Gå till innehåll

Bästa sättet att vinna på?


Deppodi

Recommended Posts

Tjenare!

 

Jag har nyligen insett att jag är en dålig pokerspelare.

Inte jättedålig, kan ju lite om pottodds osv.

Men nu har jag bestämt mig för att lira poker som en hobby, och inte försöka vinna på det, utan bara för nöjet.

 

Kommer hålla mig till en budget på 50$-100$ i månaden, har inte bestämt mig än.

 

För 12 dagar sen så satte jag in 100$, nu har jag kvar 0.01$.

Jag har nästan bara spelat turbo shortstack sng 9 manna på 3.8$.

Men även lirat turneringar för typ 2.25$ när velat spela lite längre, och lite cashgame när jag vart nere på typ 15$.

 

Hursomhelst; Vilket sätt tycker ni det är lättast att vinna på?

Sngs? MTT? CG?

 

Jag vill ju inte förlora, men om jag gör det är det okej.

Vill dock försöka utvecklas samtidigt, och det känns som att shortstackde turbo-sng var ett lätt sätt att tjäna pengar på, men om man förlorar 9/10 60%/40% lägen så vet jag inte...

 

Tackar på förhand /// Fisken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För din del tycker jag DU ska spela det DU har lättast att vinna på / förlora minst på.

 

SNG är lätt och går snabbt, och där kan jag även ha typ 30-40 inköp. Men om jag spelar CG så vill jag ha minst 10 inköp, och jag vill inte spela på lägre nivåer än NL25... Så det suger för mig, haha. Tror du det är värt att dra in typ 1000$ bara för att lära sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SNG är lätt och går snabbt, och där kan jag även ha typ 30-40 inköp. Men om jag spelar CG så vill jag ha minst 10 inköp, och jag vill inte spela på lägre nivåer än NL25... Så det suger för mig, haha. Tror du det är värt att dra in typ 1000$ bara för att lära sig?

 

Ja lätt om du har råd med $1000 så go for it! Ju mer du spelar ju mer lär du dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SNG är lätt och går snabbt, och där kan jag även ha typ 30-40 inköp. Men om jag spelar CG så vill jag ha minst 10 inköp, och jag vill inte spela på lägre nivåer än NL25... Så det suger för mig, haha. Tror du det är värt att dra in typ 1000$ bara för att lära sig?
Vad är skillnaden mellan NL10 och NL25 (varför gör du skillnad mellan dem)?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är skillnaden mellan NL10 och NL25 (varför gör du skillnad mellan dem)?

 

Det här är något jag har diskuterat förut med folk, dem säger en sak och jag säger en sak. Jag tycker såhär; Alla nivåer är som är lägre än NL25$ är kaffepengar = Motståndet är inte speciellt bra (inte för att jag är bra heller, men det hör inte till mitt argument), och dem respekterar sällan raise och dyliknande. Spelarna har vid range på sina händer och kan knappt spela poker.

 

Visst jag skulle kunna sätta mig och lira på 0.01/0.02 där maxinköpet är 2$. Men jag hatar dem låga nivåerna, jag skulle hellre vilja spela på NL100 CG varje dag. Men problemet är att om jag sätter mig på NL100 har jag 0.5-1 inköp, vilket inte är speciellt optimalt.

 

Och jag har inte råd att dra in 1000$ för att lära mig lira, men funderar på att ta paus ett halvår och sen dra in det och lära sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte vinna mot dem så borde ju nl100 gå mycket bättre

 

Jag förstår din sarkasm i ditt inlägg där, du är inte den första som säger det. Jag tycker ärligt att det är lättare att möta någon som är duktig än någon som är uberfisk. Jag fattar aldrig hur uberfisken tänker och när jag sitter med typ TPTK så sitter han med tvåpar på sin typ J2o.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med $100 har du 10 inköp till NL10. Nöter du 20k händer där med en winrate på 10bb/100 händer har du $300 i rullen och kan prova att kliva upp på NL25. Det kan man nöta på en månad utan större problem.

 

Om det inte låter lockande hade jag hållt mig till SNG's.

 

Jag förstår din sarkasm i ditt inlägg där, du är inte den första som säger det. Jag tycker ärligt att det är lättare att möta någon som är duktig än någon som är uberfisk. Jag fattar aldrig hur uberfisken tänker och när jag sitter med typ TPTK så sitter han med tvåpar på sin typ J2o.

 

Man kanske intalar sig det de gånger man blir utdragen av ett sporadiskt tvåpar men det stämmer inte i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med $100 har du 10 inköp till NL10. Nöter du 20k händer där med en winrate på 10bb/100 händer har du $300 i rullen och kan prova att kliva upp på NL25. Det kan man nöta på en månad utan större problem.

 

Det där låter faktiskt som en ganska bra idé!

Jag tror att jag kommer köra på det från och med den 25e, önska mig lycka till!

 

Om även det går åt helvete, jadu, då jävlar kör jag för 100% pure nöje :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokertracker3 är inte komplicerat men det är enligt mig en onödig utgift när du spelar så lågt.Samma med Pokeroffice dom kostar en del och på så låg nivå tycker jag att att man kan spela utan dom.

 

Hur ska jag hålla kolla på min bb/100 då? Och hur många händer jag spelat? :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad spelar det för roll hur många bb/100 du vinner?

Vinner du så vinner du och om det är 5bb/100 eller 10bb/100 kvittar.

Visst du kanske kan hitta nån torrent men jag skulle inte rekomendera det.

 

Koncentrera dig på att spela korrekt poker och gör inga fancy moves på lägre nivåer för det är ingen som förstår det ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror väl största problemet ligger i att du anser det vara ok att förlora. Hungern att lära blir inte lika stark då. Björn Borg stod ju inte och bollade mot garageporten för att han tyckte det var OK att förlora. Lär dig vilja vinna, helt enkelt. :)

 

Det viktiga är att förstå att man kommer förlora till en början, men ta det med rätt inställning och förstå att det kommer krävas hårt arbete för att en gång kunna vinna.

 

Jag spelade poker i 2½ år och förlorade marginellt i SnG, CG och Mtt's. Tillslut började jag spela Omaha och bestämde mig för att verkligen lära mig spelet. Till en början förlorade jag säkert 100 inköp på PLO10, men nu 6 månader senare har jag betydligt fler gröna sessions än röda!

 

Lycka till OT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något program för att hålla kolla på hur många händer man har spelat då? Samt vad man har för bb/100?

 

Är pokertracker det ända eller? Har för mig att det var "komplicerat"!

 

 

Anteckna själv.

 

Excel, hur mycket du köpt in dig för sen hur mkt du har när du lämnar bordet. Räkna ut ditt +, dela sedan de med antalet händer du spelat (som du också har antecknat).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anteckna själv.

 

Excel, hur mycket du köpt in dig för sen hur mkt du har när du lämnar bordet. Räkna ut ditt +, dela sedan de med antalet händer du spelat (som du också har antecknat).

 

Det blir svårt att ha koll på bordsplus om man kör med autorebuy dock. Så länge man spelar på en nivå räcker det att ha koll på saldot och antal händer man spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...