Dead-Inside Postad 19 September , 2009 Rapport Postad 19 September , 2009 Att vi synar här med given linje handlar aldrig om jag spelar 0,25-0,5 på svs eller nl200€ på ftp. Det finns ju lika dåliga fiskar på båda? Om vi lämnar just den här handen ett tag. Vi säger att du spelar på en nivå där nästan alla fiskar är passiva och när dom är aggressiva så har dom stål, och på en annan nivå, eller site, som du spelar så är dom oftast aggressiva oavsett vad dom har. Menar du nu att det här inte påverkar hur du spelar mot dom? Sen, som jag sa tidigare, så är nog inte den här handens solklara syn direkt bunden till någon nivå. Citera
Starfitter Postad 19 September , 2009 Rapport Postad 19 September , 2009 Om vi lämnar just den här handen ett tag. Vi säger att du spelar på en nivå där nästan alla fiskar är passiva ochduktig när dom är aggressiva så har dom stål, och på en annan nivå, eller site, som du spelar så är dom oftast aggressiva oavsett vad dom har. Menar du nu att det här inte påverkar hur du spelar mot dom? Sen, som jag sa tidigare, så är nog inte den här handens solklara syn direkt bunden till någon nivå. ja men hur fan ska du göra den generaliseringen? Du vet ju inte ett skit om en specifik spelare bara för att snittet gör en viss sak. Sen att man kan ändra typ lite i sina first in ranger pga att dynamiken vid bordet är jättetight lr jätteslaskig. Men gör du de så ber du ju om att bli exploaterad om någon är duktig och märker det. Går väl självklart göra det men jag gillar inte att jaga reads och saker baserat på min uppfattning av en nivå. Självklart särskiljer jag mellan fiskar och regs och lite småsaker men gillar inte tänket att rationalisera sina beslut med stilen: de är svs och fan klart han har stål jag viker 3nöten(inte denna handen) Detta är en av de stora anledningarna till att jag inte spelar på svs just för att jag kan få för mig att just tänka så och generalisera motståndet som superfiskar. Citera
bananuz Postad 19 September , 2009 Rapport Postad 19 September , 2009 Klart att det kan vara en fold under andra omständigheter, dvs mot osannolik/dålig nit utan bluffrange, annat resonemang är ju bara korkat. Men här är det ju en väldigt given syn, inte mkt att fundera över. Citera
Lisa87 Postad 19 September , 2009 Rapport Postad 19 September , 2009 Spela bra själv och skit i de generella motståndet är ett toppentips Tack! Nu kanske jag äntligen kan plussa på poker! Citera
okocha Postad 19 September , 2009 Rapport Postad 19 September , 2009 syna såklart. i övrigt håller jag med starfitter (wtf?!?!) Citera
henjon Postad 19 September , 2009 Rapport Postad 19 September , 2009 Här är också läge för lite nivå 2-tänkande: Hero sitter med en av de mest perfekt maskerade stegar man kan tänka sig: Dels har han ett hål mellan sina connectors och dels så var det en hålstege i sig han satte. Åtminstone på denna nivå finns det nog många fi som inte tar en sån hand med i beräkningarna när de ställer här. Det är klart att fi lär spela handen ungefär så här om han träffade set på floppen. Men det finns väl ingen lag som säger att han tar ledningen varenda jävla gång han höjde pre med ett högt par. Det parade bordet är ju också en perfekt skrämmis för att lasta in på river. Vi behöver hitta nåt som INTE är en kåk eller ett fyrtal ung 3,5 gång på 10 för att gå break-even på en syn. Mot random spelare på lägre nivåer - gör vi inte det? Citera
Trillske Postad 20 September , 2009 Rapport Postad 20 September , 2009 Åtminstone på denna nivå finns det nog många fi som inte tar en sån hand med i beräkningarna när de ställer här. Snarare så att tänket är typ "det finns en stege där", ingen tanke på om den är logisk för det mesta. Å andra sidan jämnar det ut sig, för det är knappast så att de alltid ser att det finns en möjlig stege. Citera
greywolf Postad 20 September , 2009 Rapport Postad 20 September , 2009 alltså det finns hur mkt utrymme som helst att göra explospel i poker. denna hand är inte en av dom typiskt läge där man skakar på huvudet och autosynar. Citera
Recommended Posts