Gå till innehåll

Hur spelar vi denna?


Tuxxah

Recommended Posts

Jag ligger strax under avg när detta händer.

 

Bord '193236548 20' 9-max Plats #5 har knappen

Plats 1: Drocksdd (25169 i marker)

Plats 2: fitackattack (25670 i marker)

Plats 3: Tuxxah (27115 i marker)

Plats 4: cewok (29595 i marker)

Plats 5: Billiam80 (31671 i marker)

Plats 6: cwreedIII (7344 i marker)

Plats 7: stele66 (63030 i marker)

Plats 8: DashyeR (40607 i marker)

Plats 9: ScarletLove (39378 i marker)

Drocksdd: lägger ante 100

fitackattack: lägger ante 100

Tuxxah: lägger ante 100

cewok: lägger ante 100

Billiam80: lägger ante 100

cwreedIII: lägger ante 100

stele66: lägger ante 100

DashyeR: lägger ante 100

ScarletLove: lägger ante 100

cwreedIII: lägger lilla mörken 400

stele66: lägger stora mörken 800

*** HÅLKORT ***

Utdelat till Tuxxah [As Ac]

DashyeR: lägger sig

ScarletLove: lägger sig

Drocksdd: lägger sig

fitackattack: lägger sig

Tuxxah: höjer 950 till 1750

cewok: lägger sig

Billiam80: lägger sig

cwreedIII: lägger sig

stele66: synar 950

*** FLOPP *** [5h 3h 7d]

stele66: passar

Tuxxah: satsar 1250

stele66: synar 1250

*** TURN *** [5h 3h 7d] [Ah]

stele66: passar

Tuxxah: passar

*** RIVER *** [5h 3h 7d Ah] [Kd]

stele66: satsar 5600

Tuxxah: höjer 18415 till 24015 och är all-in

stele66: synar 18415

 

Höjningen preflop, för liten eller? Börjar tveka lite i efterhand på om jag skulle höjt mer kanske.

 

Inte spelat så mycket mot fi, men han har försvarat blinds ett antal gånger så hans range är väl ganska stor. Han gör en snapsyn på flopp så där börjar jag ana ett lågt pocket, möjligtvis fd, mest troligt har han plockat upp ett set tänkte jag där. Frågan är hur vi gör på turn? check känns i efterhand lite ovisst. Pushen på river där jag känner att han kan sätta mig på AK och sitter han på set får jag syn. Rätt/fel där?

 

Är trött och slut så handen är säkerligen inte optimalt spelad, men någon med input får gärna kommentera. FI satt förresten på 2 4 off, vilket jag verkligen inte satte honom på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ligger strax under avg när detta händer.

 

Bord '193236548 20' 9-max Plats #5 har knappen

Plats 1: Drocksdd (25169 i marker)

Plats 2: fitackattack (25670 i marker)

Plats 3: Tuxxah (27115 i marker)

Plats 4: cewok (29595 i marker)

Plats 5: Billiam80 (31671 i marker)

Plats 6: cwreedIII (7344 i marker)

Plats 7: stele66 (63030 i marker)

Plats 8: DashyeR (40607 i marker)

Plats 9: ScarletLove (39378 i marker)

Drocksdd: lägger ante 100

fitackattack: lägger ante 100

Tuxxah: lägger ante 100

cewok: lägger ante 100

Billiam80: lägger ante 100

cwreedIII: lägger ante 100

stele66: lägger ante 100

DashyeR: lägger ante 100

ScarletLove: lägger ante 100

cwreedIII: lägger lilla mörken 400

stele66: lägger stora mörken 800

*** HÅLKORT ***

Utdelat till Tuxxah [As Ac]

DashyeR: lägger sig

ScarletLove: lägger sig

Drocksdd: lägger sig

fitackattack: lägger sig

Tuxxah: höjer 950 till 1750

cewok: lägger sig

Billiam80: lägger sig

cwreedIII: lägger sig

stele66: synar 950

*** FLOPP *** [5h 3h 7d]

stele66: passar

Tuxxah: satsar 1250

stele66: synar 1250

*** TURN *** [5h 3h 7d] [Ah]

stele66: passar

Tuxxah: passar

*** RIVER *** [5h 3h 7d Ah] [Kd]

stele66: satsar 5600

Tuxxah: höjer 18415 till 24015 och är all-in

stele66: synar 18415

 

Höjningen preflop, för liten eller? Börjar tveka lite i efterhand på om jag skulle höjt mer kanske.

