Gå till innehåll

NL400 J,J får tufft river beslut?


Recommended Posts

Hej. Jag och min polare hade olika uppfattningar om denna handen så postar den här så får vi se vad ni tycker.

 

Players(max 6):

SnapeN (EUR 1,192.06 in seat 1)

FIENDE (EUR 450.30 in seat 2)

ZIRU (EUR 158.26 in seat 3)

SvSLasse (EUR 396.00 in seat 4)

Tussilooo (EUR 225.25 in seat 5)

HERO (EUR 848.30 in seat 6)

 

Dealer: ZIRU

Small Blind: SvSLasse (2.00)

Big Blind: Tussilooo (4.00)

 

HERO was dealt: Js - Jc

 

HERO Raise (14.00)

SnapeN Fold

FIENDE Call (14.00)

ZIRU Fold

SvSLasse Fold

Tussilooo Fold

 

Flop 8c - 5h - 3s

 

HERO Bet (25.50)

FIENDE Call (25.50)

 

Turn 8c - 5h - 3s - 2h

 

HERO Bet (63.75)

FIENDE Call (63.75)

 

River 8c - 5h - 3s - 2h - 9h

 

HERO Check

FIENDE Bet (192.00)

HERO ?????

 

FI och jag har spelat mot varandra hela kvällen och jag har gjort rätt beslut mot honom för det mesta. Han är också ner en del inköp, 4-5 st. Han spelar 35/25/1.84. Alltså väldig hög vpip för en "grinder" samt inte allt för aggresiv.

 

Vad tycker ni är rätt spel här?

 

Ber om ursäckt för handhistoryn, aldrig lagt upp en hand innan så är inte så rutinerad på den fronten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde nämna att FI har 2 ggr tidigare synat två gator för att sen släppa mot riverbet. Så min tanke bakom check var att han inte verkar vara den som gärna betalar av marginellt 3 gator.´

 

Ni som skriver syn, vad slår vi förutom bluff som han kan värdebetta så starkt där? (är i stort sett en pott bett)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inte så många händer som han bluffar med här. Vilka händer kommer han till river med som han bluffar med? Betar han A8 så här starkt? TT? Ser knappt några händer han c/c, c/c som han pottar på river som inte är stål.

 

Nej det var precis min anlays ner jag spelade handen, min polare tyckte det var för vekt att folda där, men jag ser det inte särskilt troligt att han skulle syna två gator för att sedan bluffa? De flesta händerna checkar han väl ned bakom som han har showdown value med. Finns ju inga direkta drag ute som han kan ha synat 2 gator med förutom 7,6 som träffa rivern.

 

Hade varit kul att höra fler analyser :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...