Gå till innehåll

Överpar på dragig


Recommended Posts

Vad är standard här (utan djupare read).

 

Table Diana 22 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: Fi1 ( $1149.69 )

Seat 2: xx( $593.63 )

Seat 5: Hero( $646.66 )

Seat 3: Fi2( $818.35 )

Heroposts small blind [$2.5].

Fi1 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero[ Js Jd ]

xxx folds.

Fi2 raises [$17.5].

Hero raises [$52.5].

Fi1 calls [$50].

Fi2calls [$37.5].

** Dealing Flop ** [ 4d, 8h, 2h ]

Hero bets [$123.75].

Fi1 raises [$536.25].

Fi2folds.

Hero ?

 

 

EDIT: SVS, alltså SEK inte dollars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är standard här (utan djupare read).

 

Table Diana 22 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: Fi1 ( $1149.69 )

Seat 2: xx( $593.63 )

Seat 5: Hero( $646.66 )

Seat 3: Fi2( $818.35 )

Heroposts small blind [$2.5].

Fi1 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero[ Js Jd ]

xxx folds.

Fi2 raises [$17.5].

Hero raises [$52.5].

Fi1 calls [$50].

Fi2calls [$37.5].

** Dealing Flop ** [ 4d, 8h, 2h ]

Hero bets [$123.75].

Fi1 raises [$536.25].

Fi2folds.

Hero ?

 

Nja alltså, jag är en mycket vekare och sämre spelare än ovanstående postare. Men :=)

 

 

Sannolikheten att fi sitter på en mkt stark hand måste vara ohyggligt stor?

Han synar din trebett, trots att det finns en FI 2 ursprungshöjjaren kvar att agera. Som dock synar

Han trebettar ditt kraftiga C-bett AI också trots att Fi2 är kvar att agera förutom dig.

Sannolikheten att han skulle ha en hand sämre än KnKn tror jag är liten i detta läget.

Han bluffar väl inte med mot två spelare efter det prefloppspelet?

Du har visat med trebett och C-bett att du är stark, Fi2 har visat att han har något spelbart

Nä han skyddar sitt set, alternativt sina KK AA här mot färgdraget

 

Fold, men så är jag fisken på nivån också

 

 

Edit: Annars har Bävern rätt. Fi f-n! Hur man än gör känns det som man gjort fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Foldar du JJ där så är det bara att gå in på cashiern och casha ut allt du har och rör aldrig en pokerklient igen. Du spelar alldeles för högt för din egen bekvämlighet unge man, och då kan man göra fruktansvärda felbeslut som dessa.

 

Fråga dig själv istället vad du hade gjort på 0,25$/0,50$ om samma situation uppstår och han ställer dina $60 eller vad det kan vara...I rest my case.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Foldar du JJ där så är det bara att gå in på cashiern och casha ut allt du har och rör aldrig en pokerklient igen. Du spelar alldeles för högt för din egen bekvämlighet unge man, och då kan man göra fruktansvärda felbeslut som dessa.

 

Fråga dig själv istället vad du hade gjort på 0,25$/0,50$ om samma situation uppstår och han ställer dina $60 eller vad det kan vara...I rest my case.

 

Tack tack, "unge mannen" om du nu avser mig är 42 :=)

Men det är klart, det är säkert sant att jag spelar för högt, jag är ju hobbyspelare.

 

Men det är faktiskt kring det jag bygger mitt (kanske felaktiga) resonemang. Med vilka händer riskerar fi hela sin stack? Vad sätter han "oss" på?

 

Nåja, jag fortsätter nog nöjesspela och gör mina misstag så länge det i övrigt är kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack tack, "unge mannen" om du nu avser mig är 42 :=)

Men det är klart, det är säkert sant att jag spelar för högt, jag är ju hobbyspelare.

 

Men det är faktiskt kring det jag bygger mitt (kanske felaktiga) resonemang. Med vilka händer riskerar fi hela sin stack? Vad sätter han "oss" på?

 

Nåja, jag fortsätter nog nöjesspela och gör mina misstag så länge det i övrigt är kul.

 

 

Ursäkta att jag lägger mig i, men är du TS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Foldar du JJ där så är det bara att gå in på cashiern och casha ut allt du har och rör aldrig en pokerklient igen. Du spelar alldeles för högt för din egen bekvämlighet unge man, och då kan man göra fruktansvärda felbeslut som dessa.

 

Fråga dig själv istället vad du hade gjort på 0,25$/0,50$ om samma situation uppstår och han ställer dina $60 eller vad det kan vara...I rest my case.

 

haha det här är svs 2.5/5 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det lutar åt push men det känns absolut inte som ett no-brainer beslut med tanke på att vi flippar eller ligger efter även mot en del av fi:s draghandsrange...

 

Hur kan du motivera att han ska folda om han flippar eller är uppe mot draghänder (det är ju i princip färgdrag med nåt överkort som han flippar mot, kan inte se vad annars han skulle flippa mot) när han har $174 inne i potten redan? Förstår inte resonemanget...foldar han JJ på såna brädor så blir han oootroligt lättexploaterad. Man foldar inte JJ där, det är så dåligt så jag finner inte ord:)

 

Dessutom så skulle killen som höjer aldrig ställa sådär när det är en annan kille bakom om han har set då han vill försöka fånga den andra med. Det är 3bettad pott, han har knappast nåt att vara rädd för om han har set. Det är en jätte-enkel syn med JJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag tog synen. Som många säger, svårt att inte göra det, särskilt med FD ute.

 

BB visar KK.

 

Kan inte riktigt bestämma mig för om hans spel är bra eller dåligt. Prefloppspelet tyder väl snarare på flushdrag eller mellanpockets. Fooled me, men var det ett bra spel av FI?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag tog synen. Som många säger, svårt att inte göra det, särskilt med FD ute.

 

BB visar KK.

 

Kan inte riktigt bestämma mig för om hans spel är bra eller dåligt. Prefloppspelet tyder väl snarare på flushdrag eller mellanpockets. Fooled me, men var det ett bra spel av FI?

 

 

JAG tycker FI:s spel var bra även om jag själv har svårt att spela så, vill hellre ha in pengarna pre!

 

Men med detta spelet säkrar han upp mer om A skulle komma på flopp, han har pos på dig, och på en bräda som denna får han in dina pengar vad du än säger!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAG tycker FI:s spel var bra även om jag själv har svårt att spela så, vill hellre ha in pengarna pre!

 

Men med detta spelet säkrar han upp mer om A skulle komma på flopp, han har pos på dig, och på en bräda som denna får han in dina pengar vad du än säger!

 

Men inte pos på spelare 3 som man ju vill få bort med en hand som KK.

 

Dessutom är det väl ganska vekt och spela KK för att säkra upp mot eventuell flopp med A. Han är ju stor favorit mot allt utom AA. Ju mer han får in pre desto bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästa gång han synar din trebet och sen ställer in hela stacken på flopp som svar på din cbet så kommer du ha ett ÄNNU svårare beslut= metagame value.

 

Det är sant att han ställer sig i en del svåra situationer de gånger ett ess faller på floppen. Men då det förmodligen är rätt hög foldprocent på er om han ställer in stacken pre så verkar det ju vara en rätt bra linje att utnyttja position postflopp på alla brädor som kommer nåt i stil med den här. Men säkert mer svårspelat och därmed högre risk att göra fel (=mindre bra linje för oss som är mindre skillade postflop)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...