 

Inte spelat så mycket mot fi, men han har försvarat blinds ett antal gånger så hans range är väl ganska stor. Han gör en snapsyn på flopp så där börjar jag ana ett lågt pocket, möjligtvis fd, mest troligt har han plockat upp ett set tänkte jag där. Frågan är hur vi gör på turn? check känns i efterhand lite ovisst. Pushen på river där jag känner att han kan sätta mig på AK och sitter han på set får jag syn. Rätt/fel där?

 

Är trött och slut så handen är säkerligen inte optimalt spelad, men någon med input får gärna kommentera. FI satt förresten på 2 4 off, vilket jag verkligen inte satte honom på.

 

Pre känns lite lite, runt 2,1k är nog bra. Betten på flop är halvpott? Är väl ok men brukar betta lite mer. Betta turn tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pre känns lite lite, runt 2,1k är nog bra. Betten på flop är halvpott? Är väl ok men brukar betta lite mer. Betta turn tycker jag.

 

pre så tycker jag typ 2k är bra, känns enkelt att sizea 2.5x exakt så man inte lämnar några omedvetna reads. senare vid lite större (eller nu också men det viktiga är att vara konstant med sina raisar på varje nivå imo) blinds så höjer jag närmare 2x än 2.5. flop kan du sizea lite större än så imo, tycker också du kan gå för value på turn mot ev hjärter samtidigt som du förmodligen bluffar det kortet ofta med din bluffrange.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså nåt skämt eller?

 

Du höjjer på tok för lite pre, men det är inte så farligt tycker jag du får ju ändå bara med dig en, men sedan på flopp på tok för liten bet, 2/3 är bra, sen vafan checkar du för på turn??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

 

Sen kan du ju fan inte gå all in på river när färgen ligger ute du har ju ingen aning om var du står, hoppas du förlorade handen!

Såg nu att stegen också ligger ute, herregud! FAIL FAIL FAIL, men det var ju turre iofs, så inte alltför stort misstag dock..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså nåt skämt eller?

 

Du höjjer på tok för lite pre, men det är inte så farligt tycker jag du får ju ändå bara med dig en, men sedan på flopp på tok för liten bet, 2/3 är bra, sen vafan checkar du för på turn??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

 

Sen kan du ju fan inte gå all in på river när färgen ligger ute du har ju ingen aning om var du står, hoppas du förlorade handen!

Såg nu att stegen också ligger ute, herregud! FAIL FAIL FAIL, men det var ju turre iofs, så inte alltför stort misstag dock..

 

w....t....f...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså nåt skämt eller?

 

Du höjjer på tok för lite pre, men det är inte så farligt tycker jag du får ju ändå bara med dig en, men sedan på flopp på tok för liten bet, 2/3 är bra, sen vafan checkar du för på turn??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

 

Sen kan du ju fan inte gå all in på river när färgen ligger ute du har ju ingen aning om var du står, hoppas du förlorade handen!

Såg nu att stegen också ligger ute, herregud! FAIL FAIL FAIL, men det var ju turre iofs, så inte alltför stort misstag dock..

 

Jag har skrivit det förut, men av någon anledning blir de inläggen bara borttagna: varför bannar ni inte det här trollet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså nåt skämt eller?

 

Du höjjer på tok för lite pre, men det är inte så farligt tycker jag du får ju ändå bara med dig en, men sedan på flopp på tok för liten bet, 2/3 är bra, sen vafan checkar du för på turn??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

 

Sen kan du ju fan inte gå all in på river när färgen ligger ute du har ju ingen aning om var du står, hoppas du förlorade handen!

Såg nu att stegen också ligger ute, herregud! FAIL FAIL FAIL, men det var ju turre iofs, så inte alltför stort misstag dock..

 

Det var du som hoppade av studierna för att leva på poker va? gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...