Richard_ Postad 15 September , 2009 Rapport Postad 15 September , 2009 Tja, jag är en 20 årig student från Uppsala som tänkte börja spela nätpoker lite mer aktivt. Jag satte in 230 dollar på betsson idag och tänkte spela turneringar för att se om jag kan bygga upp nånting. Börjar med två turneringar direkt tänkte jag, har startat en 5 dollars turnering med 2k startmarker och 15 minutersnivåer och en 5r turnering. 5 dollar rebuy är lite över min rulle egentligen men utan rebuys så kan jag spela den för 10 dollar. Tänkte försöka göra så många inlägg jag kan här, hoppas jag kan bidra med nånting. Citera
tetrapacket Postad 15 September , 2009 Rapport Postad 15 September , 2009 GL, är i samma ålder och studerar också i uppsala Citera
Richard_ Postad 15 September , 2009 Författare Rapport Postad 15 September , 2009 Tack =) Kul med folk som spelar i Uppsala, känner ingen annan spelare här alls. Första timmen av turneringarna är nästan över här och jag tänkte ta upp lite händer bara för att få lite innehåll. Jag dubblade upp tidigt i 5r turneringen med AQ < A9 på en äss hög flopp så jag fick lite spelrum nästan direkt. Plockade upp 1010 i mellanposition lite senare och höjde upp till 6 BB's mot några limpare och fick två syner och floppen 997 med två ruter. Spelarna checkade till mig och jag c-bettade ungefär halva potten. Limpare 1 tröck in sina marker mot mig och jag synade och höll mot 74s. Att lägga äverparet mot en c/r på en sån flopp mot 5r spelare är inte ens ett alternativ i det här läget för mig och jag vinner en fin pott till. Sista handen innan add-on så satt jag i BB med A9o, SB öppnade till 3 BB och jag synade. Floppen kom 752 och vi checkade hela vägen till river då det slutligen låg [752][10][5] utan färgmöjlighet och jag kunde lätt syna ner hans riverbet och ta en sista liten pott mot j6s. Sitter med 7,6k inför andra timmen men 1003 spelare kvar. Min andra turnering har varit rätt händelselös. Har spelat nån enstaka hand men har allt i allt varit rätt kortdöd. Den enda handen värd att nämna var JJ från mellanposition, jag höjde upp till 4 BB's med en limpare och fick igen två syner från BB och limparen. Floppen kom [1084] utan färgmöjlighet och jag bettade halva potten efter att de två spelarna checkat till mig. En spelare synade och turn kom [1084][k]. Vid det här läget hade jag lite över en pott kvar och när han checkade till mig igen tänkte jag att om han träffat kungen lr en triss på floppen så hade han mig. Jag bettade ut en tredjedel av mina marker och han la sig. Sitter med 2200 marker efter en timme, ingen större ökning från ursprungliga 2000. Känns som om allting flytit på rätt bra så långt dock =) Edit: skulle aldrig skrivit det där sista, handen efter att jag uppdaterat så satt jag i SB med AQo och 16 BB's. Utan större lust att spela ur position med en halvskakig hög marker så tröck jag in dem över två limpare. Limpare två synade mig med QJ och träffade sin knekt på river, bättre lycka nästa gång för mig I guess ^^' Får se vad jag kan dra upp för turnering istället, har min rebuy kvar iaf ------------------------------------------ Glidit igenom andra timmen av 5r nu. Sitter på en 20k hög medans medlvärdet är kvar på 14k. Inga speciella händer att kommentera, hade ett stort par som gick bra och ett stegdrag som träffade. Korten har varit på min sida. Har också dragit upp en 5$ FO med 6000 GP i vilken jag plockade en liten pott med J10s varpå jag senare dubblade upp med KK<JJ enda problemet är att min rulle är nere på 202$ om jag inte kan plocka ett pris nånstans, känns inte omöjligt då efter några bra kort =) -------------------------- Gick mindre bra, 4bettade QQ mot en kille som 3bettat mig två gånger och förlorade mot KK. I FO turneringen åkte jag ut A6 < 77 med 7,5 BB's. Ner 28 dollar ikväll, får se om jag kan göra bättre ifrån mig senare Citera
Richard_ Postad 15 September , 2009 Författare Rapport Postad 15 September , 2009 Passade på att spela en 11 dollar stt nyss också. Öppnade in i AA som om det inte vore nånting två gånger ^^' Ute på 7e plats efter AQ < AA på en Q hög flopp. Totalt ner 39 dollar och fast med 5$ SnG's, det här går åt fel håll så långt ^^' Citera
tototorsten Postad 15 September , 2009 Rapport Postad 15 September , 2009 Det är bara att jobba på det vänder snart !! Citera
Richard_ Postad 16 September , 2009 Författare Rapport Postad 16 September , 2009 Nåja, ny dag idag. Tänkte spela lite poker. Dragit upp 2 stycken 5$ stt's och kommer spela en lite större FO halv 10. Det bästa råd jag kan ge folk när det gäller att spela på morgonen är att aldrig spela innan frukost ^^' Utöver mitt grindande på betsson så spelade jag nyss upp mina sista full tilt poäng och vann en biljett till miniFTOPS main event på söndag. Bra start på dagen ----------------------------------- Bra session direkt. Förlorade min mtt med toppar mot stegdrag men fixade topp tre i båda de andra turneringarna. En förstaplats och en andraplats gav mig totalt 40$. Minus de investerade 16,5 så är jag upp 23,5$ den här sessionen men fortfarande 15 dollar back sen jag började. Kort paus nu ---------------------------------- Upp 8 dollar från ett par 10$ stt's. Back 7 nu Citera
Richard_ Postad 16 September , 2009 Författare Rapport Postad 16 September , 2009 Saker har tagit en vändning och funkar inte för mig längre idag. Förlorade två styckna 10$ SnG's på rad och tappade en 1r och två 5$ SnG's. Ner 51 dollar från insättningen och det känns inte bra att det går åt fel håll. Tycker inte jag spelat dåligt direkt utan har tappat många lägen jag ledde som J10s på en Q95 flopp med ett färgdrag, A7 < JJ på en Aj8 flopp och KQ < K7 på en K hög flopp med en 7a på turn. Måste lägga in rätt många fler händer nu om jag ska bygga tillbaka mig. ---------------------------------- 3 st 5$ SnG's nyss. Bubblade en och klonkade de andra, upp 33,5$ på en kort session. Kör lockdown två tre timmar lr nåt från och med nu. Dags att plocka pengar ur pokerekonomin för 5 dollars turneringar =) Ner 18 dollar totalt Citera
Richard_ Postad 16 September , 2009 Författare Rapport Postad 16 September , 2009 Lol, lite segt, spelade runt 14 turneringar och gick back 11 dollar ^^' Har ändrat strategi lite nu så det känns som att jag får bättre flyt på turneringarna nu dock Citera
Richard_ Postad 25 September , 2009 Författare Rapport Postad 25 September , 2009 Ok, fick lite ont om pengar ett tag så blev tvungen att ta ut min betsson rulle ^^' Lämnade runt 20 dollar och har spelat lite micro mtt's när jag har haft tid och idag fixade jag 2/500 så har runt 380 dollar igen. Ska försöka spela mtt's när jag hinner och fortsätta bygge rulle från där jag slutade. ^^' Citera
mr-flow Postad 25 September , 2009 Rapport Postad 25 September , 2009 heter du richard på rikt? kommer du från uppsala? är du 89a? Citera
Recommended Posts