Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

12:00 Vet inte om jag håller med helt, jag tycker man kan spela QQ på turn på olika sett, om jag har en hand som t.ex 67 här så vill jag hellre ha en stack som är närmare pottbet på river så att en bluff har fold eq. Och därför spela QQ likadant, jag kankse är oblancerad i vissa av dessa spots.

Tror inte man riktigt behöver balansera upp sin range sådär jättenoga med betsizes på turn på nl50. Utan man kan gärna beta mindre på turn med dragen och lite mer med värdehänderna, krävs många gånger och en väldigt uppmärksam FI får att snappa upp detta :-)

18:00 Vad gör man på flopp som spelad preflop? checkfold? checkraise?

Som jag skrev gillar jag hellre raise, nu är inte syn helt åt skogen om du planerade c/r på turn men gillar hellre raise flop. Sedan är fold inte fel heller.

25:20 Standard för mig är att syna med ATs men fi spelar 17/9 och hans utg range bör väl krossa ATs?

Då hade jag också foldat.

27:20 Fold är aldrig fel, min 3b image är rätt kaos på prima innan jag börajde spela in videos, jag har börjat FÖRSÖKA chilla ner med 3b light ur poss av flera olika orsaker. Självklart 3bettar jag ofta sc's vs knapp frå¨n blinds, kankse för ofta ibland ^^

Bra att du tar det lite lugnare med 3bets nu när du märker att folk börjat anpassa sig och synar mer och 4betar mer. Så länge du känner att du har övertaget i 3betade potterna och har det där momentum på dom så fortsätt kör över dom bara. Men om de börjar spela lösare emot dig så ska du självklart börja göra tvärtom och spela tightare.

29:45 Jag synar nog oftast här också, blev okoncentrerad för bruden stod och tjata om något.

Att de aldrig kan hålla käften när man spelar poker :roll:

30:30 Som sagt jag gillar betala på river...

We all do

Jag håller med dig på många punkter, men ibland har vi alla olika spelstilar, jag försöker chilla ner med mitt spewspel och betala av på river, i största allmänhet verkar de som du har koll, fast jag har ingen aning om vem du är eller hur du spelar =)

Spelar NL100 för tillfället och spewar också väldigt mkt och gör fatalt mkt misstag när jag grindar. levlar mig själv i omgångar osv. Lätt att kommentera när man själv sitter i soffan och kan ta paus lite då och då på filmen. Men svårare i praktiken som vi alla vet.

Tycker det är roligt att du lägger upp lite filmer i ungefär samma nivå då det var sjukt längesedan någon här gjorde det på pf, har själv gjort några filmer liknade dina och tycker det är roligt att kommentera då man faktiskt har något att lära ut tycker man.

mjao

• Svars 488
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Musen: Att dem aldrig kan hålla käften bara :D Ja det är kul och diskutera med folk på samma nivå, jag brukar levla mig själv 8 levels om ibland med, jag tänker längre än vad jag bör väldigt ofta.

Har du spelat högre förut, hur länge har du spelat etc?

Postad
Musen: Att dem aldrig kan hålla käften bara :D Ja det är kul och diskutera med folk på samma nivå, jag brukar levla mig själv 8 levels om ibland med, jag tänker längre än vad jag bör väldigt ofta.

Har du spelat högre förut, hur länge har du spelat etc?

Har testat nl200 men har aldrig fått det att stämma där, håller på att bygga rulle för att testa igen. Spelat från och till under 2år kanske, innan dess var det inget seriöst spelande

ska fixa stream nu till barca iaf, får kolla igenom sista videon efter matchen. tycker du ska lägga upp del4 också och stå för dina misstag. Du kan inte försöka gömma undan dem!

Postad
Har testat nl200 men har aldrig fått det att stämma där, håller på att bygga rulle för att testa igen. Spelat från och till under 2år kanske, innan dess var det inget seriöst spelande

ska fixa stream nu till barca iaf, får kolla igenom sista videon efter matchen. tycker du ska lägga upp del4 också och stå för dina misstag. Du kan inte försöka gömma undan dem!

Det är ingen pokermisstag som har gjorts, jag skäms inte för mina dåliga bluffar. Utan bara lite privat information som råkade komma med i filmen som jag inte vill ska synas på TV! =) Och jag är ingen cpu-expert som vet hur man haxxar o trollar bort det från filmen med censur.

Jag är van att spela mot bättre spelare än dessa och därför överlevlar mig själv ofta.

Postad

Jag skulle vilja spela in en video med ljud, har dock lite problem med det.

Antingen så lirar jag på den här datorn(stationära) där allt funkar, eller så lirar jag på min laptop där det är något knas med hud'n men den har jag mic inbyggd i datorn iaf. Får inte igång ljudet med mitt keffa headset på stationära.

Någon som vet hur man spelar in ljud efteråt annars? Använder camtasia 6.0

Postad

Gillar inte syn pre med KJo i blindsen, 3betar hellre den pre och är aggressorn i handen. Linjen syn flop och raise turn gillar jag, hade nog gjort raisen lite större på turn dock. River så pushar jag istället för c/c då han inte betar något som du leder över och du missar värde av QQ/JJ och lite tior. Inte helt fel att c/f river heller då han som sagt inte borde beta något som du leder över

Det var mina två cents.

Postad
Gillar inte syn pre med KJo i blindsen, 3betar hellre den pre och är aggressorn i handen. Linjen syn flop och raise turn gillar jag, hade nog gjort raisen lite större på turn dock. River så pushar jag istället för c/c då han inte betar något som du leder över och du missar värde av QQ/JJ och lite tior. Inte helt fel att c/f river heller då han som sagt inte borde beta något som du leder över

Det var mina två cents.

Jag håller med på de mesta du säger, problemet i handen var att jag checkraise turn sen plinga det på dörren :D Så vart lite kaos och ofokus =) Jag hatar mitt riverspel så hårt, jag tänkte innan jag sprang o öppna dörren jag e färdig med handen om jag inte dingar typ. Så kommer en kung o jag tänker jag checkfoldar men så cehcksynarjag :S