% av alla människor har tid, ork, intresse, disciplin och logiskt tänkade nog att lära sig vinnande poker? Snacka om att överskatta mänskligheten! :lol:

Postad
Hur mycket start kapital menar du att man skall börja med för att kunna nå en vinst på 10k för en månad?

Tänkte ge mig på detta målet när jag har mina första 10k.

Tror du verkligen 50% av alla människor har tid, ork, intresse, disciplin och logiskt tänkade nog att lära sig vinnande poker? Snacka om att överskatta mänskligheten!

Just vad jag menade med tråden!

Postad
Om dom flesta klarar av det, vem ska då betala kalaset?

Även om dom har alla färdigheter som gör att man har en bra grund för att bli en vinnande pokerspelare så krävs det väldigt mkt investerad tid innan man kan börja vinna. Många skulle säkert kunna det men kommer att misslyckas innan dom hinner nå dit pga frustration/dåligt MM etc. Jag säger inte att alla kommer lyckas med det, men om man verkligen ger sig fan på det så tror jag att många skulle vara kapabla till det. 10k sek bör ju vara möjligt redan på NL10/NL20 inkl rb om man kan få in några timmar.

Postad
Även om dom har alla färdigheter som gör att man har en bra grund för att bli en vinnande pokerspelare så krävs det väldigt mkt investerad tid innan man kan börja vinna. Många skulle säkert kunna det men kommer att misslyckas innan dom hinner nå dit pga frustration/dåligt MM etc. Jag säger inte att alla kommer lyckas med det, men om man verkligen ger sig fan på det så tror jag att många skulle vara kapabla till det. 10k sek bör ju vara möjligt redan på NL10/NL20 inkl rb om man kan få in några timmar.

Tror det är väldigt individuellt. Är ny här, många här som lever på pokern?

Postad

Cashgames kan jag inte mycket om, men om vi tänker oss en spelare som lirar SnG:s och är en vinnande spelare så är vad jag förstår i dagens konkurrens ett ROI på 10% riktigt bra på mellannivåerna (typ upp till insatser på $20) kanske, åtminstone om du multitablar. Exkl rakeback och bonusar måste du alltså trycka in nånstans runt $12000 per månad för att nå upp till dina tiotusen spänn. Lirar du exempelvis $10 betyder det 1200 games eller ett snitt på 40 om dagen. Ganska mycket om inte pokern ska vara en heltidssyssla. Och är den det så räcker ju inte 10000 spänn i längden att leva på...

Du skrev på 2+2 att du lirade $50. Är du medveten om att därifrån och uppåt anses det idag vara näst intill omöjligt att i långa loppet komma över 5-6% i ROI? Sen ska du ju kunna tåla variansen också. Visst: I teorin skulle det räcka med att ladda in runt 500 games i månaden för att komma upp i ditt vinstkrav. I praktiken kan du hur lätt som helst råka ut för break-even och förluststreaks som är minst så långa.

Om du fortfarande själv känner att du inte behärskar grunderna så borde du börja med att gå ner i nivå.

Postad

Anledningen till att du fått en del dryga svar är nog att frågan är för otydlig för att ge vettiga svar. Ungefär i stil med: "-Är det bra att gå all-in med AQ?" utan att ge vidare info.

Mitt luddiga svar på frågan är att det mest beror på din disciplin (tiltkontroll och money management) förutsatt att du behärskar tight ABC, förstår vikten av position dugligt och har minst genomsnittliga förutsättningar för analytiskt/logiskt tänkande.

Spelen har blivit tuffare varje år och det lär inte bli lättare framöver men tillräckligt med värde för att långsiktigt snitta nån hundring i timmen på låga stakes med tight ABC finns det fortfarande. 10k/månad går som andra sagt att göra på de lägsta nivåerna om man bara har tid till det.